astra h radyatör fanı problemi

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese merhabalar. Bu konuyu uzun zamandır takip etmekteyim ve aynı dertten muzdaribim. Anladığım kadarıyla da çözülmesi gereken bir konu ve çok fazla Bilgi kirliliği var gibi düşünüyorum. Sorunuma gelince.

2006 model 1.6 cosmo z16xep motor kodlu 92bin km de Opel Astra sahibiyim.. Aracımı 84 binde aldım. Neyse gelelim meseleye.

Aracı aldığımda temmuzdu büyük ihtimal farkedemedim fakat termostatı arızalanmış ve kışa girerken kendi testlerimle belirleyip değiştirdim. Kışa girdiğimizde havalar soğuyunca ilk tepki olarak aşırı yakıt tüketiminden anladım bunu.

Termostat değişmeden önce antifriz yoktu ve aracımı sıklıkla takip ederim. Çok detaycı ve pimpirikli biriyim. Aracım o sıralarda yağ değişimi yaparken test ettiğimde Kesinlikle Eminim 102 derecede fan açıyordu. Neyse termostat değişti antifriz yok araç yine 102 lerde fan açıyordu buna da Eminim. Fakat her ne olduysa antifriz değiştikten sonra yukarıda semih beyin de dediği gibi 113 derecede açmaya başladı. Araçta şuan saf antifriz mevcut. Her yerine bakıldı en ufak hararet müşürü fan müşürü belirtisi Yok. Araca bilgisayrdan bağlanıp fana komut verildiğinde düşük orta yüksek çalışıyor sıkıntı Yok fakat araç kendi normal çalışma şartında fan semih beyin gibi 113 ye açıyor. Antifriz konulmadan önce Boğaz kelebeğinin olduğu yeri dolaşan sıcak su hattının tıkanık olduğunu görmüştüm bu hat genleşme kabına gidiyor biliyorsunuz . Bunu açmıştık. Sonra ordan genleşme kabına anca antifriz gelmeye başlamıştı . Büyük ihtimal hep su konulmuş araca . Şimdi benim aracımın sorunu antifriz mi ? Yoksa semih beyin de dediği gibi fan rezistansı mı kesinlikle ? başka bir sebep var mı? Yoksa bazı arkadaşların dediği gibi bu normal mi ?ama bunu diyen arkadaşlara Söylemek istiyorum kesinlikle daha düşük değerde açtığını gördüm.

Arkadaşlar mevzu bu en ince ayrıntısına kadar anlatmaya çalıştım yardımcı olabilirseniz çok sevinirim konu biraz eski ama umarım görürsünüz. Teşekkürler.



Bir sürü hata var .

102 de fan açmıyor araç klima açıkken fan sürekli devrede bu araçlar 113 de fan 2. Kademe devreye girer TIS ı açarsanız görürsünüz .

85 de termostat açmaya başlar , 105 de termostat tam açar . 113 de fan açar .

Araca asla saf antifriz konmaz. Bunun en büyük sebebi antifrizin ısı transfer değeri hiç yok sayılacak kadar azdır . Bundan dolayı aracın gömlek kısımlarında biriken aşırı ısı lokal hava ceplerine sebep olur ve gömlek ve conta hasarlarına sebep olur . Donma noktası çok aşağı iner güzel ama gereksiz yere araca zarar verirsiniz .

Eğer fazla antifrizli kullanmak isterseniz size kendi kokteylimi tavsiye ederim .

Motul Inugel G13 Kırmızı Antifriz 5lt ilk kapta
Motul MoCool (500ml)
Su 3 tl kadar

Bunları bir kapta karıştırın ve soğutma sisteminizi bununla yeteri kadar doldurun bu yöntemde kullandığınız MoCool sadece suya etki eder suyun ısıl transfer yeteneğini artırır ve daha çok ısıyı motordan radyatöre taşır . Bu sayede daha fazla antifriz koyar daha düşük donma noktası elde edersiniz aynı zamanda az su olmasına rağmen ısıyıda araçtan uzaklaştırısınız.

Neyse aman diyem saf antifriz çok tehlikelidir ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Kaptan ağzına sağlık saf antifiriz asla konmamalı.
Sizin sorununuzda hava yapmış olabilirmi acaba.kalorifer güzel sıcak üflüyormu? Eskisi gibi değilse kesin hava yapmış da olabilir

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkür ederim ancak unuttuğum bir şey vardı onu da hatırlatayım şimdi biz ustayla termostatı değiştirdikten hemen sonra oldu bu olay hatta aracımın test modunu açıp direk ustaya gösterdim ustam dedim 108 e geldi hala fan açmadı dedim. Ooo normaldir opeller sıcak bilmem ne gibi klasik cevaplar verdi ve dükkanı kapattı gitti. Ben orada işkillendim şimdi bende az çok bu işlerden anlarım periyodik bakımlarını felan da kendim yaparım çoğu zaman elimden geldiğince. Şimdi ben diyorum acaba bu termostatın gövdesindeki fan müşürü acaba görevini yapmıyor mu ? Ama sıfır sonuçta orijinal gm üstelik. Ya da hararet müşüründen mi ? dicem ama en ufak belirti Yok Bu arada antifrizi saf suyla yarı yarıya seyrelttim sonuç yim aynı ve hatta daha da fazla seyreltmişimdir.

Klima açık değil yaz bittiğinden beri kapalı tutuyorum

Bir üsttte söylemeyi unuttuğum için ve geç cevapladığım için bağışlayın çok yoğun çalışıyorum ama işin Aslı bu olay termostatı değiştirdikten sonra oldu. Fan rezistansını felan da araştırdım ona da benziyor aracın motoru canavar hiç mi hiç en ufak bir aksaklık Yok şimdi sonuç olarak hangi metodu izlemeliyim 113 de açıyor semih7 arkadaşın ki gibi tekrar teşekkürler.
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Kaptan ağzına sağlık saf antifiriz asla konmamalı.
Sizin sorununuzda hava yapmış olabilirmi acaba.kalorifer güzel sıcak üflüyormu? Eskisi gibi değilse kesin hava yapmış da olabilir

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hava Yok havası alındı yani en üstten gelen geri dönüş bir çok kes kontrol edildi hava yapma Durumu yok
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkür ederim ancak unuttuğum bir şey vardı onu da hatırlatayım şimdi biz ustayla termostatı değiştirdikten hemen sonra oldu bu olay hatta aracımın test modunu açıp direk ustaya gösterdim ustam dedim 108 e geldi hala fan açmadı dedim. Ooo normaldir opeller sıcak bilmem ne gibi klasik cevaplar verdi ve dükkanı kapattı gitti. Ben orada işkillendim şimdi bende az çok bu işlerden anlarım periyodik bakımlarını felan da kendim yaparım çoğu zaman elimden geldiğince. Şimdi ben diyorum acaba bu termostatın gövdesindeki fan müşürü acaba görevini yapmıyor mu ? Ama sıfır sonuçta orijinal gm üstelik. Ya da hararet müşüründen mi ? dicem ama en ufak belirti Yok Bu arada antifrizi saf suyla yarı yarıya seyrelttim sonuç yim aynı ve hatta daha da fazla seyreltmişimdir.

Klima açık değil yaz bittiğinden beri kapalı tutuyorum

Bir üsttte söylemeyi unuttuğum için ve geç cevapladığım için bağışlayın çok yoğun çalışıyorum ama işin Aslı bu olay termostatı değiştirdikten sonra oldu. Fan rezistansını felan da araştırdım ona da benziyor aracın motoru canavar hiç mi hiç en ufak bir aksaklık Yok şimdi sonuç olarak hangi metodu izlemeliyim 113 de açıyor semih7 arkadaşın ki gibi tekrar teşekkürler.

13 yıldır kullanıyorum 113 de açar eğer çok dert ediyorsanız ve termostat ise sorumlu eskiyi takın .

Astra H 102 de fan açmaz eğer 102 de açıyorsa sorun vardır aracınızda ...
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
13 yıldır kullanıyorum 113 de açar eğer çok dert ediyorsanız ve termostat ise sorumlu eskiyi takın .

Astra H 102 de fan açmaz eğer 102 de açıyorsa sorun vardır aracınızda ...


Valla Hocam sorun olduğunu düşünmüyorum. 90 binde araba daha mekaniğinde bişey değişmemiş ve sizin dediğiniz gibi 113 de normal olması teorik olarak yanlış olduğunu düşünüyorum.

Termostat değişmeden önce araba hayliyle iyi çekişi vardı araç muhteşem çekiyordu. Şimdi yüksek sıcaklıktan dolayı bir miktar düştü bakın motorda sorun var demiyorum bu zaten böyle olmalı teorik olarak . Bakın yüksek sıcaklık araçta çekişi düşürür aynı zamanda sizde de tahmin ediyorum vardır böyle bi sorun ama hep öyle kullandığınızdan farkedememişsinizdir.

Opellerde hep bi iyi çekmiyor , gitmiyor konusu duyardım. Sanıyorum birçoğunda bu veya buna benzer problem var ve benim yaşadığımın aynısını yaşıyorlar ama farkında değiller. Hocam naçizane tavsiyem siz de bir araştırın gösterin bakalım ne çıkacak.ben de göstereceğim sonucu buraya yazacağım.

Opel neskara gitmiştim Bursa’da birşey söylemeye acizler. biz deneme yanılma metoduyla işlem yapıyouz değişiyoruz komple dedi. Ne olabilir dediğimde de haliyle yardımcı olmadı bana da sağlıklı gelmedi pek sonuçta epey bir masraf çıkaracakları belli oldu. Estetik Mehmet var Bursa’da iyi bir elektrikçidir daha önce motosikletimdeki garip bir arızayı da o bulmuştu bakalım ne çıkacak.
 

adige55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla Hocam sorun olduğunu düşünmüyorum. 90 binde araba daha mekaniğinde bişey değişmemiş ve sizin dediğiniz gibi 113 de normal olması teorik olarak yanlış olduğunu düşünüyorum.

Termostat değişmeden önce araba hayliyle iyi çekişi vardı araç muhteşem çekiyordu. Şimdi yüksek sıcaklıktan dolayı bir miktar düştü bakın motorda sorun var demiyorum bu zaten böyle olmalı teorik olarak . Bakın yüksek sıcaklık araçta çekişi düşürür aynı zamanda sizde de tahmin ediyorum vardır böyle bi sorun ama hep öyle kullandığınızdan farkedememişsinizdir.

Opellerde hep bi iyi çekmiyor , gitmiyor konusu duyardım. Sanıyorum birçoğunda bu veya buna benzer problem var ve benim yaşadığımın aynısını yaşıyorlar ama farkında değiller. Hocam naçizane tavsiyem siz de bir araştırın gösterin bakalım ne çıkacak.ben de göstereceğim sonucu buraya yazacağım.

Opel neskara gitmiştim Bursa’da birşey söylemeye acizler. biz deneme yanılma metoduyla işlem yapıyouz değişiyoruz komple dedi. Ne olabilir dediğimde de haliyle yardımcı olmadı bana da sağlıklı gelmedi pek sonuçta epey bir masraf çıkaracakları belli oldu. Estetik Mehmet var Bursa’da iyi bir elektrikçidir daha önce motosikletimdeki garip bir arızayı da o bulmuştu bakalım ne çıkacak.


Bana da mantıksız geliyor. Opel motorları sıcak çalışır deniliyor da bir türlü anlamadım. Normal bir benzinli araba da hararet 90-95 arasında seyreder. Ama astra ile 5 dk trafikte kalayim çıkıyor 105 dereceye sonrasında 108 olursa direk fan açıyor ve hararet 95 lere düşse bile arabanın performansı düşüyor. Bende şu şekilde gözlemledim; eğer hareket halinde iken bir kere 108 dereceye gelip fan açarsa araba performansım o sürüşte düşüyor ve 1-2 saat yolculuk etsem bile, hararet 90-95 lerde olsa bile bir kere fan açtıktan sonra aracı sürmek ölüm oluyor. Benim aracımda sorun var diyeceğim ama genel olarak oldukça temiz araç. Ama herkeste bu şikayet var... (Astra h tövbe birdaha....)
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Bana da mantıksız geliyor. Opel motorları sıcak çalışır deniliyor da bir türlü anlamadım. Normal bir benzinli araba da hararet 90-95 arasında seyreder. Ama astra ile 5 dk trafikte kalayim çıkıyor 105 dereceye sonrasında 108 olursa direk fan açıyor ve hararet 95 lere düşse bile arabanın performansı düşüyor. Bende şu şekilde gözlemledim; eğer hareket halinde iken bir kere 108 dereceye gelip fan açarsa araba performansım o sürüşte düşüyor ve 1-2 saat yolculuk etsem bile, hararet 90-95 lerde olsa bile bir kere fan açtıktan sonra aracı sürmek ölüm oluyor. Benim aracımda sorun var diyeceğim ama genel olarak oldukça temiz araç. Ama herkeste bu şikayet var... (Astra h tövbe birdaha....)


Değil mi ?? Aynen öyle ama bir de benim 3 üncü astra h oldu bu aslında çok güzel araç donanım olarak felan dolu ama bunları hararet göstergesi olmadığı ve birçoğumuzun da test modunu felan açmayı bilmediğimiz veya merak etmediğimiz için bilmiyoruz. Yok hocam genelde bir kroniği var bu konuyla ilgili. Ama ya rezistans ya da fan müşürü gibi bişey çıkacak sanırım göreceğiz bakalım. Eğer bunlardan biriyse neye dikkat etmemiz gerektiğini ya da ihtimalin ne olduğu hakkında Bilgi sahibi olur, ona göre önlem alırız en azından.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Valla Hocam sorun olduğunu düşünmüyorum. 90 binde araba daha mekaniğinde bişey değişmemiş ve sizin dediğiniz gibi 113 de normal olması teorik olarak yanlış olduğunu düşünüyorum.

Termostat değişmeden önce araba hayliyle iyi çekişi vardı araç muhteşem çekiyordu. Şimdi yüksek sıcaklıktan dolayı bir miktar düştü bakın motorda sorun var demiyorum bu zaten böyle olmalı teorik olarak . Bakın yüksek sıcaklık araçta çekişi düşürür aynı zamanda sizde de tahmin ediyorum vardır böyle bi sorun ama hep öyle kullandığınızdan farkedememişsinizdir.

Opellerde hep bi iyi çekmiyor , gitmiyor konusu duyardım. Sanıyorum birçoğunda bu veya buna benzer problem var ve benim yaşadığımın aynısını yaşıyorlar ama farkında değiller. Hocam naçizane tavsiyem siz de bir araştırın gösterin bakalım ne çıkacak.ben de göstereceğim sonucu buraya yazacağım.

Opel neskara gitmiştim Bursa’da birşey söylemeye acizler. biz deneme yanılma metoduyla işlem yapıyouz değişiyoruz komple dedi. Ne olabilir dediğimde de haliyle yardımcı olmadı bana da sağlıklı gelmedi pek sonuçta epey bir masraf çıkaracakları belli oldu. Estetik Mehmet var Bursa’da iyi bir elektrikçidir daha önce motosikletimdeki garip bir arızayı da o bulmuştu bakalım ne çıkacak.

Kusura bakmayın ama arabam canavar gibi yürür hiçte öyle kesilmez 400 binde kendisi ayrıca ağır olacak belki ama araca komple antifriz koyan biri bana araba akılı vermesin bir zahmet :(
 

adige55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değil mi ?? Aynen öyle ama bir de benim 3 üncü astra h oldu bu aslında çok güzel araç donanım olarak felan dolu ama bunları hararet göstergesi olmadığı ve birçoğumuzun da test modunu felan açmayı bilmediğimiz veya merak etmediğimiz için bilmiyoruz. Yok hocam genelde bir kroniği var bu konuyla ilgili. Ama ya rezistans ya da fan müşürü gibi bişey çıkacak sanırım göreceğiz bakalım. Eğer bunlardan biriyse neye dikkat etmemiz gerektiğini ya da ihtimalin ne olduğu hakkında Bilgi sahibi olur, ona göre önlem alırız en azından.

Astraya hararet göstergesinin koyulmama sebebinden birisi bana kalırsa bu durum. Biz gene bilgi sahibi olmak için forumlara girip araştırıyoruz eksik bilgimiz var ise soruyoruz. Mesela hararet göstergesinde ibre sürekli 108-115 aralığında olacak çoğu kullanıcı sanayiden çıkmazdı araba hararet yaptı diye. Ama gizli menü olayını bilmedikleri için en azından bana göre çoğu kullanıcı, bu durumu hiç farketmiyor. Bi 5 sene 10 sene sonrası bu arabaların durumunu çok merak ediyorum.. Bu derece takip edebilecekmiyiz.
 
Üst