Yağ yakma,Su eksiltme ve Rektefiye...

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet rolantite de titreşim vardı ama öyle aman aman değil,ben önceki halini bildiğim için direk hissetmiştim,usta ilk önce normal dedi titreşim için ama sonra hafif gaza basınca o da dikiz aynasının bile nasıl titrediğini gördü ve torpidodan dahi tırrr diye ses geliyordu sonra araçtan indi ve yanıma yardımcısını verdi,ben yolcu koltuğunda,atalay ustada şoför koltuğunda ve aracı 2000-2500 devirlerde tutmasını ve ses kesilince haber vermesini istedi,sonra motor kısmında biryerleri kasarken ses birden arttı ve atalay usta hemen kornaya basarak işaret etti ve sorunun kaynağı bilin bakalım neymiş,motor kulağı :) ve sonra kulağı söktüler içindeki takoz yamulmuş artık iyice ve takozu değiştirip monte ettikten sonra aracım yine saat gibi çalışmaya başladı,ne vibrasyon kaldı nede bir sorun çok şükür,herşeyi ayrıntılı olarak paylaşıyorum ki sonradan başına bu sorunlar gelen olursa faydalansın,120 tl spiral ve 80 tl de kulak tuttu,toplamda 3000 tl ye bütün dertlerden kurtulmuş oldum,allah beterinden saklasın artık nazar değmez inşallah yıllarca sağsalim kullanırım inşallah,demek ki motor açıldıktan sonra süresi dolmuş parçalar bir bir dökülmeye başladı,krank sensörüde test aşamasındayken arızalanmış ve araç çalışmamış,onuda değiştirmiş usta,bir tane hava hortumu da değişti,şuan sıkıntım kalmadı,herkese teşekkür ederim yardımlarından dolayı,saygılar...
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Titreşimin kaynağı olarak gösterdiği "eksozun karter muhafazasına çarpması" ne bir el atsınlar, titreşim gidecek mi, görelim.

eksoz borusu,spiralin artık tutmayıp sarkmasından dolayı karter muhafazasına çarpıyormuş,izde yapmış ama muhafaza sökülüp eksozcuya giderken sorun hala aynıydı hatta aracı ilk çalıştırdığımda vibrasyonda durumun değişmediğini görmüştüm zaten,acaip sinir bozucu bir durumdu,birde sese benim gibi takıntılıysanız o zaman işte sıkıntı başlıyor,teşekkürler.
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hm motor kulağının eskimesinden kaynaklıymış demek, eğerki motoru açılma gibi bir işlem sonrası giderilemeyen bir titreşim olsaydı o zaman durum çok vahimdi. Neyse ki deilmiş.
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet çok şükür öyle bir sıkıntı çıkmadı,bende kafamdan kurmaya başlamıştım acaba üst kapağı fazlamı aldılar o yüzden mi sağlıklı çalışmıyor diye,tecrübe olmuş oldu bu da :)
 

GTS Elektronik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bazı parçalar sağlam gibi oluyor ama eskidiyse parçayı söküp taktığında sorunu ortaya çıkıyor.Bazen ustaya kızıyoruz ama esasında gözükmeyen en ufak bi ellemede ortaya çıkan arızalarda var.Hayırlı olsun güle güle kullanın
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şuan aracımın maşallahı var arkadaşlar ve yağ eksiltme olayı için yeniden yazma gereği duydum,rektefeden sonra hiç su eksiltmedi ve opellerde normal karşılanan yağ eksiltme sorununu artık normal karşılamıyorum,nedenine gelince şuan 9800 km oldu ve yerine göre o kadar agresif kullandım yeri geldi müsait zaman ve boş yolda kapıştığım araçlar oldu ve işe geç kaldığım zamanlardaki agresif kullanımlarımıda hesaba katarsak bu kadar km boyunca ve bu kullanımlara rağmen daha yeni bir diş aşağıya düşmüş yağ çubuğu,üstelikte bu km ler yazın yapıldı,bunları anlatma sebebim belki bazı arkadaşların sakin kullanmışsındır o yüzden yağ yakmamıştır düşüncesine karşı açıklama yazdım,ohhh be dedim vallahi temiz temiz kullanmanın keyfi başkaymış :bir:
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
nazar değmesin maşallah o zmn :)
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sevgili arkadaşlar,ustalar,kardeşlerim,motordan gelen eskiye göre daha yüksek ses (motor soğukken daha gürültülü,ısınınca daha iyi),turbonun homurdama yerine hırlaması ama ıslık sesi değil (ısınınca biraz daha düzeliyor,turboda sorun yok dediler o sesden dolayı götürdüğümde) ve yolda giderken hem viteste hemde boşa alıp gaza basınca motor devrine bağlı olarak titreşim ve gürültü artışı ve debriyaja basınca hem gürültünün hemde titremenin motor devri ile birlikte kesilmesi hala mevcut,(motor kulağını almanyadan orjinalini getirtip taktık) eskisi kadar olmasada o titremeyi kesemedik,şöyle test ettirdim ustaya,yanımızda bir tane opel astra gtc vardı tek kapı,araç çalışıyordu bakıma getirmişler,müsade istedim ve arabaya binip gaza bastım kasada 1 gram titreme yok ve motor seside gayet sessiz ve gürültüsüz,aynı şekilde ustayı bindirdim benim araca aradaki farka bak dedim,o gaza bastıkça gürültülü çalışma ve kasaya vibrasyon vermesi artıyor,daha önce sıkıntı yok demiştim ama sanırım o an bu sıkıntıların eski kötü halinin daha iyi duruma gelmesinin verdiği ruh halimle iyi hissetmişim ve demişim :( en son tech opele gittim libadiyedeki ve orada usta karter içerisinde bir mil olduğu ve onun sentesinin yönlerinin olduğu,yanlış takılması durumunda bu vibrasyonlu çalışmayı yapabileceğini,eğer oradan değilse farklı yerlerde problemin aranması gerektiğini belirtti,yaptırdığım yerde bunları tespit ettirmemin daha iyi olacağını söyledi tekrar işçilik vermemek için ve veli ustaya bu durumu anlattığımda bana eğer orada sıkıntı olsa arabanın motorunu yerinde tutamazdık yanıtını aldım,bu cumartesi ustadayım yine ve telefonda söyledim,aracın bu durumunu ya düzeltiriz yada yaptığın bütün işlemleri kontrol için tekrar motoru indir diye belirttim,getir bakarız dedi saolsun veli usta,kesinlikle ben yaptım oldu,yada kardeşim sana öyle geliyor araban çalışıyor gibi bir mantıkla yaklaşmadı allah var hepsi güler yüzlü ve bilgili ama insanlık hali birşeyler unutulmuş,sıkılmamış,yanlış takılmış,atlanmış herhangi bir durum söz konusu olabilir,selim abiyede farklı bir ustanın yazdıklarını copy paste yapmıştım burayada yapayım ve sizlerin düşüncesinide alayım,silindir üst kapakta temizlik yapılmıştı sadece yani taşlama çok hafif silme amaçlıydı sanırım,birde o kaynaklı çatlak mevzusu,gelelim farklı bir ustanın konu hakkındaki görüşlerine;

''Motorun gürültülü ve sarsıntılı çalışması sebebi bahsettiğiniz devir aralığında gerçek bir sorun teşkil eder. Çünkü motor zaten asıl yüke ve torka ivme kazandırdığı an bu andır. Rölanti esnasında ve daha üst devirlerde sorunsuz olması hiç bir şey ifade etmez. Bu sorunun birden fazla sebebi var bu devir aralığında motorda sarsıntı olması silindir ve kırank diye bahsettiğimiz ana zamanlayıcı arasında yanlış hesaplama düzensiz avans ayarının istenilen değer aralığının en üst limitlerde yer alması ve rektefiyede oluşan daraltmalardan kaynaklı mühendislik bir hata doğması bu gibi komplike arızalara sebep olur. Şimdi şöyle düşünün üst kapağı taşlattınız bu ne demek yanma odası haznesinin daralması ve silindirin kat edeceği mesafenin daralması anlamına buda aracın avansını muhakkak etkiler.Öncelikli olarak aracın avans ayarına bahsedilen devir aralıklarında bakılsın.Turbo olan araçlarda butür arızalarda turbo devreden çıkarılarak ve devreye sokularak bakılması şart.Aracınızda bahsettiğiniz titreşimli yani vibrasyonlu çalışmanın sebebi kesinlikle rektefiye esnasında yapılan yanlış bir işlem. Bu tür arızalarda arabanın torkunda bir kayıp yok ve vibrasyon devre bağlı olarak artıyorsa krank mili,pistonlar,bilya ve keçeler dahil motor içerisinde hareketli olarak çalışan tüm ünitelerin sökülerek hiç bir parça atlamaksızın tekrar toplanması gerekir. Rektefiye işleminde silindir hareket yüzeyi tekrar set yapmış olabilir, silindir blok ve üst kapak gereğinden fazla taşlanmış olabilir ki bu motorun tüm çalışmasını ve zamanlamasını alt üst eder ve bu oranı hesaplamak tam bir ustalık işidir.Gerekirse çift conta konarak taşlanan kısım kadar conta yüksekliği sağlanabilir, Bu işlemde motorda dağıtılan ve toplanan tüm hareketli ünitelerin tekrar kontrol edilmesi şart.'''

Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar,selim abiden de aracımın motor ayrıntı ve ölçülerini,silindir kapak sıkma tork ölçülerini falan döküman olarak bulabileceğim bir yer varsa yardımcı olmasını rica ettim,almanyada olduğu için vede bilgisinden dolayı,ben nette bulamadım zaten o ayrıntıları veren bir yeri,bilen diğer arkadaşlarda yardımcı olabilirler,saygılar herkese...
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler kardeşim,o katalogtan bulmuştum daha önce ama çok fazla ayrıntı yok,motor silindir ölçülerini sanırım opelin kendine sormak gerek,olmadı bir mail atıp soracağım,dikkat ettiğim durum özellikle 2200 devirlerde daha fazla belli etmesi vibrastonun sonra biraz azalıp 3000 e doğru tekrar artması,bakalım artık inşallah cumartesi bu sorunları çözmüş oluruz,acaba krank devir sensörü böyle bir duruma sebebiyet verir mi,usta rektefe esnasında onuda değiştirmiş ama neden değiştirdiğini bilmiyorum,acaba orjinal yerine yada benim arabaya göre olanı değilde yine 1.6 motorların parçasınımı kullandı,motor kulağında öyle yapmışlardı ama dağıttı 1 ayda kulağı :) kafa durdu artık valla...
 
Üst