Disk mi kampana mı??????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan c@ki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende ESP için arka disk olursa mümkündür diye biliyordum... kampana diskteki gibi hızlı sıkıp bırakamaz diye biliyorum. Bu konu karışıklık yarattı şimdi...???
 
yeni Astra nın Enjoy Elegance ve Cosmo modellerinde arkada disk standart arkadaşlar sadece Essentia modelinde arkada disk yok onun dışında arkada disk olup olmaması aracın motor gücüne ağırlığına bağlı olarak değişiyor vede tabiki fiyatına

arkada disk olması benimde tercihim ince kollu bi jant attığınızda araba ya arkalar kabak gibi kalıyo kampana ampul gibi gözüküyo iğrenç yani
bizim araçta arkalar kampana buna karşın frenleri süper
 
Yüksek h
[FONT=Arial-BoldMT+2]ı[/FONT]z nedeniyle frenlerin yetersiz tutmas[FONT=Arial-BoldMT+2]ı [/FONT]veya tutmamas[FONT=Arial-BoldMT+2]ı [/FONT]nedir?


Tekerlek frenindeki kampana/balata veya disk/balata ikilisi aras​
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ndaki fren kuvveti arac[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]yla birlikte
azalmaktad
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r. Buna h[FONT=Arial-BoldMT+2]ı[/FONT]z " fading" i denir. Bu azalma kampana/balata ikilisinde disk/balata ikilisine göre daha
çok olmaktad
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Kampana/balata ikilisindeki bu fren kuvveti azalmas
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT](bir cins ticari ta[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]t balatas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]için [FONT=ArialMT+1]1[/FONT]00 °C s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]cakl[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]kta) 40 km/h
h
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]zdan [FONT=ArialMT+1]1[/FONT]20 km/h h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]za ç[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]k[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ld[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda % 30 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ndayken, disk/balata ikilisinde % 10 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Ayn
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]deneme ayn[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT][FONT=ArialMT+1]1[/FONT]20 km/h h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]zda fakat 400 °C balata s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]cakl[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda yap[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ld[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı

[/FONT]
kampana/balata ikilisinde​
% 70 olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.Sürücü fren pedal[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]na basar fakat sanki pedal bo[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]alm[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ş [/FONT]gibidir. Yani
frenler tutmaz. Ayn
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT][FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]artlarda fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]disk/balata ikilisinde % 20 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Ülkemizin ekonomik
[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]artlar[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT], araçlar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]m[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]m ve denetim durumlar[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]gözönüne al[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nd[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda gerçekten de

"sürat felakettir".​
H​
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z "fading" i nedeniyle frenlerin zay[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]flama sorununu kontrol alt[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda tutabilmek için h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n kontrol alt[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda
tutulmas
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]gerekmektedir.Bu da ancak sürücü e[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]itimi, etkin denetim ve ticari ta[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]tlarda h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]rlay[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]c[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]ile
mümkündür.
Verilen bu de
[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]erler fabrika ç[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]k[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT],yeni veya bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ml[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]tekerlek frenleri içindir. Bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ms[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z frenlerde bu de[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]erlerin
daha kötü olmas
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]beklenmelidir.

Alpay LÖK Makine Yüksek Mühendisi ( alpay@frenteknik.com )

 
M@honi' Alıntı:
yeni Astra nın Enjoy Elegance ve Cosmo modellerinde arkada disk standart arkadaşlar sadece Essentia modelinde arkada disk yok onun dışında arkada disk olup olmaması aracın motor gücüne ağırlığına bağlı olarak değişiyor vede tabiki fiyatına

arkada disk olması benimde tercihim ince kollu bi jant attığınızda araba ya arkalar kabak gibi kalıyo kampana ampul gibi gözüküyo iğrenç yani
bizim araçta arkalar kampana buna karşın frenleri süper

Yeni astrada enjoylarda arkada disk yok (standart) fakat sen hillholder sistemi bulunan easy sanjuman alırsan arkalar disk olur.
Elegance ise her modelinde disk değil oda easytronic yada ids olması sart
Cosmolarda esp bir zamanlar standart dı oyuzden arkalar disk
Fakat yeni astraların tüm dizel modelleri essentia dahil arkalar disk frendir.
 
pardon ben başka marka ile karıştırdım Opel de nerde zaten 2004 2005 2006 model orta sınıf aracta ESP yi standart olarak sunamayan bi marka dan ne beklersin 2030 yılına filan herhalde standart olur
 
disk
 
heralde disk
 
M@honi' Alıntı:
pardon ben başka marka ile karıştırdım Opel de nerde zaten 2004 2005 2006 model orta sınıf aracta ESP yi standart olarak sunamayan bi marka dan ne beklersin 2030 yılına filan herhalde standart olur

Muhammet kardeşim,burada tam olarak ne demek istediğini anlayamadım ama,ESP aynı sınıftaki Megane ın üst versiyonu olan Privilege te yok!Vw Golf de en yüksek donanım versiyonu olan Comfortline versiyonunda var.Bunun altındaki diğer üç versiyonda yok! Ford Focus da,sadece ST versiyonunda standart.Peugeot 307 lerde de sadece Premium versiyonunda standart.Citroen de sadece C4 SX 1,6 HDI versiyonunda standart diğer versiyonlarında yok.Honda Civic lerde sadece 1,8 versiyonlarında standart.Demekki bu durumda Opel inde çok büyük bir eksiği yok .
 
asTRa' Alıntı:
Yüksek h
[FONT=Arial-BoldMT+2]ı[/FONT]z nedeniyle frenlerin yetersiz tutmas[FONT=Arial-BoldMT+2]ı [/FONT]veya tutmamas[FONT=Arial-BoldMT+2]ı [/FONT]nedir?


Tekerlek frenindeki kampana/balata veya disk/balata ikilisi aras​
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ndaki fren kuvveti arac[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]yla birlikte
azalmaktad
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r. Buna h[FONT=Arial-BoldMT+2]ı[/FONT]z " fading" i denir. Bu azalma kampana/balata ikilisinde disk/balata ikilisine göre daha
çok olmaktad
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Kampana/balata ikilisindeki bu fren kuvveti azalmas
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT](bir cins ticari ta[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]t balatas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]için [FONT=ArialMT+1]1[/FONT]00 °C s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]cakl[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]kta) 40 km/h
h
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]zdan [FONT=ArialMT+1]1[/FONT]20 km/h h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]za ç[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]k[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ld[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda % 30 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ndayken, disk/balata ikilisinde % 10 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Ayn
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]deneme ayn[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT][FONT=ArialMT+1]1[/FONT]20 km/h h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]zda fakat 400 °C balata s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]cakl[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda yap[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ld[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]​
[FONT=ArialMT+2]
[/FONT]
kampana/balata ikilisinde​
% 70 olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.Sürücü fren pedal[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]na basar fakat sanki pedal bo[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]alm[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ş [/FONT]gibidir. Yani
frenler tutmaz. Ayn
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT][FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]artlarda fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]disk/balata ikilisinde % 20 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Ülkemizin ekonomik
[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]artlar[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT], araçlar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]m[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]m ve denetim durumlar[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]gözönüne al[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nd[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda gerçekten de

"sürat felakettir".​
H​
[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z "fading" i nedeniyle frenlerin zay[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]flama sorununu kontrol alt[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda tutabilmek için h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n kontrol alt[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda
tutulmas
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]gerekmektedir.Bu da ancak sürücü e[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]itimi, etkin denetim ve ticari ta[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]tlarda h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]rlay[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]c[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]ile
mümkündür.
Verilen bu de
[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]erler fabrika ç[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]k[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT],yeni veya bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ml[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]tekerlek frenleri içindir. Bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ms[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z frenlerde bu de[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]erlerin
daha kötü olmas
[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]beklenmelidir.

Alpay LÖK Makine Yüksek Mühendisi ( alpay@frenteknik.com )


Bilgi için çok teşekkürler. disk frenlerin önemi tahmin ettiğimden de büyükmüş.
 
arkadaşlar.....genel olarak baktığımızda astra mı şehir içinde kullandığımdan ayrıca aşırı performas gerektıren sürüşler yapmadığımdan vee 2500 3000 devirde keyifle araba kullanan biri olduğumdan dolayı arkaların disk veye kampana olması birşeyi değiştirmiyor...görüntü derseniz eğer...kampanaların üstüne çok güzel ve şık kampana koruyucu kapaklar var onlardan takıp o sorunudu halletmek mümkün.....İLGİNİZDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKÜR EDERİM
 
Geri
Üst