astra h radyatör fanı problemi

semih7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
21

Merhaba,
Aracım fanı 110 derece üzerinde açıyor. Servise sorduğumda, fanın 1. kademesinin çalışmadığını ve sebebinin de fan müşürü olabileceği söylendi.
Forumda okuduklarıma göre "ucuz ve değiştirmesi kolay bir parça" ifadesi kullanılmış .Fan hararet müşürünün tam yeri neresidir? Değiştirmek kolay mıdır?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,917
Merhaba,
Aracım fanı 110 derece üzerinde açıyor. Servise sorduğumda, fanın 1. kademesinin çalışmadığını ve sebebinin de fan müşürü olabileceği söylendi.
Forumda okuduklarıma göre "ucuz ve değiştirmesi kolay bir parça" ifadesi kullanılmış .Fan hararet müşürünün tam yeri neresidir? Değiştirmek kolay mıdır?
motor kodunuz nedir? astra h daki 1.6 benzinli motorlar farklı sıcaklıklarda çalışıyor diye biliyorum... termostadın üzerinde var motorların birindeki müşür ama sizinkide öylemi bilmiyorum... müşürün orjialini alın. kmsi kaç aracın birde? termostad değişimi zamanıda geldimi?
 

semih7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
21
motor kodum z16xep
bugün sanayiye uğradım, beni oto elektrikçiye yönlendirdiler.uzun uğraşılar sonunda fan motoru rezistansı arızalı denip tamir edildi. bu kez fan 113 derecede açıyor. (daha önce 1, kademe açmadığından 2. kademe 119 derecede açıyordu)
sonuç, fan motoru arızalı, değişecek dedi usta. 235 tl civarı bir parça. Ben tam emin olamadığımdan sipariş vermedim. neden mi?
op-comla bağladığımızda;
arıza kodu yok, bu yüzden fan müşürü olamaz dediler.
fan testi yapıldığında 1. kademe testi de çalışıyor, 2. kademe testi de.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,917
motor kodum z16xep
bugün sanayiye uğradım, beni oto elektrikçiye yönlendirdiler.uzun uğraşılar sonunda fan motoru rezistansı arızalı denip tamir edildi. bu kez fan 113 derecede açıyor. (daha önce 1, kademe açmadığından 2. kademe 119 derecede açıyordu)
sonuç, fan motoru arızalı, değişecek dedi usta. 235 tl civarı bir parça. Ben tam emin olamadığımdan sipariş vermedim. neden mi?
op-comla bağladığımızda;
arıza kodu yok, bu yüzden fan müşürü olamaz dediler.
fan testi yapıldığında 1. kademe testi de çalışıyor, 2. kademe testi de.
özel bir servise uğrayın bence. tech 2 ile kontrol etsinler. birde inşallah antfriz vardır aracınızda... bu sıcakta 119 derece antfrizsizse Allah korusun diyorum...
ayrıca fan rezistansı tamir olacak bir parça değil diye biliyorum ben...
 

semih7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
21
Bugün iki opel yetkili sevisinden ustalarla görüştüm. (Uğur-Reis)
Reis otoda: 105 derecede termostat, 110-113 arası 1. kademe fan ve 119 civarı 2. kademe fanın açıldığını söyledi.Diğer araçlarda 100 derecenin üstünün görülmesi kabus olsa gerek.

Bazı arkadaşların kendi araçlarında gözlemleyip, sonuçları burada paylaşması mümkün müdür?
 

Melih86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
3
Yaş
34
Arkadaşlar aynı sorun bende de var fan devreye girmiyor ve su kaçırıyor aracım lpg li bu olay araç yokuş çıktıktan sonra oldu
 

semih7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
21
konuyu tekrar hortlatalım.
internette meriva, corsad, astra g için fan resiztansı buldum. ama astra h için olanı yok. bunlardan herhangi biri mesela corsa d için olan uymaz mı? gerçi fotorafları inceledim sadece soketler farklı gibi.
 

okan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2013
Mesajlar
63
Merhaba , klima açıkken 1. kadame devreye giriyor 95-97 arası klima kapalıyken 108-110 arası giriyor 110 ve üzeri çok nadir çıkabilir devreye 108 de girse o an soğutana kadar araba zorlanıyor ise sıcaklık biraz daha artabilir.

Şehir içi klima açıkken trafik de 96 dereceyi geçmiyor ise normaldir bir problem yoktur.
 

cagri105

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
16
Yaş
36
z13dth corsa d aracım 110 derecede radyatör fanı açıyor. Ben de bunu düşürme derdindeyim. Bir de bizim araçlarda hararet göstergesi yok, ben gizli menüden dijital olarak takip ediyorum. Hareket halindeyken sıcaklık bir nebze olsun düşüyor fakat dur kalk yaparsam daha da artıyor. Buna bir çözüm bulamadım.

Bizim araçlarda hararet için ikaz lambası var. Bu ikaz lambası kaç derecede yanıyor?
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
751
z13dth corsa d aracım 110 derecede radyatör fanı açıyor. Ben de bunu düşürme derdindeyim. Bir de bizim araçlarda hararet göstergesi yok, ben gizli menüden dijital olarak takip ediyorum. Hareket halindeyken sıcaklık bir nebze olsun düşüyor fakat dur kalk yaparsam daha da artıyor. Buna bir çözüm bulamadım.

Bizim araçlarda hararet için ikaz lambası var. Bu ikaz lambası kaç derecede yanıyor?
Korkarim conta yaktiktan sonra yaniyor..
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
753
ben geçen sene değiştirdim astra h 1.3 cdti için. hafif bir ses geliyordu ama fan da Allah korusun sıkıntı çıkarsa conta yakar. o da motor kapak açmaya kadar gider. zaten fan göstergesi de yok. risk almak istemedim ailemizle uzun yola çıkıyoruz bazen. 1300 TL serviste orijinal gm.
 

semih7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
21
arkadaşlar,
konumuz biraz dağıldı.
astra h araçlarımızın radyatör fanı 3 kademede çalışıyor.
Benim aracımdaki sorun 1. kademe çalışmıyor. dolayısıyla ısı 2. kademe dercesine yükselinceye kadar fan açılmıyor. 113 derecede fan açılıyor ki bu da fanın 2. kademesi.

Sorunu sebebi ise fanın üzerinde bulunan ve ısıya göre fanın 3 farklı devir hızını seçen rezistansın bozulması.
Türkiyeden bu rezistansı bulamadım ama çin sitelerinin birinde meriva ve corsa için bu parçadan var.
acaba bunlardan herhangi biri astra h 'a takılabilir mi?
Aracımızdaki bu parçanın kodunu bilen var mı?
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
751
konuyu tekrar hortlatalım.
internette meriva, corsad, astra g için fan resiztansı buldum. ama astra h için olanı yok. bunlardan herhangi biri mesela corsa d için olan uymaz mı? gerçi fotorafları inceledim sadece soketler farklı gibi.
3 yil sonra konuyu hortlatmişsınız ama merak ettim, 3 yıl önce sorunu nasil çözmüştünüz?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,917
arkadaşlar,
konumuz biraz dağıldı.
astra h araçlarımızın radyatör fanı 3 kademede çalışıyor.
Benim aracımdaki sorun 1. kademe çalışmıyor. dolayısıyla ısı 2. kademe dercesine yükselinceye kadar fan açılmıyor. 113 derecede fan açılıyor ki bu da fanın 2. kademesi.

Sorunu sebebi ise fanın üzerinde bulunan ve ısıya göre fanın 3 farklı devir hızını seçen rezistansın bozulması.
Türkiyeden bu rezistansı bulamadım ama çin sitelerinin birinde meriva ve corsa için bu parçadan var.
acaba bunlardan herhangi biri astra h 'a takılabilir mi?
Aracımızdaki bu parçanın kodunu bilen var mı?
ayrı satılmayan parçalar orjinalde.anca ebay yada aliexpresste varsa...
diğer araçlar için olanlar uyabilir fakat sizin fanınızın değerleriyle o fanın değeri ve soket yapıları aynımı o önemli.
rezistansı söküp yerine 100w aluminyum direnç bağlabilir.resistor direnç aynı şey...direnç değeri olarak 0.2 ohm ohm yeterli diye aklımda kalmış emin değilim.direncin fanın üflediği havayla temas ettirmek önemli çünkü ısınır ve soğuması gerekir.
burda yapılıışı var
http://www.saabwiki.info/index.php?title=NG_900/9-3_Fan_Resistor_Replacement
https://www.youtube.com/watch?v=6TMBWllwziQ
direnç değeri konusunda emin değilim...
bu üç kuruşluk şey için malesef ülkemizde 300-500 liralık fan değişimi yapılmakta...
 
Son düzenleme:

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
197
Yaş
37
Benim araçta da fan motoru 1 kademede çalışmıyordu. Acil yola çıkmam gerektiğinden astra g motorunu taktılar. Evde denedim motor çalışıyor. Sadece üstündeki direnç yanmış. O da okunmadığından öylece kaldı. Fan girişi 3 girişli 3 kademe olmasına imkan yok. Zaten tech 2 de gördüğüm kadarı ile 2 kademe vardı.



https://goo.gl/photos/DcfzxYAExvpELKEv7
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
197
Yaş
37
[MENTION=37765]astraopc[/MENTION] tüm mesajlarında 113de açtığını söylemiş.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,888
Yaş
38
Ben demiyorum Opel diyor , benim araç 2005 yılında bayiden çıktığından bugüne bu şekilde 113 te çalışır . 1 kademe zaten sadece klima açıldığında çalışır . 2. Kademe de 113 te açar fanı ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
197
Yaş
37
Ben demiyorum Opel diyor , benim araç 2005 yılında bayiden çıktığından bugüne bu şekilde 113 te çalışır . 1 kademe zaten sadece klima açıldığında çalışır . 2. Kademe de 113 te açar fanı ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Üstat seni yakalamışken sorayım. Bu aralar uzun yol kısa yol hararet 107lerde geziyor. Işık ta beklerken bile hemen yükseliyor. Eml327 ile sadece piston 1 sıcaklığını görebildim. 1200 kere çıkıyor. Motor sıcaklığı içeriye çok vuruyor. Sizce neden olabilir?
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Yaş
32
Öncelikle herkese merhabalar. Bu konuyu uzun zamandır takip etmekteyim ve aynı dertten muzdaribim. Anladığım kadarıyla da çözülmesi gereken bir konu ve çok fazla Bilgi kirliliği var gibi düşünüyorum. Sorunuma gelince.

2006 model 1.6 cosmo z16xep motor kodlu 92bin km de Opel Astra sahibiyim.. Aracımı 84 binde aldım. Neyse gelelim meseleye.

Aracı aldığımda temmuzdu büyük ihtimal farkedemedim fakat termostatı arızalanmış ve kışa girerken kendi testlerimle belirleyip değiştirdim. Kışa girdiğimizde havalar soğuyunca ilk tepki olarak aşırı yakıt tüketiminden anladım bunu.

Termostat değişmeden önce antifriz yoktu ve aracımı sıklıkla takip ederim. Çok detaycı ve pimpirikli biriyim. Aracım o sıralarda yağ değişimi yaparken test ettiğimde Kesinlikle Eminim 102 derecede fan açıyordu. Neyse termostat değişti antifriz yok araç yine 102 lerde fan açıyordu buna da Eminim. Fakat her ne olduysa antifriz değiştikten sonra yukarıda semih beyin de dediği gibi 113 derecede açmaya başladı. Araçta şuan saf antifriz mevcut. Her yerine bakıldı en ufak hararet müşürü fan müşürü belirtisi Yok. Araca bilgisayrdan bağlanıp fana komut verildiğinde düşük orta yüksek çalışıyor sıkıntı Yok fakat araç kendi normal çalışma şartında fan semih beyin gibi 113 ye açıyor. Antifriz konulmadan önce Boğaz kelebeğinin olduğu yeri dolaşan sıcak su hattının tıkanık olduğunu görmüştüm bu hat genleşme kabına gidiyor biliyorsunuz . Bunu açmıştık. Sonra ordan genleşme kabına anca antifriz gelmeye başlamıştı . Büyük ihtimal hep su konulmuş araca . Şimdi benim aracımın sorunu antifriz mi ? Yoksa semih beyin de dediği gibi fan rezistansı mı kesinlikle ? başka bir sebep var mı? Yoksa bazı arkadaşların dediği gibi bu normal mi ?ama bunu diyen arkadaşlara Söylemek istiyorum kesinlikle daha düşük değerde açtığını gördüm.

Arkadaşlar mevzu bu en ince ayrıntısına kadar anlatmaya çalıştım yardımcı olabilirseniz çok sevinirim konu biraz eski ama umarım görürsünüz. Teşekkürler.
 
Üst