Astra J 1.4 t su kaynatma sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mkocak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mkocak

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Haz 2021
Mesajlar
3
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

Astra J 2014 1.4 T Otomatik HB Sport still aracım bir kaç gün önce seyir halindeyken ve herşey normal devam ederken bir den bire hararet göstergesi 90' dan 50 dereceye yani başlangıç noktasına geldi ve ekranda motor sıcaklığı yüzünden kilima kapalı uyarısı verdi ve fan son kadaeme olarak çalışmaya başladı. Aracı uygun bir yerde sağa çekip kaputu açtığımda herşey normal herhangi bir kaçak yok, motor sıcaklığı normal ve fan son kademede deli gibi çalıyor. Aklıma hemen termostat yada hararet sensörü geldi ama incelemeden anlaşılmayacağı için sanayinin yolunu tuttum. Sanayide termostatı söktüğümüzde termostat artık dağılmak üzereydi. Termostatı değiştirelim dedik yeni termostat alırken parçaçı iki termostat var dedi orjinal gm ve yan sanayi bir termostat söyledi. Orjinal alıp kafamız rahat etsin diyerek 1400 TL verip orjinal termostat aldık ve termostat değişimi yapıldı. Yalnız parçaçı orjinal alırsan hava problemi yaşayabilirsin dedi ama bana pek mantıklı gelmemişti. Sonuçta orjinal parça neden sorun çıkarsın diye düşündüm. İşte olay tam burada başladı. Bundan sonrasını paylaşmak isterimki aynı sorunu yaşayan arkadaşlara umarım yardımcı olur.

Orjinal termostatı taktıktan sonra bu işlemi daha geçen Cuma günü yaptık ( yani daha bir hafta olmadı ve bizi sorunu dün çözebildik) aracın antifirizini ekledik termostatın açmasını ve ardından fanın açmasını bekledik ve herşey normal olarak gerçekleşti. ( Orjinal termostat 103 derecede açıyor !!!) Biz sorunu halletiğimizi düşünüp rahatladık. Hafta sonu araçı pek kullanamadım fakat Pazartesi günü işe geldim yaklaşık 19 Km lik bir yol yaptıkatan sonra aracı park yerine çektim ve kaputu açıp kontrol etmek istedim bu arada seyir halindeyken herşey normal hararet 90 derecede kalarifer sıcak üflüyordu. Park yerinde kaputu açınca fanın çalıştıpını gördüm fan kapatır diye beklerken yedek su deposunda suyun ( antifirizli suyun) fokur fokur kaynadığını gördüm. Arızalı termostatta bile su kaynatma olayı olmamıştı. Tabi hemen terkrar sanayinin yolunu tutttum yolda giderken fan sürekli olarak açık kaldı. 1. kademede sürekli fan çalışıyordu. Ankara'da bu havalarda sürekli fan açması normal değil. Kontroller yapıldığında orjinal termostatta arıza olabaleceği söylendi ve tekrar termostat değişimi yapıldı denemek maksatlı bu sefer yan sanayi termostat taktık fakat yine aynı sorun oldu bu sefer daha termostat açmadan araç su kaynatmaya başladı. Devirdaim ve conta yanığından süphe edildi. Ben de conta yanığının tek belirtisinin su kaynatma olmadığını bu anlamak için test yapılamsı gerektiğini ilettim. Devirdaim söküldü ve devirdaimde sorun olmadığı görüldü. Devirdaimde sorun olmadığı anlaşılınca conta yanığından süphe edilsede ( ki su kaynatma dışında araçta başka herhangi bir sorun yok) genleşme kabının kapağının arızalı olabilceği söylendi kapağı değiştirdik araç yine su kaynatmaya devam etti. Üçüncü kez wuppen marka 95 derecelik termostat taktik toplamda üç defa termostat değişimi yapmış olduk. Her seferinde antifiriz ekleyip aracın normal olarak termostat ve fanı açmasını bekledik ama her değişimden sonra araç su kaynattı. Su kaynattı derken hararet göstergesinde 90 dereceye geliyor daha termostat devreye girmeden yedek su deposundanki soğutma suyu fokur fokur kaynıyor. Üç defa termostat değişimi ve son olarak ta genleşme kabı kapağı değişmesine rağmen araç su kaynatmaya devam etti. Sonrasında ben bunun araçta meydana gelen başınç farkından olduğunu ( bu arada araçta hava olması ihtimaline karşı aracın havasını alıyoruz, radyatör tahliye vanasından biz ne zaman hava almak istesek hava olduğunu düşünüp tahliye vansının açar açmaz su geliyor ) ama nerede bir hata olduğunu bulmanın usların işi olduğunu ısrarla bu sorunun contadan kaynaklmadığını belirttim. Sonrasında sorun acaba nerde derken genleşme kabını değiştirmeyi düşündük. Sonuçta genleşme kabı basit bir plasitik parça değil. Genleşme kabı ve kapağı çok önemli. Sıfır genleşme kabı değişimi sonrası herşey normal şekilde çalışmaya başladı. Aslında en başta akıl edebilseydik üç defa termostat değişimi yapmamıza gerek kalmayacaktı. Wuppen marka termostat ve genleşme kabı değişimi sonrası herşey normal olarak çalışmaya başladı.

Opel araçlarda hararet çok önemli. Soğutma sisteminin düzgün çalışması gerekiyor. Hararet yada ki benim aracımda hararet yoktu ama su kaynatma problemi vardı direk conta yanığı denilirse hemen inanmamak gerekiyor. Umarım benim başıma gelenler başkalarına da yardım olur. Bu arada neden bilmiyorum ama olay başıma geldikten sonra birkaç özel opel servisiyle konuşma fırsatım oldu oradaki ustlar orjinal termostat kullanmayı önermiyorlar 103 derecede açtığı için.
 
Merhaba, ben de 2 gün önce termostat gövdesi değiştirdim ve şunu söyleyebilirim ki aracınızda ya genleşme kabı kapağı tam oturmamış/hava kaçırıyor ya da su tesisatında bir kaçak var çünkü bu sistem normalde asla hava almamalı ve genleşme kabındaki su asla kaynamamalıdır. Kapak da bunun için belirtilen basınca kadar dayanabilmelidir. Kaçağın nerede olduğunu söyleyemeyeceğim ancak bendeki sorun termostat gövdesinden çok minimal su kaçırmasıydı ve buna rağmen hiç fokurdama da görmedim.
Bir de sorunun sebebi LPG kullanımı diye düşünüyorum. Ben de LPG'de zorlamayı severdim (yokuş yukarı yollarda 220leri zorlayan güzel bir yakıt kendisi) ancak zorladıktan sonra borular cortladı, havalandırma valfi bozuldu, motor ısındı, termostat gövdesi yükü kaldıramayıp antifriz eksiltti yani anlayacağınız LPG zorlamaya gelmiyor bu motorda. Ustamın ve benim tüm 1.4t motor sahiplerine(A14NET VE B14NET) naçizane tavsiyem gazlayacaksanız Benzinde gazlayın. GM motorları zaten sıcak çalışıyor. LPG daha da sıcak çalışıyor ve nihayetinde bir de zorlayınca bu iş bir yerden masraf olarak dönüyor.
Edit: Yazının devamında sorunu yazmışsınız şimdi fark ettim ancak termostat gövdesi sorunu olanlar için mesajı bırakıyorum o da kronik bir sorun çünkü.
Edit2: İmzanızdan A14NET motora sahip olduğunuzu görüyorum. B14NET motorlarda termostatı açma derecesi düşürüldü. Motor bu yüzden daha sağlıklı ve serin çalışıyor. Ancak bahsettiğim gibi LPG B14NET motorlarda dahi sınırları zorluyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst