Alttaki linkte 100-103 dereceyi gören vectra'lar var,opel motoru sıcağı sever 100 derece normaldir diyen arkadaşlar var.100 dereceye hiç çıkmadım diyen arkadaşlar da var.Bilgi paylaşımına ordan da devam edebiliriz.Yaz aylarında şehir içi klima açıkken,motor 100-105 derece civarı çalışıyor.Hararet ibresi kırmızı bölgeye gelmedikten sonra bir sorun olmaz diye düşünüyorum.Vectraların çoğu böyle üretilmiş.
Ama diğer seri ve markalar farklı olabilir.
Lada larda yüksek sıcaklıklar'da çalışıyor.Fakat bu derecelerden sonra her arabada conta yakma riski artar.
Sizinde yazdığınız gibi arızalar olmuş olabilir ve öyle durumlarda fan çalışmıyor ise aracın stop edilmesi gerekir.
Nacizane fikirlerimi paylaşıyorum,sürçilisan ettiysem affola.[/quot
kırmızı bölge 100 de başlamıyormu zaten. akşam arabaya bakayım. ben hiç 100 105 derece görmedim şimdiye kadar yazın trafikte falan 95 lere çıkıyor ama 100 normal değil. sence de normal değil dimi. çünki 100 demek kaynema noktası demek ve o su basıncı radyatörü patlatabilir. heleki genleşme kabının çıkışı falan tıkalıysa bomba gibi patlayan genleşme kaplarından bahsedildiğini mutlaka duymuşsunuzdur...
Fikirler paylaşmak içindir
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=12423&highlight=vectra+hararet
Benim araçta şimdiye kadar bir sorun çıkmadı.Opel özel servisindeki ustama sordum,100 derece olması normal,kırmızı bölgeye gelmediği sürece sorun olmaz dedi.Kırmızı bölge 100 derecenin 2-3 santim üzerinde başlıyor.