Disk mi kampana mı??????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan c@ki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hakan kardeş bende açıkçası burda mahoni arkadaşımıza hak veriyorum nitekim opelin donanım konusunda ne kadar cimri olduğunu sanırım hepimiz kabul ediyoruz. bununla ilgili (yani standart olan donanımların listeden çıkarıldığına dair) konular forumumuzda mevcuttu malumunuz...
 
verderveremem' Alıntı:
hakan kardeş bende açıkçası burda mahoni arkadaşımıza hak veriyorum nitekim opelin donanım konusunda ne kadar cimri olduğunu sanırım hepimiz kabul ediyoruz. bununla ilgili (yani standart olan donanımların listeden çıkarıldığına dair) konular forumumuzda mevcuttu malumunuz...
doğru söylüyorsun mesela 2000 model astra cd de cift fan radyatör var 2006 classicte yok bunun gibi motor yalıtımı kulanılan parca kalitesinde düşüş gözlenmekte özellikle hayati önem tasıyan yan hava ysatıkları perde hava yastıkları esp disklerin standart olarak sunulması lazım yanigüvenlik standarty olması lazım :cry:
 
verderveremem' Alıntı:
hakan kardeş bende açıkçası burda mahoni arkadaşımıza hak veriyorum nitekim opelin donanım konusunda ne kadar cimri olduğunu sanırım hepimiz kabul ediyoruz. bununla ilgili (yani standart olan donanımların listeden çıkarıldığına dair) konular forumumuzda mevcuttu malumunuz...

Ama İdris kardeş,ESP daha önce standart olupta sonradan donanımdan çıkarılan bir şey değilki ?
Yanlışım var ise,düzeltin Lütfen.
Cimriliği konusunda bende hem fikirim.
 
esp için demedim zaten genel olarak bahsediyorum ama benim takıldığım arkaların disk olmaması mevzusu...
 
verderveremem' Alıntı:
esp için demedim zaten genel olarak bahsediyorum ama benim takıldığım arkaların disk olmaması mevzusu...

İşte burada bende hem fikirim.
 
Bi astra kullanıcısı olarak aynı sınıftaki araçları trafikte gözlemliyorum genelde gördüğüm 307 lerde filan Golf lerde arka hep Disk bunun dışında Astra G için konuşuyorum biz aldığımızda club comfort njoy ve elegance versiyonları vardı njoy modelinde 2 airbag var elegance de 8 tane airbag var arada uçurum var neredeyse peş peşe iki versiyon olarak bunun dışında kolçak gibi basit bi parçayı opsiyon listesine koyup arabayı sattıktan sonra tonla para isteyen bi firma daha neler var neler
 
Boşverin arkadaşlar, cimrilik konusunda kimse Ford'u geçemez.2000 yılında eşimin 106'sında merkezi kilitli anahtar vardı, benim Focus'un Ghia'sında sunuluyodu bu artı özellik olarak çok matah bişeymiş gibi :) Şimdi ne durumdalar bilemiyorum...
 
Şimdi açıklamalar faydalı... Ancak; havada kalan bir mevzu oluştu... ESP bulunması için arkaların disk olması gereklidir diye biliyordum... Bunun aslı astarı varmıdır??? Kampanada ESP mümkünmüdür Teoride ve Pratikte? Mümkünse bunu (arkalar kampana ve ESP) sunan model varmıdır?
 
ELEGANCE' Alıntı:
Şimdi açıklamalar faydalı... Ancak; havada kalan bir mevzu oluştu... ESP bulunması için arkaların disk olması gereklidir diye biliyordum... Bunun aslı astarı varmıdır??? Kampanada ESP mümkünmüdür Teoride ve Pratikte? Mümkünse bunu (arkalar kampana ve ESP) sunan model varmıdır?


bence esp olan araçta arkalarda da disk olması gerek benim mantıgıma ve gözlemlerime göre kampanada esp olması zor gibime geliyor
 
EPS dediğimiz olay Electronic Power Steering - Bunun frenlerle ilgisi yok, direksiyonla ilgili...
ESP dediğimiz olay Electronic Stability Program

Konu ile ilgili aşağıda ufak bir makale var ilgilenenlere.Şu an hala araştırıyorum ama ESP için arkaların da disk olmasının şart olduğu konusunda bir bilgiye rastlayamadım henüz...

ESP kısaltmasını son zamanlarda daha sık duymaya ve görmeye başladığınıza eminim. Neyin nesi olduğunu bilenleriniz elbette vardır. Bir de hiç yahut ucundan bilenleriniz... İşte biz sizlere de anlatalım istedik bu harika sistemi...

Öyle zamanlar olur ki, siz kendiliğinizden istemeseniz bile, aracınız sizi dinlemez. Hele de virajlı bir yola süratli girmişseniz, hele de yerde kar varsa, yahut önünüze aniden kavlar, tavuklar fırlamış, siz de direksiyonu aniden kırmışsanız... Böyle durumlarda otomobilinizde meydana gelen, bazen tehlike boyutlarına ulaşabilecek bu halin adına genel olarak "oversteering" denir. Önüne geçebilmeniz, yahut bu durumdan zararsız bir şekilde sıyrılmanız ise şansın yanında kuvvetli bir otomobil hakimiyeti gerektirir. Ancaak, varsayalım şansınız yaver gitmedi, yahut siz, bu durumun önüne geçecek kadar kendinizi profesyonel hissetmediniz. Ya da oldu ki, aracınız sizden aldığı emirleri yerine getirecek kadar marifetli değil. Ne yaparsınız?

İşte, başta Mercedes olmak üzere birçok üretici firma, bu gibi durumları şansa ve ustalığa bırakmamak amacıyla, ESP denilen bir sisteme başvurmayı tercih etti. Açılımını söylersek Electronic Stability Program... Türkçesini deyiverecek olursak da Elektronik Stabilite Programı. Türkçesi de pek açıklayıcı olmamış gibi görünüyorsa, o halde biz açıklamamıza devam edelim...

ABS kadar gerekli

Bu sistem, sensör yani algılayıcılarla çalışan akıllı bir şey. Hem direksiyonun hareketlerini, hem de gaz pedalının konumunu inceleyen bir dolu algılayıcı ile birlikte görev yapıyor. Daha doğrusu onlardan aldığı bilgileri değerlendirip, ona göre hareketlerini ayarlıyor. Görevi ise gerekli durumlarda devreye girip, az önce sözünü ettiğim durumlarda aracın istenmeyen bir pozisyona düşmesini önlemek. Yani ani girilen bir virajda, ani yapılan direksiyon hareketlerinde (bir engel veya bir cisimden aniden kaçmak isterken) aracın kayarak kontrolden çıkmasını, dolayısıyla da kaza yapmasını veya yoldan çıkmasını engellemekle görevli.

Şayet aracın direksiyonunu ani hareketlerle çevirmişseniz, aracın o anki devri, bu virajı dönmenize uygun değilse, ESP "Ben buradayım" diyerek duruma müdahale ediyor. Ne yapıyor? Motor işletim sistemine müdahale ederek tekerleklere ayrı güçler verilmesini sağlıyor. Fren sistemine hükmederek, her tekerleğe ayrı ayrı basınç gönderilmesini, ayrı şiddetlerde fren yapılmasını sağlıyor. Böylece araç, hızlı girilen bir virajda savrulmayıp, çizgide kalıyor. Ani engelden kaçma hareketlerinde yine kolayca çizgisine kavuşuyor.

Birçok lüks markada artık standart haline gelen bu sistem, artık küçük sınıfta ve dengesi kolayca bozuluverecekmiş gibi görünen araçlara da takılıyor tabii. Bazen isteğe bağlı olarak, ek bir bedelle takılan sistem, neredeyse "ABS kadar gerekli" denebilir. Aklınızda bulunsun...
 
Geri
Üst