Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

Bende 75hp dizel Doblo da var ve dediğiniz devire kadar 1. viteste çabuk hızlanıyor, 2000devir civarı geçici bir gaz kesme hissi verip tekrar hızlanıyor, temelde aynı motorlar ve birkaç kez sorduğum kadarıyla bu motorların genel yapısından kaynaklanıyor.

salihcaglayan link' Alıntı:
[quote author=çellocu link=topic=390.msg21386#msg21386 date=1301665196]
dizelci arkadaşlara bir sorum olacak. araç rolantide çalışırken gaz pedalına basıp bıraktığımda (devir saati 2000 e kadar çıkıp inerken) bir uğultu sesi geliyor gerçi bu gün servise götürüp ustaya dinlettim, turbodan geldiğini ve normal bir ses olduğunu söyledi acaba sizde de durum aynımıdır. Ayrıca bu sesi düşük viteste dik bir yokuşu çıkarkende duymak mümkün   
Motorun vuvlama sesinden bahsediyorsunuz sanırım bu konu hakkında konuşulmuştu, dizel motorun karakteristik sesi olduğuna karar verilmişti. Sorun olduğundan bahsedenlerde var.

Benimde bir sorum var. Aracı ilk hareket ettirirken 1. viteste ilerlerken devir her zaman 2 bine gelince böyle motor gaz keser gibi değişik bir durum oluyor. Aracın performansında sıkıntı yok ancak böyle bir durum oluyor. Acaba turbo mu sıkıntılı??
[/quote]
 

06_THA_91

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
270
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
www.facebook.com
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

1.4 turbo benzinli aracımla yokuş aşağı inerken genelde motor freni yaparak iniyorum bazen devir 5000 6000 i buluyor bunun turbo için bi eksi yanı olur mu?
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

06tha91 link' Alıntı:
1.4 turbo benzinli aracımla yokuş aşağı inerken genelde motor freni yaparak iniyorum bazen devir 5000 6000 i buluyor bunun turbo için bi eksi yanı olur mu?
Gereksiz 6000 devre kadar motor frenine gerek yok ayrica o nasil bir  yokustur yada 1.viteste falan mi iniyorsun
 

batu1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
563
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

:)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

06tha91 link' Alıntı:
1.4 turbo benzinli aracımla yokuş aşağı inerken genelde motor freni yaparak iniyorum bazen devir 5000 6000 i buluyor bunun turbo için bi eksi yanı olur mu?

Aracınızda gaza basmadığınız müddetçe turbo devrede olmaz. Yani yokuş aşağı kompresyonla inerken araç 6000 devirde de olsa turbo yolu kapalıdır. Gazı açtığınız an turbo işleme başlar. O yüzden uzun yollarda arada gazı bırakarak turboyu dinlendirin denir. Korkmanızı gerektirecek bir durum yok. Ayrıca kompresyona bindirmeniz vakumlama oluştuğu için faydalıdır da.Ancak çok uzun müddet çok yüksek devirlerde gezmenize gerek yok. Neticede motor ömrü yapılan km ile değil çevirilen max devir sayısı ile ölçüldüğü için sürekli yüksek devir çevirmeniz nispeten erken km de motor ömrünüzü bitirir.
 

06_THA_91

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
270
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
www.facebook.com
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

çok teşekkür ediyorum bu bilgiler için
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

eketen link' Alıntı:
Aracınızda gaza basmadığınız müddetçe turbo devrede olmaz. Yani yokuş aşağı kompresyonla inerken araç 6000 devirde de olsa turbo yolu kapalıdır. Gazı açtığınız an turbo işleme başlar. O yüzden uzun yollarda arada gazı bırakarak turboyu dinlendirin denir. Korkmanızı gerektirecek bir durum yok. Ayrıca kompresyona bindirmeniz vakumlama oluştuğu için faydalıdır da.Ancak çok uzun müddet çok yüksek devirlerde gezmenize gerek yok. Neticede motor ömrü yapılan km ile değil çevirilen max devir sayısı ile ölçüldüğü için sürekli yüksek devir çevirmeniz nispeten erken km de motor ömrünüzü bitirir.

ևok da severim  011zaa

Yeni araçlarımda sık yaptığım birşeydir, 2. viteste uzun bir yokuşu 4.000 - 5.000 dd de inerim; birkaç kez yapınca aracın gaza daha hızlı tepki vermeye başladığını anlamak zor olmuyor.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

Senin içinde zaten bir Alonso yaşıyor  005hihih
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

eketen link' Alıntı:
Senin içinde zaten bir Alonso yaşıyor  005hihih

Serüven çok ama ... Sen öyle deyince 156 ile esp yi kapatıp ևanakkale - Küçükkuyu rampa/virajlarını geçtiğim gün aklıma geldi; cayır cayır lastik sesleri eşliğinde  8)
 

akheron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2013
Mesajlar
439
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

benzinli turbo araçlarda da bu anlattıklarınız geçerli mi?
 
Üst