Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
M@honi' Alıntı:yeni Astra nın Enjoy Elegance ve Cosmo modellerinde arkada disk standart arkadaşlar sadece Essentia modelinde arkada disk yok onun dışında arkada disk olup olmaması aracın motor gücüne ağırlığına bağlı olarak değişiyor vede tabiki fiyatına
arkada disk olması benimde tercihim ince kollu bi jant attığınızda araba ya arkalar kabak gibi kalıyo kampana ampul gibi gözüküyo iğrenç yani
bizim araçta arkalar kampana buna karşın frenleri süper
M@honi' Alıntı:pardon ben başka marka ile karıştırdım Opel de nerde zaten 2004 2005 2006 model orta sınıf aracta ESP yi standart olarak sunamayan bi marka dan ne beklersin 2030 yılına filan herhalde standart olur
asTRa' Alıntı:Yüksek h[FONT=Arial-BoldMT+2]ı[/FONT]z nedeniyle frenlerin yetersiz tutmas[FONT=Arial-BoldMT+2]ı [/FONT]veya tutmamas[FONT=Arial-BoldMT+2]ı [/FONT]nedir?
Tekerlek frenindeki kampana/balata veya disk/balata ikilisi aras[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ndaki fren kuvveti arac[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]yla birlikte[FONT=ArialMT+2]
azalmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r. Buna h[FONT=Arial-BoldMT+2]ı[/FONT]z " fading" i denir. Bu azalma kampana/balata ikilisinde disk/balata ikilisine göre daha
çok olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Kampana/balata ikilisindeki bu fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT](bir cins ticari ta[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]t balatas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]için [FONT=ArialMT+1]1[/FONT]00 °C s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]cakl[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]kta) 40 km/h
h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]zdan [FONT=ArialMT+1]1[/FONT]20 km/h h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]za ç[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]k[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ld[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda % 30 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ndayken, disk/balata ikilisinde % 10 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Ayn[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]deneme ayn[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT][FONT=ArialMT+1]1[/FONT]20 km/h h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]zda fakat 400 °C balata s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]cakl[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda yap[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ld[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]
[/FONT]kampana/balata ikilisinde% 70 olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.Sürücü fren pedal[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]na basar fakat sanki pedal bo[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]alm[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ş [/FONT]gibidir. Yani
frenler tutmaz. Ayn[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT][FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]artlarda fren kuvveti azalmas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]disk/balata ikilisinde % 20 civar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda olmaktad[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]r.
Ülkemizin ekonomik [FONT=ArialMT+1]ş[/FONT]artlar[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT], araçlar[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]m[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]m ve denetim durumlar[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]gözönüne al[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nd[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda gerçekten de
"sürat felakettir".H[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z "fading" i nedeniyle frenlerin zay[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]flama sorununu kontrol alt[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda tutabilmek için h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n kontrol alt[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]nda
tutulmas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]gerekmektedir.Bu da ancak sürücü e[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]itimi, etkin denetim ve ticari ta[FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]tlarda h[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z s[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]n[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]rlay[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]c[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]ile
mümkündür.
Verilen bu de[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]erler fabrika ç[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]k[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT][FONT=ArialMT+1]ş[/FONT][FONT=ArialMT+2]ı[/FONT],yeni veya bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ml[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]tekerlek frenleri içindir. Bak[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]ms[FONT=ArialMT+2]ı[/FONT]z frenlerde bu de[FONT=ArialMT+1]ğ[/FONT]erlerin
daha kötü olmas[FONT=ArialMT+2]ı [/FONT]beklenmelidir.
Alpay LÖK Makine Yüksek Mühendisi ( alpay@frenteknik.com )