Bujİ temİzlİĞİ

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Buji temizlenmesine temizlenir fakat çok özel ve az bulunan bir buji kullanmadığınız sürece ne gerek var ki bunun için uğraşmaya ?

Buji eskidiği zaman araç hantallaşmaz iyi ateşleme yapamadığı için tekler geç çalışır stop eder. Aracın zamanla hantallaştığını düşünüyorsanız egzoz yakıt hava ve ateşleme sistemini komple elden geçirmeniz gerekebilir, buna rağmen bir düzelme yoksa aktarma organlarına özellikle debriyaja bakılması gerekir.

Referans değerleriniz olsun. Araç ısındıktan sonra rölantide kaç devirde çalışıyor (benimki 660-690 arası değerlerde) 5. vites 3000 devirde araç hızı kaç (benimki tam 110km)

Bunların hepsi gözlemlerim sonucunda gördüğüm şeyler ve bu değerlerde bir değişiklik görürsem ona göre bir yol çizerim kendime.

Araç hantal fakat belki hava filtresi eskidi, belki enjektörlerde bir sıkıntı var, belki bir yerden hava alıyor ya da kaçırıyor, yani sadece buji değişimi ile kurtaramazsınız.

Motor temizleyicisi ilk başta zahmetsiz yapılan bir uygulama, yarım dolu depoya büyük boy ürünü boşalttıktan sonra üzerini yakıtla doldurup Mehmet abinin de dediği gibi en az 50km gitmeniz gerekiyor ki ilk etkilerini gösterebilsin. Fakat benim tavsiyem uzun yola çıkarken kullanmanız gerektiği. En az 600 700km lik bir hat boyunca bu ürün deponuzda olursa etkisini daha iyi gözlemleyebilir dönüş yolunda gene depoya konarak sonuca varabilirsiniz.

Bunun yerine 20-25km boyunca durmadan 5. viteste gitmek yerine 4. viteste giderseniz yüksek devir ve sıcaklık içerde kurum bırakmayacaktır, bunu yaparsanız aracın soğutma sisteminin düzgün çalışıyor olması gerekir tabiki.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
buji bosch olmalı emin değilim ama eğer araca zarar verme ihtimali yoksa denemeye kararlıyım ayrıca bi kutu için 50 litre diyo kullanım kılavuzuda ben 25 litre benzine yarım kutu koysam olmazmı

O ürünün içinde yüksek uçuculuğa sahip alkol bazlı ve benzinle uyum sağlayan malzemeler var. Yüksek uçucu oldukları için kapağını bir kere açtıktan sonra sıvının hepsini kullanmalısınız hava ile temas ettiği anda uçmaya başlıyor çünkü. Bugün biraz kullanayım haftaya da kalanını kullanırım derseniz fayda göremezsiniz. O yüzden ufak boyda satılanları da var, fakat benim tavsiyem yukarıda yazdığım gibi uzun bir yola çıktığınızda 2 tam boy kutu ve 2 full depo benzin ile birlikte tam etkisini net olarak gözlemleyebilirsiniz.
 

VST_1923

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
130
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Kışın hava sıcaklarının düşmesinin ardından yakıt değeri atar. Bir de araçta LPG yok sanırım.

lpg yok hocam evet.
yazında yakıt fazla yani yakıt arttı denecek kadar arttı işte ama bakıma kadar fabrika bujileri dururmuş üstünde ondanmı artık bilmiyorum.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Muzaffer kardeşimiz de yazmış sadece yakıtı buji etki etmez. Zaman içinde özelliğini kaybeden baskı balata, hava filtresi aracın her hangi bir yerinden hava emmesi bile yakıt artmasına aracın çekişinin hızlanmasının canına okur. Ateşleme bobini bile zaman içinde özeliğini kaybeder. Normal ateşlemesi gereken değerin altına düşer bunlar bile yeter de artar.
 

VST_1923

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
130
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar o karışımı kullanmaktan vazgeçtim son olarak baskı balata yı yani debriyaj sistemini kaç km de bakıma vermeliyiz ben 5 yıldır 35000 km hiç yaptırmadım ama sadece kalkışlarda kerkinerek kalkıyıonun dışında bi problemle karşılasmadım. baskı balatanın aracı hantallaştırdını da bilmiyordum yakıtta etkili olduğunuda ama benim dediğim yakıt olayı 5. viteste 100km-s hızla giderken yani dur kalklarda etkili olduğunu bilirim. saygılar arkadaşlar
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar o karışımı kullanmaktan vazgeçtim son olarak baskı balata yı yani debriyaj sistemini kaç km de bakıma vermeliyiz ben 5 yıldır 35000 km hiç yaptırmadım ama sadece kalkışlarda kerkinerek kalkıyıonun dışında bi problemle karşılasmadım. baskı balatanın aracı hantallaştırdını da bilmiyordum yakıtta etkili olduğunuda ama benim dediğim yakıt olayı 5. viteste 100km-s hızla giderken yani dur kalklarda etkili olduğunu bilirim. saygılar arkadaşlar


Kendi aracım üzerinden tekrar örnek vereyim 5. vites 3000 devirde 110 ile gidiyorum değil mi ? Debriyaj ya da baskı balata tam kavrama yapamazsa kaçırır ve bunun sonucunda atıyorum volan 10 kere dönüyorsa şanzıman 8 kere döner bu yüzden ben 5. viteste giderken 110' a çıkmak istediğimde motor 3000 devir yerine 3500 ya da daha yüksek devire çıkar. Bu yüzden de eskiden elde ettiğim yakıt tüketimini elde edemem. En basit teşhis bu, yokuşlarda geri kaçırmaya başlarsa zaten bitmiş ve artık beni değiştirin diye bağırıyordur :)
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Baskı etkilemez olur mu? Kaçıran balata demek fazla yakmak demek. Neticede sen gaza yükleniyorsun ama araç o enerjiyi tekerlere iletemiyor. O zaman da ister istemez fazla yakacak.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar o karışımı kullanmaktan vazgeçtim son olarak baskı balata yı yani debriyaj sistemini kaç km de bakıma vermeliyiz ben 5 yıldır 35000 km hiç yaptırmadım ama sadece kalkışlarda kerkinerek kalkıyıonun dışında bi problemle karşılasmadım. baskı balatanın aracı hantallaştırdını da bilmiyordum yakıtta etkili olduğunuda ama benim dediğim yakıt olayı 5. viteste 100km-s hızla giderken yani dur kalklarda etkili olduğunu bilirim. saygılar arkadaşlar

Debriyajın motor yağı gibi bir kullanım ömrü yok abi. Fren balatası gibi düşün çok dur kalk yapıyorsan fren balatası gibi çabuk biter. 100.000km' de olup debriyaj değiştirmeyen araçlar olduğu gibi 1.000km' de değiştirilen araçlar da olabilir.

5 yıl 35.000km olarak değil de kontrol edilerek anlaşılır o.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Baskı balata kullanıcıya bağlı olarak bitecek bir parçadır. Şu km de değişecek diye birşey yok. Kimi şöför var 10binde bitirir kimi var 200binde bitirir. İlk kalkışta titreme, aracın 200km/saate çıkamaması, yüksek hızlarda aracın bağırması ve gidememesi v.s.
iyi bilen el frenini kaldırıp 3 viteste kalkmaya çalışıp eğer araç stop ederse iyidir yok etmesse bi kaçırma var ve debriyaj bitmeye yakındır sonucuna varılır. Ayrıca kelkinme var demişsin bi baktır derim. Debriyaj ayarı da önemlidir bilen bir ustaya yaptırabilirsiniz.
Bi sorum olacak hava filtresini söküp markaya bakabilir misiniz?
Hantallıkla ilgili birşey daha söyleyecem sürekli şehir içinde düşük devirlerde kullandıysanız araç hantallaşabilir ve ilk çıkacağınız uzun yolda aracınız tekrar kendini toparlayacaktır. Bunun sebebi de tamamen aracın yazılımsallığıyla ilgilidir yani araçla ilgili bir arıza değildir.
 
Üst