astra h radyatör fanı problemi

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
ben geçen sene değiştirdim astra h 1.3 cdti için. hafif bir ses geliyordu ama fan da Allah korusun sıkıntı çıkarsa conta yakar. o da motor kapak açmaya kadar gider. zaten fan göstergesi de yok. risk almak istemedim ailemizle uzun yola çıkıyoruz bazen. 1300 TL serviste orijinal gm.
 

semih7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar,
konumuz biraz dağıldı.
astra h araçlarımızın radyatör fanı 3 kademede çalışıyor.
Benim aracımdaki sorun 1. kademe çalışmıyor. dolayısıyla ısı 2. kademe dercesine yükselinceye kadar fan açılmıyor. 113 derecede fan açılıyor ki bu da fanın 2. kademesi.

Sorunu sebebi ise fanın üzerinde bulunan ve ısıya göre fanın 3 farklı devir hızını seçen rezistansın bozulması.
Türkiyeden bu rezistansı bulamadım ama çin sitelerinin birinde meriva ve corsa için bu parçadan var.
acaba bunlardan herhangi biri astra h 'a takılabilir mi?
Aracımızdaki bu parçanın kodunu bilen var mı?
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
konuyu tekrar hortlatalım.
internette meriva, corsad, astra g için fan resiztansı buldum. ama astra h için olanı yok. bunlardan herhangi biri mesela corsa d için olan uymaz mı? gerçi fotorafları inceledim sadece soketler farklı gibi.

3 yil sonra konuyu hortlatmişsınız ama merak ettim, 3 yıl önce sorunu nasil çözmüştünüz?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar,
konumuz biraz dağıldı.
astra h araçlarımızın radyatör fanı 3 kademede çalışıyor.
Benim aracımdaki sorun 1. kademe çalışmıyor. dolayısıyla ısı 2. kademe dercesine yükselinceye kadar fan açılmıyor. 113 derecede fan açılıyor ki bu da fanın 2. kademesi.

Sorunu sebebi ise fanın üzerinde bulunan ve ısıya göre fanın 3 farklı devir hızını seçen rezistansın bozulması.
Türkiyeden bu rezistansı bulamadım ama çin sitelerinin birinde meriva ve corsa için bu parçadan var.
acaba bunlardan herhangi biri astra h 'a takılabilir mi?
Aracımızdaki bu parçanın kodunu bilen var mı?

ayrı satılmayan parçalar orjinalde.anca ebay yada aliexpresste varsa...
diğer araçlar için olanlar uyabilir fakat sizin fanınızın değerleriyle o fanın değeri ve soket yapıları aynımı o önemli.
rezistansı söküp yerine 100w aluminyum direnç bağlabilir.resistor direnç aynı şey...direnç değeri olarak 0.2 ohm ohm yeterli diye aklımda kalmış emin değilim.direncin fanın üflediği havayla temas ettirmek önemli çünkü ısınır ve soğuması gerekir.
burda yapılıışı var
http://www.saabwiki.info/index.php?title=NG_900/9-3_Fan_Resistor_Replacement
https://www.youtube.com/watch?v=6TMBWllwziQ
direnç değeri konusunda emin değilim...
bu üç kuruşluk şey için malesef ülkemizde 300-500 liralık fan değişimi yapılmakta...
 
Son düzenleme:

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benim araçta da fan motoru 1 kademede çalışmıyordu. Acil yola çıkmam gerektiğinden astra g motorunu taktılar. Evde denedim motor çalışıyor. Sadece üstündeki direnç yanmış. O da okunmadığından öylece kaldı. Fan girişi 3 girişli 3 kademe olmasına imkan yok. Zaten tech 2 de gördüğüm kadarı ile 2 kademe vardı.
DcfzxYAExvpELKEv7

1o5y95Sv1CQPF3vR6

TXgMGfTy9sJBbYSy8

https://goo.gl/photos/DcfzxYAExvpELKEv7
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
[MENTION=37765]astraopc[/MENTION] tüm mesajlarında 113de açtığını söylemiş.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ben demiyorum Opel diyor , benim araç 2005 yılında bayiden çıktığından bugüne bu şekilde 113 te çalışır . 1 kademe zaten sadece klima açıldığında çalışır . 2. Kademe de 113 te açar fanı ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ben demiyorum Opel diyor , benim araç 2005 yılında bayiden çıktığından bugüne bu şekilde 113 te çalışır . 1 kademe zaten sadece klima açıldığında çalışır . 2. Kademe de 113 te açar fanı ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Üstat seni yakalamışken sorayım. Bu aralar uzun yol kısa yol hararet 107lerde geziyor. Işık ta beklerken bile hemen yükseliyor. Eml327 ile sadece piston 1 sıcaklığını görebildim. 1200 kere çıkıyor. Motor sıcaklığı içeriye çok vuruyor. Sizce neden olabilir?
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese merhabalar. Bu konuyu uzun zamandır takip etmekteyim ve aynı dertten muzdaribim. Anladığım kadarıyla da çözülmesi gereken bir konu ve çok fazla Bilgi kirliliği var gibi düşünüyorum. Sorunuma gelince.

2006 model 1.6 cosmo z16xep motor kodlu 92bin km de Opel Astra sahibiyim.. Aracımı 84 binde aldım. Neyse gelelim meseleye.

Aracı aldığımda temmuzdu büyük ihtimal farkedemedim fakat termostatı arızalanmış ve kışa girerken kendi testlerimle belirleyip değiştirdim. Kışa girdiğimizde havalar soğuyunca ilk tepki olarak aşırı yakıt tüketiminden anladım bunu.

Termostat değişmeden önce antifriz yoktu ve aracımı sıklıkla takip ederim. Çok detaycı ve pimpirikli biriyim. Aracım o sıralarda yağ değişimi yaparken test ettiğimde Kesinlikle Eminim 102 derecede fan açıyordu. Neyse termostat değişti antifriz yok araç yine 102 lerde fan açıyordu buna da Eminim. Fakat her ne olduysa antifriz değiştikten sonra yukarıda semih beyin de dediği gibi 113 derecede açmaya başladı. Araçta şuan saf antifriz mevcut. Her yerine bakıldı en ufak hararet müşürü fan müşürü belirtisi Yok. Araca bilgisayrdan bağlanıp fana komut verildiğinde düşük orta yüksek çalışıyor sıkıntı Yok fakat araç kendi normal çalışma şartında fan semih beyin gibi 113 ye açıyor. Antifriz konulmadan önce Boğaz kelebeğinin olduğu yeri dolaşan sıcak su hattının tıkanık olduğunu görmüştüm bu hat genleşme kabına gidiyor biliyorsunuz . Bunu açmıştık. Sonra ordan genleşme kabına anca antifriz gelmeye başlamıştı . Büyük ihtimal hep su konulmuş araca . Şimdi benim aracımın sorunu antifriz mi ? Yoksa semih beyin de dediği gibi fan rezistansı mı kesinlikle ? başka bir sebep var mı? Yoksa bazı arkadaşların dediği gibi bu normal mi ?ama bunu diyen arkadaşlara Söylemek istiyorum kesinlikle daha düşük değerde açtığını gördüm.

Arkadaşlar mevzu bu en ince ayrıntısına kadar anlatmaya çalıştım yardımcı olabilirseniz çok sevinirim konu biraz eski ama umarım görürsünüz. Teşekkürler.
 
Üst