Disk mi kampana mı??????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan c@ki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla türkçe bir bilgi bulamadım ama İngilizce olarak bulduğum bir bilgiye göre standardında ESP olmayan araçlara ESP uygulayan bir firma lastiklerin tümünün kampana yada da disk-kampana olması durumunda da bu sistemin uygulamasını yapabiliyor.
 
skyeye' Alıntı:
Valla türkçe bir bilgi bulamadım ama İngilizce olarak bulduğum bir bilgiye göre standardında ESP olmayan araçlara ESP uygulayan bir firma lastiklerin tümünün kampana yada da disk-kampana olması durumunda da bu sistemin uygulamasını yapabiliyor.

tüm fren tiplerine ve boyutlarına uygulanabiliyormuş...
gerçekten çok sağol yanıtlanmış oldu böylece...
 
astra g ye esp taktıra bilirmiyiz?
 
Arkadaşlar,

Ehliyet aldığımdan beri 15 değişik aracım oldu, ilk defa bu araçta arka frenlerim disk fren. Frenlerimden çok memnunum.
Disk fren daha dengeli bir duruş sağlıyor. Yüksek hızlarda disk fren kampanadan daha performanslı çalışıyor.
Önceden yüksek sınıf araçlarda görmeye alıştığımız arkada disk frenler şimdi birçok arabada standart hale geldi. Hayat devam ediyor ve teknoloji son sürat gelişiyor, ayrıca araba firmalarının da müşteri memnuniyetine giderek artan bir şekilde verdiği önem arka frenlerin diske dönmeye başlamasına temel sebeplerdir gibime geliyor.
Hyundai getz, clio, polo vs... araçların çoğu modelinde arka frenler disk. Orta sınıfta sanıyorum arka disk frenler giderek artan bir hızda standart hale gelecek. Kampana frenin teknolojisinin eskidiğine inanıyorum.
Açılış formunda sorulduğu üzere, 1996 yılında 96 model doğan slx (yeni göğüslü modelinden) aracımın arka kampana frenlerini fiat 125 marka aracın (parçalarını Ankara Karşıyaka'daki hurdacılardan temin etmiştim) arka disk frenleri ile değiştirmiştim. 15 inch stilauto marka jantlarla birlikte araç çok spor görünüyordu. O aracın hala kalbimde yeri ayrıdır:good: .

Saygılarımla.
 
arkadaslar kapnana eski teknolijidir.. disk ise yenii
eski bi teknolojiye yeni teknoloji yaparsan.......
fiil the in blank
 
skyeye' Alıntı:
Peki merak ettim, disk diyen arkadaşlar kendi arabalarının arka frenlerini kampanadan diske dönüştürdüler mi? Ya da mevcut arabalarında varsa olmaması durumunda böyle bir işe girişirler miydi? Burada arkadaşın sormak istediğini yanlış anladınız sanırım.Disk elbette ki daha yeni bir teknoloji olmasından dolayı daha iyi, hatta spor alabaların olmazsa olmazı ama günlük kullandığımız binek araçlarda ne kadar gerekli?Ani hızlanmalar ve duruşlar yapılıyorsa, araç limitlerinde kullanılıyorsa o zaman ihtiyaç duyulabilir belki...Eğer sürüş güvenliğini düşünüyorsanız arka frenleri kampanadan diske dönüştürmek yerine arabanızın amortisörlerini koni ile değiştirin, bu çok daha etkili olacaktır...
Koni amortisör bilgilendirilmesinden sonra disk in bence büyük bir avantajı yok .koni artıları dahafazla . Budurumda kampana.
 
Kapana olsa daha güzel rahat rahat bir el freni bile cekemiyosun..(((-: Eski astra ' da arkalar kampanaydı bir zararını görmedim vectra da disk ti bir faydasınıda görmedim...((-:

carsiip9.jpg


avatar149502gifzm1.jpg

 
Disk ! Az ısınır...
 
skyeye' Alıntı:
Peki merak ettim, disk diyen arkadaşlar kendi arabalarının arka frenlerini kampanadan diske dönüştürdüler mi? Ya da mevcut arabalarında varsa olmaması durumunda böyle bir işe girişirler miydi? Burada arkadaşın sormak istediğini yanlış anladınız sanırım.Disk elbette ki daha yeni bir teknoloji olmasından dolayı daha iyi, hatta spor alabaların olmazsa olmazı ama günlük kullandığımız binek araçlarda ne kadar gerekli?Ani hızlanmalar ve duruşlar yapılıyorsa, araç limitlerinde kullanılıyorsa o zaman ihtiyaç duyulabilir belki...Eğer sürüş güvenliğini düşünüyorsanız arka frenleri kampanadan diske dönüştürmek yerine arabanızın amortisörlerini koni ile değiştirin, bu çok daha etkili olacaktır...


sağolasın dostum bence bu yeterli bir cevap
 
astrammm' Alıntı:
kampananın verdıgı bı dezavantaj yoktur bence

avantajı bile var... jantlar daha az balata kurumu kaplıyo... daha kolay temizleniyo..:D
 
Geri
Üst