termostat arıza yaparsa.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan torumer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bugun denedim aksam ustu tam 20dk sehir ici kullanim sonucu 80e cikti ibre, bozukmu dersiniz? bi zarari olurmu?

evet aynen durum bende de böyle. bana sorarsanız normal değil. çok olsun 2 dakikada 90 ı bulmalı. evet termostatımız bozuk. açık kalmış belli. benim derdim şu %30 fazla yakmaya neden olur mu? sende var mı fazla yakma sorunu?
 
vallahi benim arac dizel 1.3cdti ama cok yakma durumu yok...sehir ici 150bin fln yakiyor,gecen istanbuldan gelirken baktim 135bin yakmisti ama tabi uzun yol ve otoban...

yanliz babamda 2000motor dizel Peugeot Partner var oda 15 dk da fln normale cikiyor onunkide bozuk olmasi imkansiz cunku daha yeni araba,sanirim dizel oldugu icin boyle yaw...

Vallahi %30 cok buyuk bir rakam okadar etkilemez zannetmem, sen bu ara benzini yada mazotu baska biryerdenmi aliosun? hic abartmiyorum eve yakin bi shell var ordan aldigim mazot yari yariya az gidiyor..
 
evet yaw. bugün bir kişi daha dedi benzini başka yerden al diye. ama bu kadar farkeder mi yaw.
 
termostat ı değiştirin 36 ytl işçiliğide çok düşük 3 vidali bişiy kolay yani
benim araçta çok geç ısınıyodu maviden yukarı çıkmıyodu ibre kaolriferde ısıtmıyodu yakıt ortalamam kaç yıldır 9.1 idi 9.3 lere çıktı birden 13 yıllık karma yakıt ortalamam

değiştirince kaolrifer düzeldi daha çabuk ısınıyo ve hararete yaklşırsada daha çabuk soguyo ucuz bi parca değiştirmekten kaçınmayın
 
termostatı değiştirdim. şimdi motor daha çabuk ısınıyor. bakalım yakıt azalacak mı?
 
bir aracın termostatının bozulması, özellikle de şu kış günlerinde, %30 gibi daha fazla yakmaya neden olur mu?

evet, araç eskisine oranla yaklaşık % 30 daha fazla yakıyor. motorun çalışma düzeninde, aracın çekişinde bir sorun yok. ancak termostatın bozuk olup aracın daha geç ısındığı yönünde bir şüphe var.

yardımlarınızı bekliyorum.
Aracın motorunu yeteri kadar ısıtamazsan veya uygun olan ısıyı koruyamazsan yakıt miktarı % 20-30 arasında artıyor.
 
termostat ı değiştirin 36 ytl işçiliğide çok düşük 3 vidali bişiy kolay yani
benim araçta çok geç ısınıyodu maviden yukarı çıkmıyodu ibre kaolriferde ısıtmıyodu yakıt ortalamam kaç yıldır 9.1 idi 9.3 lere çıktı birden 13 yıllık karma yakıt ortalamam

değiştirince kaolrifer düzeldi daha çabuk ısınıyo ve hararete yaklşırsada daha çabuk soguyo ucuz bi parca değiştirmekten kaçınmayın


Buğra milleti gazlama 3 vida kolay diye bende değiştirdim 1 hafta oluyo vida kaynamış akşama kadar zor çıkardılar:( aaa kolaymış 3 vida kendim söker takarım diye adamlar telef olmasın :rolleyes:
bide 13 yıllık ortalama nası oluyo:eek: bu arabanın hiç aküsü bitmedimi veya aküsü sökülmedimi


bide bnm araçta sabit sıcaklık 90 altındaki çizgide normal değeri bumu yoksa derece farkından filanmı az ??
 
arkadaısn dediği gibi o 3 vidanın biri tık ettiği zaman o iş bitti. aa vida kırılmış dersiniz ama çıkart onu ordan çıkarta bilirsen:)
 
valla ben biraz bilinçli davrandım, vida tık demedi. yeniyi aynen taktım yerine. sıkma torku 8 nm.
 
Geri
Üst