Triger kayışı

aragorn_62

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2015
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Merhabalar herkese iyi forumlar arkadaşlar 2008 vectra c aracımın trigierini 5 bin km önce yani aracım 98 bindeyken işin ehli demeli miyim bilmiyorum ama ustanın birine değiştirttim usta dişlilerin arasına kilidi takmadan sente ayarını yapıp kayışı taktı devri daim kayış set olarak degişti gm marka daha sonra araçla 500 km yol yaptım ama araç durdugu yerde çalışırken sallıyordu ve yakıt anormalleşti bende aracı geri götürüp bir kontrol ettirdim usta efendi kayışı söktü ve avans için takılan kilidi 1 saatte yerine takarak aracı avansına getirip ayarını tamamladı yüzüme bakıp yav yarım diş sente kaçmış dedi canımı öyle sıktıki anlatamam şimdi gelelim asıl meseleye aracım şu an 104 binde ve trigerin oldugu yerde rolantide çalışırken bir hırıltı gelmeye başladı aynı usta ya gittim ustam kayış gerginmi acaba bu ses neden diyince hayır triger bilyesi otomatik ayarlıyor gerginligini 2005 kadar olanları biz elle ayarlıyoruz seninki normal kardeşim sen şarj dinamosu bilyasına baktır dedi velasıl v kayışı söküp dinledik ses gelmedi bende şarj dinamosu bilyasını degiştirdim netice hırıltı devam başka 2 ustaya dinlettim sesi bana senin triger kayışını biraz gergin takmışlar ses ondan kayış alışırsa geçer falan fistan zararı yok gibi laflar ya arkadaşlar kafayı siyıracam acaba set halinde gelen tirger gergi bilyasımı bozuldu bi yardım ederseniz...kafam allak bullak
oldu unutmadan hırıltı rolantide çalışırken abartılmayacak şekilde duyuluyor az gaza bastıgımda kesiyor...
 
Son düzenleme:

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
triger sentesi ile ilgili ayar problemi olursa özellikle araç soğukken hırıltı sesi yapar egzosda kaçak varmış gibi benzer ses,çekişten düşer hatta fazlada yakabilir ayrıca yarım diş sente kaçık olursa ben pek belirti vereceğini sanmam,siz hırıltı var yazmışsınız buda trigeri işaret ediyor fakat işin garip tarafı v kayışını söküncede ses kesildi yazmışsınız buda trigerden olmadığının işareti yani v kayışına bağlı elemanları işaret ediyor şarj dinamosu,klima kasnağı veya v kayışının gerdirmesi gibi...
Bu yüzden iyi bir ustaya araç özellikle soğukken kontrol ettirmekte fayda var bu sesi,ayrıca triger için aracı kullanınca kayış uzar ve ses kesilir gibi söylenenleri pek dikkate almayın kayışın gergin olmaması gerekir kayış gerdirmesinin üzerinde new ve used işaretleri var bunlara göre ayar yapılır bazı ustalar gevşek olmasından sıkı olması daha emniyetli diye düşünüp kayışı sıkılaştırıyor bu ayar gerginin üzerinde new olan işarete göre yapılmalıdır yeni trigerde kullanılmış trigerdede used yazan işarete göre yapılır,kayış gergi ayarını yapıp şaft iki tur çevirilir sonra gergi ve sente tekrar kontrol edilmelidir,bence sizin trigerde ayar problemi var hırıltı var dediğiniz için bu şeklde düşünüyorum fakat motor soğukken usta kontrol ederse sesin kaynağını mutlaka tespit edecektir.
 
Son düzenleme:

aragorn_62

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2015
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
valla blader ilçede ikamet ediyorum ile gittigimde tekrar ustaya gösterecem aracımın çekişinde problem yok yakıtta gayet iyi artış yok kulagımla triger kayışının muhafazayı dinledigimde hırıltı bariz trigerden geliyor bir dahakine ustama detaylı dinletecem cevapların için çok tşk ederim saygılar...
 

aragorn_62

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2015
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
admin konuyu kapatabilirsiniz sorun hal olmuştur...
 
Üst