Astra h 1.3 CDTI hararet sorunu

Keremj

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
10
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Merhaba forumdaşlar, öncelikle hepinize iyi günlere, iyi akşamlar veya iyi geceler dilerim. Başlıkta yazılı olan aracımda ilginc bir hararet sorunu yaşıyorum. Isı sabit devirde rampa çıkarken 120 dereceye dayanıyordu ve hata kodu veriyordu. Kontrol ettirdigimde motor tarafındaki fanın ikinci kademesinin bozuk olduğunu öğrendim ve yaptırdım. Fanın ikinci kademesi açılmadığı için üçüncü kademeye de geçmiyormuş. Sorun tesisattan çıkmıştı, bı kablo degisimiyle halloldu. Fakat şu an da ısınma problemi yaşıyorum. Eskisi kadar olmasa da yine rampa çıkarken hata vermiyor ama 110 dereceye geldiği oluyor. Sonrasında düşüyor fakat 110 bir dizel araç için çok yüksek. Termostatim değişeli 1 sene oldu ve termostatin açıldığı zamanı (92 derece) menüden izleyerek kestirebiliyorum, dolayısıyla termostat arızası olmadığı kanısındayım. Isı aşırı yükseldiği zamanlar haliyle su eksiltme problemi de oluyor fakat kayda değecek kadar değil. Suya yağ karışması çok şükür söz konusu değil. Bakımlarımı düzenli yaptırırım ve ustam işinin ehlidir, contanın sağlam olduğunu da biliyorum. Devirdaim su pompasi etrafında herhangi bi ıslanma da yok. Böyle bi problem yasayan olduysa daha once veya tavsiye verebilecek arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam öncelikle klasik bir söz olacak ancak opel sıcak motoru sever, Her ne kadar 100 derece suyun kaynama noktası olsada, kullandığımız antifriz nedeniyle kaynama noktasını yükseltiyoruz. Yokuş çıkarken 110 dereceye kadar yükselme, sonrasında fan açtığı sırada geri 100 derece civarına gelmesi bana normal bir durum gibi geliyor. Hatırladığım kadarıyla H kasalarda hararet göstergesi bulunmuyor, bu nedenle menüden takip ediyorsunuz sanırım. Ben kendi J kasa aracımda göstergede 90 derecede sabit görürken OBD cihazıyla yaptığım kontrolde 103 derece civarında sıcaklık görüyorum. Kısacası bence durum normal, diğer arkadaşlarında fikirlerini almak lazım, özellikle @tayfux hocam H kasa kullanıcısı olarak size fikir verecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Keremj

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Hocam öncelikle klasik bir söz olacak ancak opel sıcak motoru sever, Her ne kadar 100 derece suyun kaynama noktası olsada, kullandığımız antifriz nedeniyle kaynama noktasını yükseltiyoruz. Yokuş çıkarken 110 dereceye kadar yükselme, sonrasında fan açtığı sırada geri 100 derece civarına gelmesi bana normal bir durum gibi geliyor. Hatırladığım kadarıyla H kasalarda hararet göstergesi bulunmuyor, bu nedenle menüden takip ediyorsunuz sanırım. Ben kendi J kasa aracımda göstergede 90 derecede sabit görürken OBD cihazıyla yaptığım kontrolde 103 derece civarında sıcaklık görüyorum. Kısacası bence durum normal, diğer arkadaşlarında fikirlerini almak lazım, özellikle @tayfux hocam H kasa kullanıcısı olarak size fikir verecektir.
Hasip hocam teşekkür ederim. Kerem bey Hasip hocama katılıyorum fakat burada şöyle bir durum var ki. Bu kablo değiştikten sonra 2 test yapılmalı. Ayrıca kablo yama yöntemiyle değil komple değiştirilmeli.Usta mutlaka öyle yapmıştır ama söylemek istedim. Sorularım da şunlar:
1- Fan 2. kademe kontrolü yapıldı mı?
2-Conta testi yapıldı mı?

Örnek olarak ben de aracımın fanını bir ses ten dolayı değiştirdim ve hemen conta testi talep ettim servisten. çünkü bilindiği üzere fanın herhangi bir arızası direk contalarda sıkıntıya sebep olabilir. bu mutlaka kontrol edilmeli. Eğer minimize değerlerde sıkıntı varsa bu dediğiniz olay olabilir ve su kabında yağ görmezsiniz. Kendi fikrime gelince bence deneyimlerime dayanarak söylüyorum Astra H kasa dizellerde motor 100-110 aralığında dolaşır zaten. buralarda fan açması da normal. kafanızda soru işareti kalmaya devam ederse bence conta testi isteyebilirsiniz servisten. Ayrıca siz termostat değişiminden ve kablo değişiminden önce menü den motor sıcaklığını kontrol ediyor muydunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip ve Keremj

Keremj

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
10
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Değerli yorumlarınız için ikinize de öncelikle teşekkür ederim. Biraz paranoyakça gelebilir ama ısıyı arabayı aldığımdan beri sürekli kontrol ederim, yani öncesinde de ediyordum ve böyle bi durum gözlemlememiştim. Kabloyu değiştirdikten sonra fan testi yapıldı çalışmayan kademe çalıştı gözümle gördüm, conta testi doğrudan yaptırmadım ama kablo değişiminden sonra yağ bakımına girdim ve bakım yapanlar Opel özel servisi olmakla beraber yıllardır samimiyetim olan abilerim olurlar aracıma hep özel ilgi gösterirler, yani contayla ilgili bi sıkıntı olsaydı dikkatlerini çekerdi diye düşünüyorum ama dediğiniz gibi bı teste sokmakta fayda var yine de. Yorumunuzu okuyunca aklıma geldi, obd cihazını takıp bir de ordan gozlemleyeyim bakalım orası kaç gösterecek. Tecrübelerinizi paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim, tavsiye ettiğiniz conta testini yaptırmaya ek olarak obd ile inceleyip sonucu paylaşacağım :)
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Farkli bir yaklasim yaoiyim sana aracinin turbosundan ses geliyormu turbon arizaliysa rampada aracinin harareti yukselir hraret sadece conta termostattan yukselmez. Turbo kanatlarinda catlak var ise turbonda catlak var ise turbon kesmeye yakin ise hararetinde problemler olur
 

Keremj

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
10
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Dediğiniz gibi ben de turbodan şüphelendim ilk başta. Bundan ötürü bı turbocuya gittim geçen hafta, sağına soluna baktı bı hortumu tıkadı kontrol etti derken turbon sağlam bı sorun yok dedi. Yaklaşımınız için teşekkür ederim bu arada. Ek olarak conta testlerinin güvenilirliği hakkında fikri olan paylaşırsa çok memnun olurum. Çünkü bana pek güvenilir gelmiyor o testler.
 

Keremj

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
10
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Merhabalar sevgili forumdaşlar, bugün en sonunda yukarıda belirttiğim conta testini yaptım, conta sağlam çıktı. Aslına bakarsanız beklentim o yönde değildi o yüzden test aparatindan 2 tane aldım ve emin olmak için 2 kere uyguladim. İkisinde de sonuç aynıydı. 310bin km'de 13 yaşında hiç rektefiye görmemiş aracımın motorunun sağlamlığı her ne kadar beni gururlandırsa da ısı problemim hala çözülmüş değil. Obd cihazıyla da inceledim, ısı değeri doğru orada da aynı degeri verdi. Zaten astra h kasada test menüsünden baktığım için göstergenin obd'den farklı bir değer vermesini pek beklemiyordum. 3 gün önce yaptığım uzun yolda sıcaklık 116 dereceye çikti, hararet lambası yanmadı fakat mola verdiğimde ecn 021708 hatası verdi, motor aşırı ısı durumu yani. Konuyla ilgili tekrar danışmak, farklı fikirleriniz varsa almak isterim, herkese saygılar...
 

Keremj

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
10
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Not: Ecn021708 hatasını aracı stop ettikten sonra, tekrar çalıştırırken verdi. Yani araç arıza moduna geçmedi.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Termostatitiniz 90 da aciyormu.arac isisi 116 ya kadar yukselmemesi lazim 90 da fan acar 90 da fan 1. kademe aciyor 2. kademeyide aciyormu. 2 sinide aciyorsa yine ayni durum varsa sizin radyatorunuz skintili olabilir. bi radyatorcude radyatoru temizletin demekki fan dahi calissa motor sogutma suyunu sogutmaya yetmiyor radyator. termostat ve fan saglamsa radyatorden baska bisey olamaz.
 

Keremj

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
10
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Hocam termostat 92de açıyor, ısı 92 olunca düştüğünü izliyorum gizli menüden ve sıcak hava üflemede bi sorunu yok. Fanlar 3 kademeli ve ilk kademe 98 Astra h 1.3lerde ve tüm kademeleri çalışıyor şu an. Radyatörun her yeri sicak, elimle test ettim ve gerçekten işin içinden çıkamıyorum artık 😄
 
Üst