Alfa Romeo 156 Hakkında Her Şey (Ya da Olduğu Kadar Şey :)

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Yaş
33
12 hava yastığı var sanıyor insanlar ama 4 tane var hacı :) esp yok asr var, 1.6 motor yetersiz, bose hoparlör bende de var mk1 olsa da, tasarımı bana kalırsa kötü, mk2 direksiyon biraz çirkin, 2.0 motor mk2 150 beygir, mk1 155 beygir :)
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Yaş
33
Aracımı kullandıkça öğrendiğim ilginç bilgileri sunmaya devam edeyim:

Rölanti valfi yok, gaz kelebeğindeki ufak bir kısım rölantiyi kontrol ediyor, dolayısıyla rölanti bozulursa gaz kelebeğiyle uğraşmak gerekiyor

EGR valfi yok, zaten başa bela bişi olmadığı iyi olmuş

Benzin filtresi yok, benzin depodan direkt motora gidiyormuş bunu da bugün öğrendim bakıma götürünce. Türkiye gibi bir ülkede bana biraz riskli geldi :D
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Yaş
42
Bu araç ilk çıktığında piyasayı ne vurmuştu yaw. Tasarıı süperdi, hele o ayrı çift yuvarlak göstergeler. Koltuk tasarıı vs.

O zamanlar ortalıkta küçük hacim+turbo olmadığından 150 hp lik perf ı çok çok iyiydi. Hatta 1.6'nın 120 hp ise bile güzeldi. Düşünün o zamanlar spor olan Corsa GSI bile 105hp idi.

Hem bunu hem de makyajlı kasasını çok severim
 

octinum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Yaş
40
Dün uzun yolda niyeyse konuyu açan arkadaşın ismi geldi aklıma, 156 için bir parça ararken de hasbelkader bu konuya rastladım. :) Kendisine selamlar, ellerine sağlık. Ben de üç kuruşluk bilgimden paylaşayım.

Bebek gelince Vectra eşimin ve ailenin arabası oldu, ben de geçen senenin sonuna doğru 10 yıldan uzun süredir aklımdaki Alfa 156'yı aldım. 2003 model (Mk1.5) Selespeed Distinctive. Alfa Rosso renk, kösele rengi deri koltuklar, "sensör paketi" dedikleri opsiyonlu ve Xenon farlı. Kendi arabamda varolanlardan bahsedeceğim, belki opsiyon olduğundan hepsinde yoktur.

Mk1.5 ile Mk2 gövde hariç aynı. Mk1'den farkları şöyle:

- Perde havayastıklarıyla beraber toplam 6 havayastığı var. Mk1'lerde ön ve yan olarak en fazla 4 havayastığı vardı.
- ESC'nin Alfa versiyonu olan VDC var. Ama devreye sokana renkli televizyon veriyorlar beceriksizliğinden ötürü. :p
- Çift yönlü ve LCD ekranlı otomatik klima var. Mk1'de ekransız ama yine otomatik ama tek yönlü olması gerek.
- Mk1'lerde elektromekanik gaz kelebeğinin olmadığını bilmiyordum, bunlarda var.
- Selespeed robotu ikinci nesil. Birinci nesilden daha "stabil" olduğu iddia ediliyor ama kendi adıma yazılımsal farklardan fazlasını pek göremiyorum.

Bunun dışında genel izlenimlerimi de paylaşayım.

- Yol tutuş evet, efsane. :) Hem tutunma, hem de kontrol edilebilirlik olarak öyle. Yani sayfalarca deneyim ve teknik açıklama yaptırabilecek kadar öyle. :) Şöyle söyleyeyim, Vectra B 2.0 üzerinde düzgün lastiklerle 130'la korkarak girdiğim virajlara bu akşam 2012 üretimi dandik ve aşınmış lastikli 156'yı farketmeden 150'yle sokup hızlanarak çıkarttım, viraj çıkışı hızımı farkedip 130'a geri düştüm. Arabanın süspansiyon sertliğiyle filan hiç ilgisi yok, tamamen mühendisliğinden kaynaklanıyor.
- Gövde yukarıda paylaşılanın aksine çok sert. Zaten tıkırtıların sebebi de bu. Gövde çok sert olunca araba da çukurda orada burada sert kalıyor ve trim parçaları ses yapmaya başlıyor.
- Gövdenin sertliği ile süspansiyon yapısı birleşince yıllar sonra bile "sıkı" kalabilen bir araba oluyor. Bizim Opel'lerin MacPherson süspansiyonları kule gergisi olmadığında birbirine doğru arabayı burmaya çalışırken 156'nın amortisör kulelerinde böyle bir yük yok. 15 yaşında bile gevşemiyor.
- Süspansiyon konforu yeterli ama bizim sert dediğimiz Opel'in gerisinde kalıyor. Geçen ay bebeğimiz oldu, eşim sezaryen olmuştu ve Vectra yerine Alfa'yla hastaneden çıkarmama çok kızdı. :)
- Oturma pozisyonu sürücü için zamanının çok ötesinde ve bugünün standartlarına göre bile çok iyi. Ama yine o dönemin arabası olan Vectra B'nin iç konforu (sürücü pozisyonu hariç) daha iyi. Güya "full"e yakın olan benim Distinctive'de bel desteği yok, sadece sürücü koltuğu yükseklik ayarlı, arka camlar tek dokunuş açılıp kapanmıyor, yolcu camı tek dokunuşla açılıyor ama tek dokunuşla kapanmıyor, bardak tutacağı yok, vb.
- Selespeed şanzımana haksızlık etmişiz milletcek. :) Düzgün bakıldığında gayet sorunsuz ve verimli çalışıyor. Tamiratı da sistem hakkında bilgi sahibi biri için kolay ve ucuz. Kullanımı ise müthiş keyifli. Viraja girerken vites düşüyorsunuz ara gazı veriyor alet. :)
- Son derece canlı, harika bir motoru var. Kısa oranlı şanzımanla bu canlılık birleşince çok güzel hızlanma sağlıyor. Bunu yaparken de yüksek devirde kalmasına rağmen benzer ağırlıktaki otomatik Vectra B'den fazla yakmıyor.
- Motor sesini seven biri değilseniz 130'la gitmek için 3700 devir civarı çevirdiğini söyleyeyim. Ben CD çaların bozuk olduğunu, radyonun düzgün çalışmadığını 3 ay sonra farkettim. Hala da tamir etmedim. :)
- Omega ile alakası yok ve karşılaştırma olanaksız. Omega E segmenti bir konfor arabası, bu D-premium veya "compact executive" dedikleri bir spor sedan. Omega BMW 5 serisi ve Mercedes E serisinin rakibi, bu BMW 3 serisi ve belki Mercedes C serisinin rakibi. Omega müşterisi bunu düşünmesin bile. Tabii BMW 3'ü filan da düşünmemeli.

Bir kahve kupası kadarlık görüşlerim böyle arkadaşlar. :) Kişisel olarak, gerçekten araba meraklısıysanız 156'yı otomotiv tarihinin önemli modellerinden biri olarak denemenizi tavsiye ederim. Ama öyle arabaları model yılına, LED stop lambalarına, kapı sesi tokluğuna göre değerlendirenler değil, gerçek otomobil meraklılarına diyorum.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Yaş
33
Aşağı yukarı 2 senelik bir 156 ve eski tigra kullanıcısı olarak ben de buraya bir güncelleme yapayım.

2 sene içerisinde tabiri caizse arabayı klasik araba restore eder gibi topladım, bazen sıkıntılardan bazen de keyfi olarak her yanını yeniledim (kaporta hariç, kaportaya en son imza olarak girişeceğim).

yapılanlar:
komple alt takım yenilemesi
bilstein b12 spor amortisör seti
eibach 3 cm yaylar
ön, alt ve bagaj kule gergileri (evet 3 tane toplamda) :)
komple baştan aşağı motor yapma, motordaki tüm parçaları değiştirme
yağ pompasını değiştirme
logoların yenilenmesi (enriko aliberti ücretsiz yaptı)
motor su hortumlarını yenileme ve genleşme kabını değiştirme
debimetre, lambda, krank ve egzantrik sensörlerini sıfırlama
16 inç teledial jantlara geçiş
sarkan kapı döşemelerini yenileme
fren hortumlarını değiştirme
kalorifer radyatörünü değiştirme
ıvır zıvır bir kısım bişiler ufak tefek

spor ekipmanlar aracı biraz fazla sert yapmış olsa da, yol tutuş olarak düz 156'ları bile katlayacak kadar iyi oldu. son dokunuş olarak komple boyaya sokup, dış plastikleri boyatıp cillop gibi yapmak var aklımda. bir de baskı balata bitince şanzıman restorasyonu yaptıracağım. her şey bitince de bundan sonra keyif aracı olarak kullanacağım güzelce kapalı bir yerde saklayıp :)

son fotoğraflarımız aşağıda




 

octinum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Yaş
40
Of, motor bölmesine bayıldım bu arada. Vectra'nın toplanmasıyla işim bitince Alfa'ya da bundan yapmak istiyorum. :)

Alfa forumunda görüşmek üzere. :)
 
Üst Alt