A14NET, Cruze 1.4T fan / conta veya hararet sorunu mu ?

asyagrafik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
5
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yazı biraz uzunca olacağından ötürü üzgünüm.
Aracı İstanbul' dan daha yeni aldım. 2013 Cruze SW 1.4 Turbo 105.000 Km de. Conta testine kadar yapılıp aldım. Gelirken Fan' ın hiç susmadığını gördüm.Termostat borusu soğuk, alt boru sıcaktı. Yola cıkıp gelmeden evel usta bulup baktırdım. Birkaç bişi yaptı. hava aldı vs, fan susmaya başladı.Oldu dediler yola cıktım. Gemlik' te mola verince fan 15 dk boyunca susmadı. 15. dk da stop ettim aracı. Nolur nolmaz diye sabahı bekledik. Bir türlü termostat sonrasına boru ısınmıyor veya ılık oluyordu. Termostat çok geç açıyor du. TErmostat değişti. 3 kere denedik, Fan açtı kapattı. Oldu deyip yolladılar. Fan açıp açmadığına artık dikakt edemeden kalan 3 saatlik yolu kat ederek doğrudan ustama geldim. Baktı etti, devir daim yapamıyor dedi. Hakkikatten de de öyle idi. Devir daim değiştirdik. Çıkan devirdaim de entersanlıklar vardı. Pervane karşıya deyip çizmiş. Isınıp genleşince demek ki tam randımanlı dönemiyor. Artık termostat ve fan normalde olması gereken sürede açmaya başladı. Fakat, sistemde atamadığımız bir hava oluşumu hala var. Fan başlaması düzeldi ama hala susmamaya inat ediyor. Ustam, nolur nolmaz diye würth marka conta kaçak testi ile tekrar test etti. Mavi su bir dk sonra ağır ağır koyu yeşilimsi bir hal alır gibi yaptı. Sonra önceki mavi tonu olmasa da tekrar maviye yaklaştı. O an da bana bir haller oldu. Conta yaktık veya hafif yarası oldu da içeriye hava mı oluşturuyor diye korktum. Usta, boş hava da bile o kadar renk değişimi olur korkman dese de panik atak hastası olduğumdan efhamım devam ediyor. Araçta tekleme, titreme, çekiş düşüklüğü, duman, rolanti dengesizliği, suya yağ karışma, yağa su karıştırma gibi hiç bir emare de yok.

Ertesi gün;
Sağ taraftaki üzerinde hararet müşürü olan dağıtıcı parça değişti. Termostat Orjinal parça ile değişti. genleşme kap kapağı orjinal olarak değişti. Radyatör temizleyici ile sıkıştırarak 40 km kullanıldı. Bu esnada OBD ile anlık motor iç ısısı takip edildi. 103 derecede stabil olarak tamamladı. Daha sonra, Antifiriz + su eklendi. Havası alındı. ( alınamamış olabilir. ) Würth conta kaçak testinden de sorunsuz geçti. Ayrıca, otomatik buğu çözme ve otomatik hava kalite ayarı menüden kapatıldı. Geç vakit olduğundan ötürü tam anlamıyla test yapamasam da 7 km' lik yol sonunda fan filan açmadı. Ayrıca, start-stop devreye girmeye başladı. İki kez durup kontrolüm esnasında Termostat borusu ılık ve radyatör borusu sıcak ve orta sertlikte ( yumuşak sucuk kıvamı ) idi. İkinci kontrol edişimde Termostat borusu daha da ısınmış ve radyatör borusu da yine aynı durumdaydı. Suda kaynama, veya herhangi bir olumsuz durumda gözlemlenmedi. Gereksiz yere de fan açmayı bıraktı gibi. Şimdilik tüm tespitlerim bunlar.

Değerli fikirlerinizi esirgemeyiniz. Bu arac, bu süre zarfında zarar görmüş müdür? gözden kaçırdığımız bir nokta var mı ?
 
Üst