Merhabalar arkadaşlar, aracımın en son periyodik bakımını iki ay önce yetkili serviste yaptırdım. Daha önceki bakım da geçen yıl Agustos sonunda olmuştu. O zaman da motor yağı olarak servislerin kullandığı castrol edge 5w-30 koymuşlardı. Anritfriz olarak kendim shell organik kırmızı antfriz kullanmıştım. O bakımdan sonra şehirler arası uzun yolda yüksek hızlarda, yani radyatör rüzgarla soğurken, neredeyse hiç 102nin üstünü görmeyen hararet, hava sıcaklığı 35 derece civarındayken rampalarda 103-105 civarına çıkar olmuştu. Ancak Eylül ayı girip havalar 30 derecenin altına inince yine 102nin üstünü görmedi. Kış ve bahar döneminde motor yağından çok memnundum, aracın çekişi yokuşlarda bile çok iyi haldeydi. Hararet de uzun yolda 102 üstünü görmedi.
Ancak en son bir ay önceki bakımda önümüz yaz olduğu için serviste bu yağın yazın bu tür bir hararet sorunu yaptığını, 5-40 kullansak daha uygun olmaz mı dediğimde Adanada bile 5-30 kullanıldığından bahsettiler, hararet başka bir şeyle ilgilidir dediler. Bu arada antifrizi de yetkili serviste değiştirdim. Gm çok uçuk fiyatlı olduğu için yanaşmadım, eurorepar kırmızı antifriz koyalım dediler, kabul ettim. Ancak havaların 30-35 civarına çıktığı son zamanlarda şehirler arası uzun yolda radyatör rüzgarla soğuduğu halde, özellikle rampalarda araç gaz yerken hararet hemen 103-105 hatta zorlanırsa 106 civarına çıkıyor. Şehir içinde opel için bu hararet belki normal ama uzun süre devirli çalışan motorda uzun yolda motor için sorun çıkarabilir gibime geliyor. Bu hararet durumunun yağla ilgili olduğunu özellikle şu yüzden düşünüyorum: Şehirler arası yolda 15-20 kmlik bir rampa vardı, oradan çıkarken aracı benzine aldım, hararet 105 civarlerında seyretti, sonra rampanın yarısında lpgye almama rağmen ve yüksek devirde hızlı gitmeme rağmen, yüksek rakımda hava sıcaklığı 30 derece altına düştüğü için hararet 102nin üzerine çıkmadı. Sizin görüşünüz nedir arkadaşlar, bu hararet seviyelerinde motor zarar görür mü? Motor yağını ya da antifrizi değiştirmem gerkir mi?
Ancak en son bir ay önceki bakımda önümüz yaz olduğu için serviste bu yağın yazın bu tür bir hararet sorunu yaptığını, 5-40 kullansak daha uygun olmaz mı dediğimde Adanada bile 5-30 kullanıldığından bahsettiler, hararet başka bir şeyle ilgilidir dediler. Bu arada antifrizi de yetkili serviste değiştirdim. Gm çok uçuk fiyatlı olduğu için yanaşmadım, eurorepar kırmızı antifriz koyalım dediler, kabul ettim. Ancak havaların 30-35 civarına çıktığı son zamanlarda şehirler arası uzun yolda radyatör rüzgarla soğuduğu halde, özellikle rampalarda araç gaz yerken hararet hemen 103-105 hatta zorlanırsa 106 civarına çıkıyor. Şehir içinde opel için bu hararet belki normal ama uzun süre devirli çalışan motorda uzun yolda motor için sorun çıkarabilir gibime geliyor. Bu hararet durumunun yağla ilgili olduğunu özellikle şu yüzden düşünüyorum: Şehirler arası yolda 15-20 kmlik bir rampa vardı, oradan çıkarken aracı benzine aldım, hararet 105 civarlerında seyretti, sonra rampanın yarısında lpgye almama rağmen ve yüksek devirde hızlı gitmeme rağmen, yüksek rakımda hava sıcaklığı 30 derece altına düştüğü için hararet 102nin üzerine çıkmadı. Sizin görüşünüz nedir arkadaşlar, bu hararet seviyelerinde motor zarar görür mü? Motor yağını ya da antifrizi değiştirmem gerkir mi?