b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Beni dinlediğiniz için şimdiden teşekkür ederim. Opel 1.6 cdti dizel b16dt- kodlu motorlardaki kronik zincir problemi geçici çözümü için güncellemiş olduğum gerginin başarılı olduğunun müjdesini değerli forumdaşlarımla paylaşmak istedim. Hepimizin bildiği gibi zincirimiz belli bir km den sonra palet kırılması, kurma dişlisinin bozulması ve en sonunda sente atmasıyla sonuçlanıp ciddi masraflar açmaktadır. Benim aracımda da 103bin kmde başlayan ses 104bini geçtikten sonra çok artmış olup sanal ortamdaki tavsiyelerin hepsini uygulayıp bir sonuç alamayınca müdahale etmeden sorunun çözülmüyeceğini anladım. İlk başta mucizevi parça olarak lense edilen gergi contasının bende dahil hepimizin sandığı gib gergideki yağın geri kaçırmayacağı ve sorunun ortadan kalkacağını umuyoduk. Malesef gerçek hiçte öyle değilmiş. Bende işe gergi alarak kobay olarak kullandığım aracım üzerinde deneyler yapmaya başladım. Yaklaşık 9 aydır emeklerimin karşılığını almış bulunmaktayım. Çözüme ulaşana kadar bir çok hüsranla sonuçlanan çalışmalarım neredeyse bana pes ettirecekti. Sorunun zincirin tasarımından kaynaklandığını farkettim ve yeni zincir tasarımları yapmaya başlamıştım ki çok meşakatli, pahalı ve uzun zaman alacağı için kısa vadede en ucuz çözümü gene gergimizde buldum.

Yazmakla çok anlaşılır olmucak ama motorun calışma prensibi olarak siboblar belli bir zamanda eksantrik milinin öne gitmesine ve eksantrik milinin kranktan önde hareket etmesine sebeb oluyor. Buda zincirin aşırı gerilip zorlandığında zincirin boşluğunu alması için tasarlanmış gergimiz geri çekilerek görevini yerine getiriyor. Bu aşamada ise üstteki ve alttaki paletlerde zincir boşluk yapıyor. Krank mili zinciri çektiğinde ise zincir paletlere çarparak kırılmalarına sebeb oluyor. Bu dengesizlik sebebiyle kurma dişliside bozuluyor. Normal şartlarda eksantrik mili kranktan önde değilde arkada hareket etmek istese abartmıyorum 400 binleri çok rahat görebileceğimiz hatta 500e kadar gidebilecegi bir tasarımı var. İnşallah anlatabilmişimdir.

Aracım 105 500km de iken 2. Uygulamamı yapıp 2bin km kullandıktan sonra tekrar 6 mayısta söküp 2bin km lik verilerle çalışmaya başladım. 9 gün aracımı sökük bir vaziyette dağın başında bırakmak zorunda kaldım. İstediğim değerlerde parça üretmek benim için çok zor oldu. Ve nihayet 3. Uygulamamı 15 mayıs akşam üstü bitirerek marşa bastım. İlk marşta 1 iki saniyelik gergiye yağ gelene kadar ses yapması canımı sıksada uygulamanın başarılı olduğundan emin olmamı sağladı. (Yeni set değişen araçlarda dahi gergiye yağ gelene kadar ses yaptığını duymuştuk.) Uygulamam gerginin fazla germesine sebep olmadığınıda anlamış oldum. Yani fabrikanın belirlemiş olduğu değerlerle oynamamış oldum. 2. Uygulamda güncellemiş olduğum gergi ile beraber yan sanayi takmış olduğum gergi contasındada herhangi bir zarar eğilme bükülme olmadığını gördüm, sadece gerginin bastığı kısımda belli belirsiz iz yapmıştı. Aynı contayı 3. Uygulamada da kullandım. Gergi contası sorunu kesin çözmüyor ama faydasıda yok bir işe yaramıyor demiyorum. Conta deliğinin yanındaki çentik piyasadaki hidrolik gergilerinin hemen hemen hepsinde bulunan valften önce fazla basıncı dışarı atmaya yarayan delikle aynı görevi görerek zincirin özellikle yüksek devirlerde aşırı gerilmesini engelleyerek zincirin hızlı uzamamasını sağlayacağını düşünüyorum. Güncellemiş olduğum gergi ve conta sayesinde herşey yolunda giderse 300bin kmleri görebileceğimizi tahmin ediyorum.

Paylaştığım fotoğraflarda aracımın paletlerinin yaklaşık olarak yarı ömürde ve kurma dişlisi ömrünün yarının altında olduğunu tahmin ediyorum. En azından paletlerin yerinde olduğundan emin oldum. Bazı araçlarda alttaki bazı araçlarda üstteki palet kırılıyor. Üstteki palet belki değişebilir ama alttaki paletin değişme ihtimali yok denecek kadar az. Üstteki palet kırılırsa zaten alttaki paletinde kırılması an meseledir. Bu durumda direk set değişmenizi tavsiye etmekteyim. Kamera da atmama rağmen çok fazla anlaşılmıyor. Ufak ta olsa fikir veriyor. Motor inmeden kimse garantisini veremez. Motor indikten sonrada zaten set değişilir.

Kendi aracıma uygulama yapmamış olsaydım 3bini 5bin yapmadan ya paletim kırılacaktı yada kurma dişlim bozulacaktı. Zaten zarar görmüş paletlerim ve kurma dişlim uygulamam sonucu bozulması yavaşlıyacak olsada benim tahminim aracımın 170bin kmleri ya görecek yada 200bine anca ulaşacak. En kötü 150bine kadar sorunsuz gideceğini düşünmekteyim.

15 mayısdan itibaren çok çeşitli zaman aralıklarında durmadan marşa bastım. 12 günlük süre zarfında belki 100kez marşa basmışımdır. 2.uygulamamda hiç ses duymamıştım. Bu sefer ilk marş harici çok şükür en ufak bir ses duymadım.

Aracımda testlerine devam ederken bu durumdan müzdarip olan insanların da derdine çare olmasını canı yürekten istemekteyim. Fakat gerek parça üretiminde yaşadığım zorluklar gerek anlayışsız insanlar ve en önemlisi kötüye kullanabilecek kişilerin olması beni bu geliştirme projemi paylaşma noktasında son derece endişelendirmektedir.

Makinalrın dilinden iyi anlasamda aynı dili konuştuğum insanlarla anlaşamadığımda çok oluyor.

Uygulamamın direk videosunu çekemedim. Açıklama kısmında ise farklı araçların değerlerini almam gerekiyor. Videosunu çekip paylaşsak yada nasıl yaptığımı açıklasam -sesi kessin yeter, aracı gagalayım birine gitsin- mantığındaki insanların günahına ortak olmak istemiyorum.

Gergi contasını ustalarımızın sesi kesmediğini bildiği için takmak istemiyorlar. Bir çok insan takan bulamadım diyor, ustalarımız motor inmesi gerektiğini söylüyorlar. Bizim parçamızı taktıktan 3 beş bin km sonra paleti kırılacak kurma dişlisi bozulacak insanlar ustasına gelip gene sıkıntı çıkartıyo yaptığın iş dediğinde direk beni suçlayacaklar. Yada para kazanmak için paleti kırılmış insanlara bile uygulama yapacak olanlar olacaktır. Yada paletin kırık set değişmen lazım dese bile parasıyla değilmi tak sen diyenler illaki olacaktır. Çok şükür kimsenin üç kuruşunda gözüm yok, bu işten popüler olmak, çok para kazanmak gibi bir hedefim de yok.
Parça satışı yapmam söz konusu bile olamaz. Güncellediğim gergileri satmam da olmaz. Bana biraz etik gelmiyor.
Ankara da tamirhane açmamı söyleyenler de oldu neredeyse herşehirdeb gelirler ama ben (çocukluğu sanayide geçmiş biri olarak) tamirci olacaksam niye okadar dirsek çürüttüm. Sanayiden çıkmazdım. Kurulu bir düzenim varken güzel bir işim varken tamirciliği yada farklı bir şirkette çalışmam malesef mümkün gözükmüyor.

Bana, 15 yirmi araca kadar gönüllü olan kısa zamanda fazla km yapacak, özellikle ses yeni başlamış 80bin ile 120bin km arasında, set değişmeyi zaten göze almış anlayışlı araçlara😁 hafta sonları günde 1 araç olmak üzere, belli uzaklıktaki 2 araca değerlerini de ölçmem için kendim gidip uygulamayı bizzat yapma fikri sıcak geliyor.

Teknik destek konusunda açmamamın sebebi bu çekincelerimden dolayı tartışma tarzında sizlerin değerli fikirlerini de dinlemek istememdendir. Çünki ben aracımın sorununu giderdim gönül rahatlığıyla keyifle binmeye devam ediyorum. Kendime saklayıp bencillik etmekte istemiyorum. Farklı şehirlere gidip uygulamayı yapmak beni çok yoracak olsada opelin anlındaki kara lekelerden birini silmek istemekteyim.

Motorumuz bana göre sınıfının en iyisi. Nazik diyen insanlar olmuş ama hiçte nazik bir motor değil. Ufak tefek sıkıntıları olsada bana göre tek sıkıntısı zinciri. Onuda el birliği ile inşallah çözecez.

Düşüncelerimi yanlış, yersiz bulan yada şöyle yapalımda ne kebap nede şiş yanmasın gibi fikirlere önerilere açığım. Biliyorum çok konuştum ama detaylı yazsam kim bilir kaç sayfa olur.
Çok falza tekniğe girmeden herkezin anlayabileceği bir şekilde açıklamaya çalıştım. Bilmeden hata etmişsem kusuruma bakmayın. Şimdiden tekrar teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • 01.jpg
    01.jpg
    176.9 KB · Görüntüleme: 65
  • 02.jpg
    02.jpg
    168.9 KB · Görüntüleme: 63
  • 03.jpg
    03.jpg
    219.5 KB · Görüntüleme: 61
  • 04.jpg
    04.jpg
    187.3 KB · Görüntüleme: 60
  • 05.jpg
    05.jpg
    255.4 KB · Görüntüleme: 60
  • 06.jpg
    06.jpg
    207 KB · Görüntüleme: 57
  • 07.jpg
    07.jpg
    238.4 KB · Görüntüleme: 58
  • 08.jpg
    08.jpg
    217.9 KB · Görüntüleme: 60
  • 09.jpg
    09.jpg
    209.6 KB · Görüntüleme: 60

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,956
Tepki puanı
6,189
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle çalışmanızı birçok konudan biliyor ve sessizce takip ediyordum :) Ses kesilmesi olayı ile ilgili denemeleriniz gerçekten iyi olmuş. En azından kulaktan duyma bilgiler değil direkt olarak denemeler yapmış birisinden nokta atışı tespitler okumak keyif verici... Aklıma takılan konulardan birisi şu şekilde. Nisan ayında bende zincir setini değiştirmiştim söylediğiniz gibi paleti kırdıktan sonra ses arttığı için müdahalede bulunduk ve değişimi yaptırdım. Benim dikkatimi çeken nokta paletler üzerinde oluşan izlerdi. Söylediğiniz gibi 300 bin kilometrelere kadar dayanamaz gibi düşünüyorum. Bu konuda sizin öngörünüz nedir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve b16dth

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Erken teşhis hayat kurtarır😔
Fotoğraflarda ki paletler direk kendi aracımın paletleri. 104binden 105 500kmye kadar nerdeyse ses yaparak kullandım ve 4bin devirlere kadar çok zorladım. 2 yıl içinde 150bini görmesi benim için yeterli olacatır. Paleti çok zarar görmemiş araçların en fazla gideceği 300bin km olacaktır. Benden çok daha fazla km yapacak olanlar ne kadar dayanacağını 2 yıl içerisinde ki sonuçlara bakarak 2.adımda da inşallah tasarlamaya başladığım yeni zincirin üretimine geçeriz. Fakat kendi aracım la bile 200leri devirirsek 2. Adımla ben değil gm yada opelin ilgilenmesi gerekecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: GUERKAN

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,488
Tepki puanı
1,266
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Beni dinlediğiniz için şimdiden teşekkür ederim. Opel 1.6 cdti dizel b16dt- kodlu motorlardaki kronik zincir problemi geçici çözümü için güncellemiş olduğum gerginin başarılı olduğunun müjdesini değerli forumdaşlarımla paylaşmak istedim. Hepimizin bildiği gibi zincirimiz belli bir km den sonra palet kırılması, kurma dişlisinin bozulması ve en sonunda sente atmasıyla sonuçlanıp ciddi masraflar açmaktadır. Benim aracımda da 103bin kmde başlayan ses 104bini geçtikten sonra çok artmış olup sanal ortamdaki tavsiyelerin hepsini uygulayıp bir sonuç alamayınca müdahale etmeden sorunun çözülmüyeceğini anladım. İlk başta mucizevi parça olarak lense edilen gergi contasının bende dahil hepimizin sandığı gib gergideki yağın geri kaçırmayacağı ve sorunun ortadan kalkacağını umuyoduk. Malesef gerçek hiçte öyle değilmiş. Bende işe gergi alarak kobay olarak kullandığım aracım üzerinde deneyler yapmaya başladım. Yaklaşık 9 aydır emeklerimin karşılığını almış bulunmaktayım. Çözüme ulaşana kadar bir çok hüsranla sonuçlanan çalışmalarım neredeyse bana pes ettirecekti. Sorunun zincirin tasarımından kaynaklandığını farkettim ve yeni zincir tasarımları yapmaya başlamıştım ki çok meşakatli, pahalı ve uzun zaman alacağı için kısa vadede en ucuz çözümü gene gergimizde buldum.

Yazmakla çok anlaşılır olmucak ama motorun calışma prensibi olarak siboblar belli bir zamanda eksantrik milinin öne gitmesine ve eksantrik milinin kranktan önde hareket etmesine sebeb oluyor. Buda zincirin aşırı gerilip zorlandığında zincirin boşluğunu alması için tasarlanmış gergimiz geri çekilerek görevini yerine getiriyor. Bu aşamada ise üstteki ve alttaki paletlerde zincir boşluk yapıyor. Krank mili zinciri çektiğinde ise zincir paletlere çarparak kırılmalarına sebeb oluyor. Bu dengesizlik sebebiyle kurma dişliside bozuluyor. Normal şartlarda eksantrik mili kranktan önde değilde arkada hareket etmek istese abartmıyorum 400 binleri çok rahat görebileceğimiz hatta 500e kadar gidebilecegi bir tasarımı var. İnşallah anlatabilmişimdir.

Aracım 105 500km de iken 2. Uygulamamı yapıp 2bin km kullandıktan sonra tekrar 6 mayısta söküp 2bin km lik verilerle çalışmaya başladım. 9 gün aracımı sökük bir vaziyette dağın başında bırakmak zorunda kaldım. İstediğim değerlerde parça üretmek benim için çok zor oldu. Ve nihayet 3. Uygulamamı 15 mayıs akşam üstü bitirerek marşa bastım. İlk marşta 1 iki saniyelik gergiye yağ gelene kadar ses yapması canımı sıksada uygulamanın başarılı olduğundan emin olmamı sağladı. (Yeni set değişen araçlarda dahi gergiye yağ gelene kadar ses yaptığını duymuştuk.) Uygulamam gerginin fazla germesine sebep olmadığınıda anlamış oldum. Yani fabrikanın belirlemiş olduğu değerlerle oynamamış oldum. 2. Uygulamda güncellemiş olduğum gergi ile beraber yan sanayi takmış olduğum gergi contasındada herhangi bir zarar eğilme bükülme olmadığını gördüm, sadece gerginin bastığı kısımda belli belirsiz iz yapmıştı. Aynı contayı 3. Uygulamada da kullandım. Gergi contası sorunu kesin çözmüyor ama faydasıda yok bir işe yaramıyor demiyorum. Conta deliğinin yanındaki çentik piyasadaki hidrolik gergilerinin hemen hemen hepsinde bulunan valften önce fazla basıncı dışarı atmaya yarayan delikle aynı görevi görerek zincirin özellikle yüksek devirlerde aşırı gerilmesini engelleyerek zincirin hızlı uzamamasını sağlayacağını düşünüyorum. Güncellemiş olduğum gergi ve conta sayesinde herşey yolunda giderse 300bin kmleri görebileceğimizi tahmin ediyorum.

Paylaştığım fotoğraflarda aracımın paletlerinin yaklaşık olarak yarı ömürde ve kurma dişlisi ömrünün yarının altında olduğunu tahmin ediyorum. En azından paletlerin yerinde olduğundan emin oldum. Bazı araçlarda alttaki bazı araçlarda üstteki palet kırılıyor. Üstteki palet belki değişebilir ama alttaki paletin değişme ihtimali yok denecek kadar az. Üstteki palet kırılırsa zaten alttaki paletinde kırılması an meseledir. Bu durumda direk set değişmenizi tavsiye etmekteyim. Kamera da atmama rağmen çok fazla anlaşılmıyor. Ufak ta olsa fikir veriyor. Motor inmeden kimse garantisini veremez. Motor indikten sonrada zaten set değişilir.

Kendi aracıma uygulama yapmamış olsaydım 3bini 5bin yapmadan ya paletim kırılacaktı yada kurma dişlim bozulacaktı. Zaten zarar görmüş paletlerim ve kurma dişlim uygulamam sonucu bozulması yavaşlıyacak olsada benim tahminim aracımın 170bin kmleri ya görecek yada 200bine anca ulaşacak. En kötü 150bine kadar sorunsuz gideceğini düşünmekteyim.

15 mayısdan itibaren çok çeşitli zaman aralıklarında durmadan marşa bastım. 12 günlük süre zarfında belki 100kez marşa basmışımdır. 2.uygulamamda hiç ses duymamıştım. Bu sefer ilk marş harici çok şükür en ufak bir ses duymadım.

Aracımda testlerine devam ederken bu durumdan müzdarip olan insanların da derdine çare olmasını canı yürekten istemekteyim. Fakat gerek parça üretiminde yaşadığım zorluklar gerek anlayışsız insanlar ve en önemlisi kötüye kullanabilecek kişilerin olması beni bu geliştirme projemi paylaşma noktasında son derece endişelendirmektedir.

Makinalrın dilinden iyi anlasamda aynı dili konuştuğum insanlarla anlaşamadığımda çok oluyor.

Uygulamamın direk videosunu çekemedim. Açıklama kısmında ise farklı araçların değerlerini almam gerekiyor. Videosunu çekip paylaşsak yada nasıl yaptığımı açıklasam -sesi kessin yeter, aracı gagalayım birine gitsin- mantığındaki insanların günahına ortak olmak istemiyorum.

Gergi contasını ustalarımızın sesi kesmediğini bildiği için takmak istemiyorlar. Bir çok insan takan bulamadım diyor, ustalarımız motor inmesi gerektiğini söylüyorlar. Bizim parçamızı taktıktan 3 beş bin km sonra paleti kırılacak kurma dişlisi bozulacak insanlar ustasına gelip gene sıkıntı çıkartıyo yaptığın iş dediğinde direk beni suçlayacaklar. Yada para kazanmak için paleti kırılmış insanlara bile uygulama yapacak olanlar olacaktır. Yada paletin kırık set değişmen lazım dese bile parasıyla değilmi tak sen diyenler illaki olacaktır. Çok şükür kimsenin üç kuruşunda gözüm yok, bu işten popüler olmak, çok para kazanmak gibi bir hedefim de yok.
Parça satışı yapmam söz konusu bile olamaz. Güncellediğim gergileri satmam da olmaz. Bana biraz etik gelmiyor.
Ankara da tamirhane açmamı söyleyenler de oldu neredeyse herşehirdeb gelirler ama ben (çocukluğu sanayide geçmiş biri olarak) tamirci olacaksam niye okadar dirsek çürüttüm. Sanayiden çıkmazdım. Kurulu bir düzenim varken güzel bir işim varken tamirciliği yada farklı bir şirkette çalışmam malesef mümkün gözükmüyor.

Bana, 15 yirmi araca kadar gönüllü olan kısa zamanda fazla km yapacak, özellikle ses yeni başlamış 80bin ile 120bin km arasında, set değişmeyi zaten göze almış anlayışlı araçlara😁 hafta sonları günde 1 araç olmak üzere, belli uzaklıktaki 2 araca değerlerini de ölçmem için kendim gidip uygulamayı bizzat yapma fikri sıcak geliyor.

Teknik destek konusunda açmamamın sebebi bu çekincelerimden dolayı tartışma tarzında sizlerin değerli fikirlerini de dinlemek istememdendir. Çünki ben aracımın sorununu giderdim gönül rahatlığıyla keyifle binmeye devam ediyorum. Kendime saklayıp bencillik etmekte istemiyorum. Farklı şehirlere gidip uygulamayı yapmak beni çok yoracak olsada opelin anlındaki kara lekelerden birini silmek istemekteyim.

Motorumuz bana göre sınıfının en iyisi. Nazik diyen insanlar olmuş ama hiçte nazik bir motor değil. Ufak tefek sıkıntıları olsada bana göre tek sıkıntısı zinciri. Onuda el birliği ile inşallah çözecez.

Düşüncelerimi yanlış, yersiz bulan yada şöyle yapalımda ne kebap nede şiş yanmasın gibi fikirlere önerilere açığım. Biliyorum çok konuştum ama detaylı yazsam kim bilir kaç sayfa olur.
Çok falza tekniğe girmeden herkezin anlayabileceği bir şekilde açıklamaya çalıştım. Bilmeden hata etmişsem kusuruma bakmayın. Şimdiden tekrar teşekkür ederim.
Öncelikle B16DTH motor için sarfettiğin çaba için kendi adıma çok teşekkür ederim.

Opel'in tedavülden kaldırdığı bu motor için conta'dan sonra başkaca bir adım atacağına pek ihtimal veremiyorum. Yapacak olsalardı çözümlerini conta ile birlikte sunarlardı diye düşünüyorum.

Ama yine de belli olmaz maliyet olarak pahalı bir uygulama olmadığından, e sonuçta kendi kusrularını kapatmak adına belki de destek verirler. O zaman sana Rüsselsheim yolu gözükür işte 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bende rabayı aldıktan 2 ay gibi bir süre sonra aracımda hiç ses yokken izlediğim bir iki videoda farketmiştim durumu. Bunu birileri yapar en kötü opel gergiyi günceller alır taksrız dedikten 11 ay sonra sesle imtihanım başladı bu fikir ilk aklıma o esnada gelmişti. 11 aylık süre şçinde unutmuşum yılmış bir vaziyetteyken baya bi masraf ettikten sonra hiç alakası olmayan şirin bir ustamız hatırlattı. Geliştirip en sğlıklı değerlerle karşınızdayım. Opelin bu gergiyi güncellememelrine çok kızmıştım. Fakat onlarında kendi haklı sebebleri olabilir. Ben yada başkası buna kafa yormak zorunda değilken. Yapayalnız çalıştık.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et

Video geciktiği için kusura bakmayın. Hem yoğun işlerim hemde hastalıkla uğraşıyodum.

Sıfır set takılırken taktıralım diyen arkadaşlar oldu ama bu parçayı kendi aracımın değerlerine göre yaptığım ve yeni setlerin değerlerini bilmediğim için kesin birşey söyleyemiyorum. Tahminime göre teorik olarak bir sıkıntı çıkartmaması lazım ama testlerini yapmadığım için altına imzamı atamam. Halihazırda set değişirken herkez conta takıyo zaten ve belli bir km sorun çıkartmıcağı için sıfır setlerde riske değermi bilemem.
 

astr16136

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Haz 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Elinize emeğinize sağlık. Çok büyük bir başarı var .
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve b16dth

macikgoz25

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
13 Haz 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Emeğinize sağlık. Ah opel ahh...
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth

astr16136

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Haz 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et

Video geciktiği için kusura bakmayın. Hem yoğun işlerim hemde hastalıkla uğraşıyodum.

Sıfır set takılırken taktıralım diyen arkadaşlar oldu ama bu parçayı kendi aracımın değerlerine göre yaptığım ve yeni setlerin değerlerini bilmediğim için kesin birşey söyleyemiyorum. Tahminime göre teorik olarak bir sıkıntı çıkartmaması lazım ama testlerini yapmadığım için altına imzamı atamam. Halihazırda set değişirken herkez conta takıyo zaten ve belli bir km sorun çıkartmıcağı için sıfır setlerde riske değermi bilemem.
Size bir konu hakkın da danışmak isterim, aracım 60binde zincir sesim yok ama beni araçtan soğutan bi durum var bazen ilk calisma sonrası ısındıktan sonra tekrar marj verdigimde tar tar diye 10 saniye nin üzerinde ses oluyo gaz verince geciyor, sanırım kurma dişlim bozuldu , sırf bu parça yüzünden yüklü masrafa mı girmem gerekir , sadece kurma dişlisinin değişimi sağlanırmı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Size bir konu hakkın da danışmak isterim, aracım 60binde zincir sesim yok ama beni araçtan soğutan bi durum var bazen ilk calisma sonrası ısındıktan sonra tekrar marj verdigimde tar tar diye 10 saniye nin üzerinde ses oluyo gaz verince geciyor, sanırım kurma dişlim bozuldu , sırf bu parça yüzünden yüklü masrafa mı girmem gerekir , sadece kurma dişlisinin değişimi sağlanırmı ?
Kurma dişlisi sesi devamlı olması lazım. dinlemeden kesin bişi söylemek zor ama sizinki zincir sesini andırıyor.
Aynı olayı ben liqui moly 5x40 koydukdan sonra yaşamıştım. Sabah ilk marşta ses yok. Biraz gidiyorum ısınıyor 2dk istop edip marşa basınca zincir sesi geliyodu ve hatta ısındıktan sonrada ses yapmıyo biraz gaz verip hareket etmeye başlayınca ses yapmasına uyuz olmuştum beni bu işe mecbur bırakmıştı iyikide öyle olmuş.

Sadece kurma dişlisi değişmez hocam. Şanzuman indikten sonra kimse onu göze alamaz. Mecbur komple set değişir. Hatta setle beraber yağ pompa dişlisi, krank keçesi ve değişse iyi olur denilen ne varsa değişmesi gerekir.
 
Üst