astra h radyatör fanı problemi

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Kusura bakmayın ama arabam canavar gibi yürür hiçte öyle kesilmez 400 binde kendisi ayrıca ağır olacak belki ama araca komple antifriz koyan biri bana araba akılı vermesin bir zahmet :(

ben hep komple antifriz koyuyorum. sakıncası var mı?
yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum sadece. ne gibi sorun yarattığını merak ettim.
gizli menüden sıcaklığı hep kontrol ederim yaz-kış. yazın 98 i geçmiyor.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Astraya hararet göstergesinin koyulmama sebebinden birisi bana kalırsa bu durum. Biz gene bilgi sahibi olmak için forumlara girip araştırıyoruz eksik bilgimiz var ise soruyoruz. Mesela hararet göstergesinde ibre sürekli 108-115 aralığında olacak çoğu kullanıcı sanayiden çıkmazdı araba hararet yaptı diye. Ama gizli menü olayını bilmedikleri için en azından bana göre çoğu kullanıcı, bu durumu hiç farketmiyor. Bi 5 sene 10 sene sonrası bu arabaların durumunu çok merak ediyorum.. Bu derece takip edebilecekmiyiz.



Yine yanlış sizce bu şekilde yapana kadar dijital bir veriyi sizin araçta görmek istediğiniz değerde tutamazmıydı ? Mesela 113 te tachoda 95 olacak şekilde gösterebilirdi ...

Normal bu değer normal :D gel bak aracıma 13 yaşında 400 binde 306 binde LPG ye bağlı subap hasarı oldu ondan kapak açıldı . Bu kadar iddia eden ispat etmeli bana Astra H için termostat üzerinde kaç Selsiyus değer vermişler bir atı verin !!!


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ben hep komple antifriz koyuyorum. sakıncası var mı?

yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum sadece. ne gibi sorun yarattığını merak ettim.

gizli menüden sıcaklığı hep kontrol ederim yaz-kış. yazın 98 i geçmiyor.



Antifriz ısı transferi zayıf bir sıvıdır yukarıda yazdım .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Gokhan.53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba ben araştırma manyağı birisi olarak pes ettim. Bırakıyorum artık. Dediğim elektrikçiye gösterdim hiç birşey yok! Bulunamadı. Ben de pes ettim artık döndüm Bursa’dan geri fakat geri gelirken de yokuş yukarı Yüksek devirle çıktığımda hararet ilginç bi şekilde bi 10 saniye içinde 95 lere kadar geriliyor ama aniden değil yani normal bir seyirde sonra düze gelince yine aynı 105 107 felan üstelik hava da baya soğuk Kütahya’da ve ben 90 küsürle gidiyorum bakalım yazın ne olacak .

İşte böyle şimdi de yeni birşey daha keşfettik. Bakalım daha neler çıkacak yorum yapabilecek olan varsa okumaktan mutluluk duyarım.
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bilinmesi gerekenler;

- % 50 antifirizli soğutma suyunun kaynama sıcaklığı 120 derecenin üzerindedir.
- Soğutma suyu dolaşım Sistemi basınç altında çalışırsa (yani sistemde hava olmaz ve hava almaz ise) kaynama sıcaklığı çok yukarı çıkar.
- Fan devreleri tech 2 ile test edilip fabrika verilerindeki ısı derecesinde çalıştıklarından emin olunmalı.
- Termostad (ki bu araçlarda elektronik termostad var) da arıza olmadığından emin olunmalı.

Sonrasında:

Yukarıda yazdığım durumda kullanılan bu 2010-2015 donemi Astra H ve Corsa D araçlarda gizli menüden gözlenen motor soğutma suyu ısısı 120 dereceyi aşmadıkça telaş etmeye gerek yokturrrrrrrrrr.

Ayrıca motor ısısın fazla yükselmesine sebep olan LPG kullanımındaki fakir karışım konusunda bilgi sahibi olur ve doğru ustalara doğru hava ve gaz yani AFR (LPG ile çalışırken) ayarı yaptırırsanız çok iyi olur.
 

davutoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
[MENTION=37574]sas_sas[/MENTION] hocam sizle aynı araça sahibiz. Sizin araç fani ilk kaç derecede açıyor.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ArkadaÅlar merhaba ben araÅtırma manyaÄı birisi olarak pes ettim. Bırakıyorum artık. DediÄim elektrikçiye gösterdim hiç birÅey yok! Bulunamadı. Ben de pes ettim artık döndüm Bursa’dan geri fakat geri gelirken de yokuÅ yukarı Yüksek devirle çıktıÄımda hararet ilginç bi Åekilde bi 10 saniye içinde 95 lere kadar geriliyor ama aniden deÄil yani normal bir seyirde sonra düze gelince yine aynı 105 107 felan üstelik hava da baya soÄuk Kütahya’da ve ben 90 küsürle gidiyorum bakalım yazın ne olacak .

Ä°Åte böyle Åimdi de yeni birÅey daha keÅfettik. Bakalım daha neler çıkacak yorum yapabilecek olan varsa okumaktan mutluluk duyarım.


Yazmayacaktım bu konuya ama yine dayanamadım :D

Bakın bende esnafım sanayide işletmemiz var ancak camiamız içinde öyle yetkin mühendis bilgisine ve yeteneklerine sahip teknolojiden anlayan insanlar / ustalar bulmak neredeyse imkansız desem yeridir .

Bu yukarıda yazdığım nüansı aklınızın bir kenarına not alın . Bu yazdıklarınız sonrası size araştırmanız için bir kaç başlık sunayım sevdiğiniz için sorun olmayacaktır . Cevabınız sonrası biraz sohbet ederiz .

1. Araçta hararet seviyesi için hangisi daha önemlidir ? Termostat giriş mı ? Radyatör çıkış mı ?

2. Araçta dijital olarak gördüğünüz değer hangi noktanın değeridir ? Opel neden test mode ile o değeri ekrana vermiştir ? Bu soru ile ilgili size yukarıda ufak bir bilgi verdim aslında ;)

3. Etkin bir soğutma sisteminde radyatör giriş ile çıkış arasında kaç derece düşüş normaldir ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Yazmayacaktım bu konuya ama yine dayanamadım :D

Konuyu okuyup hele de şükrü üstadın son mesajını görünce dayanamadım konuyu hortlatıyorum. Benim astra h 1.6 nın normal çalışma sıcaklığı 102 103 dü ve 108 de 1. kademe fan açıyordu. Lakin bilen bilir bu atmosferik astra h ların harareti 103 ü geçip 108-103 arası değerlerde kaldıkça çekiş bariz düşüyor.

Bu sorunun çözümü yok gibi. Ben de, fabrika çıkışı -38 e ayarlanmış antifirizi -22 ye seyrelttim, malum suyun ısı iletkenliği antifirize göre daha yüksek. Sonra da % 5 mocool ilave ettim. Sonuç düz gidişte artık 99 dereceye sabitliyor. Tabi sıkıştırdıkça yükselme oluyor kolayca.

Daha sonra bu mocool u daha yüksek oranda kullanma fikri oluştu bende ve kutunun kalanını da boşalttım. Sonuç 99 da artık daha zor tutunan ve sık sık 98 97 hatta 96 yı gören bir motor sıcaklığı ve psikolojik midir artık bilmiyorum daha diri bir çekiş hissi.

Sonuç olarak hararetten şikayetçi arkadaşlar antifirizi seyreltip mocool kullanırlarsa sorun bir nebze çözülecektir.

Bir de şükrü üstad, şu sorduğun soruların cevabını senden alalım gecikmeli de olsa sohbete devam edebiliriz belki.
 
Üst