Lpg'li aracı devirli kullanmak yada kullanmamak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dgnzcn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Arkadaşlar,
Çoğumuzun arabası LPG'li.
Lpg li araçlarda bir sübap yakma efsanesi var bildiğiniz üzere. Geçen aylarda benim başıma gelmişti.
Aracı İstanbul'dan aldım İzmir'e dönüşte aracım devamlı yüksek hız ve yüksek devirden dolayı ortalama 4000-5000 devir ve 150 km/H ile sübap yakmış neyse sübaplar komple çelik olanlar ile değiştikten sonra, BRC servisine gösterdim aracın belli bir devirde benzini devreye sokan bir sistemi varmış o kapalıymış,neyse bilgisayar ile açtılar ve 3-4 aydır o şekilde biniyorum ve yüksek devirli gitmeyede korkar oldum artık. 2000 maksimum 2250 devir gidiyorum ama araç çok hantal oluyor, hızlanması filan sanki 1.4 araçmış gübü oluyor. Buda zaman kaybına yol açıyor. Hatta 2250 devir ve üstü gideceksem aracı benzine alıyorum o derece paronayak bir durum oluştu.

Sizde durum nedir?
 
Sübap yakma değil de kısa zaman içinde canına okuma desek doğru olur. Buda 50-60 bin km bandın da meydana gelir. Aracının devirli kullan bir halt olmaz. Sadece yağını filan kontrol et. Araç lpg birde opel ise ve devirli kullanır isen yağ eksilmesi olur. Benim aracım da çelip subap bırak devirli kullanmayı anasını belliyorum. Araç subap yakacak filan diye de at arabası gibi süremem. Veririm odunu.
 
Sübap yakma değil de kısa zaman içinde canına okuma desek doğru olur. Buda 50-60 bin km bandın da meydana gelir. Aracının devirli kullan bir halt olmaz. Sadece yağını filan kontrol et. Araç lpg birde opel ise ve devirli kullanır isen yağ eksilmesi olur. Benim aracım da çelip subap bırak devirli kullanmayı anasını belliyorum. Araç subap yakacak filan diye de at arabası gibi süremem. Veririm odunu.
Sizin yorumlar tam benlik. Ama sorunlar kolay çözülmüyor. Araç yatıyor. Bi tekleme sebebini bulamadılar.
 
Genel de LPG de tekleme bobinden kaynaklı oluyor. Uzunca süre benzin ile belli bir km yapan sonra LPG takılan araç kısa zaman içinde bobinin canına okuyor. Diğer arkadaşlar ne der? İşte orasını bilmiyorum. Öyle ki kendi aracım tek nokta buna karşın yedek bobin ve buji kablosu aracın bagajında çünkü ipsiz sapsız bir yerde bobin yana biliyor yada buji kablosun da atlamalar meydana çıkabiliyor. Ben bu şekilde tedbir aldım. Kullandım bobin olsun yada buji kablosu orijinal değil yan sanayi ama orijinele de deli rakamlar vermek istemedim çünkü araç da LPG varsa bobin anında garanti kapsamı dışın da kalıyor. Orijinal bobin şu anda sanırım 550 TL civarın da ben 150 TL olan bobinden iki adet aldım biri takılı diğeri yedek. Buji kablosu ise orijinal bulabilir isem oda tartışılır 100-150 civarında ve ben 60 TL olandan kullanıyorum. Yanar ise yedek devreye girer hemen başka çözüm bulamadım çünkü. Dedim gibi adamlar araç da LPG var dediğim de öcü gibi bakıyor ve parçaya garanti vermiyor. Şimdi garanti verilmeyen 550 TL bobine para vermek de cesaret işi şahsen beni aşar. Çünkü anında yanmayacağının garantisi hiç yok.
 
Ben LPG ile yeni tanıştım. Aracımda sıralı sistem Atiker LPG kiti var. Yüksek devirlere korkmadan çıkıyorum, günün birinde LPG yüzünden motor başıma iş açar mı orasını bilemem. LPG hakkındaki görüşüm; benzin ucuz olsa asla aracıma LPG taktırmam.
 
Ben LPG ile yeni tanıştım. Aracımda sıralı sistem Atiker LPG kiti var. Yüksek devirlere korkmadan çıkıyorum, günün birinde LPG yüzünden motor başıma iş açar mı orasını bilemem. LPG hakkındaki görüşüm; benzin ucuz olsa asla aracıma LPG taktırmam.

Ekolimsin abim az yakan benzinli araç bakacağım inşallah nasip insan psikolojik olarak lpg olunca hadi arıza aç bekliyorum havasındayım Hehe
 
Genel de LPG de tekleme bobinden kaynaklı oluyor. Uzunca süre benzin ile belli bir km yapan sonra LPG takılan araç kısa zaman içinde bobinin canına okuyor. Diğer arkadaşlar ne der? İşte orasını bilmiyorum. Öyle ki kendi aracım tek nokta buna karşın yedek bobin ve buji kablosu aracın bagajında çünkü ipsiz sapsız bir yerde bobin yana biliyor yada buji kablosun da atlamalar meydana çıkabiliyor. Ben bu şekilde tedbir aldım. Kullandım bobin olsun yada buji kablosu orijinal değil yan sanayi ama orijinele de deli rakamlar vermek istemedim çünkü araç da LPG varsa bobin anında garanti kapsamı dışın da kalıyor. Orijinal bobin şu anda sanırım 550 TL civarın da ben 150 TL olan bobinden iki adet aldım biri takılı diğeri yedek. Buji kablosu ise orijinal bulabilir isem oda tartışılır 100-150 civarında ve ben 60 TL olandan kullanıyorum. Yanar ise yedek devreye girer hemen başka çözüm bulamadım çünkü. Dedim gibi adamlar araç da LPG var dediğim de öcü gibi bakıyor ve parçaya garanti vermiyor. Şimdi garanti verilmeyen 550 TL bobine para vermek de cesaret işi şahsen beni aşar. Çünkü anında yanmayacağının garantisi hiç yok.
Bobin delphi kablo topran mı?

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ekolimsin abim az yakan benzinli araç bakacağım inşallah nasip insan psikolojik olarak lpg olunca hadi arıza aç bekliyorum havasındayım Hehe
Az yakan benzinli mitsubishi lancer
Para olsada alsak
Süper arabalar

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bobinin markasını bilmiyorum kablo zeteks
 
Geri
Üst