aracı rölantide ısıtmaya çalışmak ani ısı birikimlerine neden olur , bunu da suyun devrinin az olmasına bağlamak gerekir.
soğuk motorda rölantide 10 dakika beklemeye gerek görmemekle beraber, çalıştırır çalıştırmaz yürümeye de karşıyım. aracı en azından 1-2 dakika çalıştırmanın faydalı olacağını düşünüyorum. kalanını da yolda, aracı zorlamadan ısıtırım.
Otomatik vites araçlarda da katalitik konvertör çalışma sıcaklığına ulaşana kadar vitesler gecikmeli olarak ( daha üst devirlerde ) değiştiğinden bu araçlarda zorlanma daha çok olacaktır. bu yüzden OV araçlarda daha fazla hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir. aracı düşük süratte ve sabit hızla sürmek en güvenilir yöntemdir.
sonuç: 10-15 dakika rölanti bence çok, hem yağı sulandırır, hem gereksiz ısı birikimlerine neden olur.