Araç rölantide çalıştırılırmı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mahsul
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Motora zararı olmaz herhalde sadece yakıt tasarrufu için bildiğim kadarıyla
 
Papirus' Alıntı:
Gerçekten 10 dakika motorun ısınmasını mı bekliyorsun?

hava durumuna göre bazen 15 dakka bile bekliyorum.
eeeeee bedavaya almadı babam.her kuruşunda yılların birikimi ,alın teri var.
 
astracdtı' Alıntı:
Motora zararı olmaz herhalde sadece yakıt tasarrufu için bildiğim kadarıyla
inşaallah öyledir.:good:
 
Aracı, hareket halinde, fazla yüklenmeden ısıtmak en doğrusudur ! :cool:
 
sımdı esas mesele aracı ısıtıp daha saglıklı yol almaksa aslında cok soguk havalarda bıraz yerınde calısması en ıyıdır helekı otomatık vıteste.. ancak bu havalarda felan beklemeye gerek yok... bırde aracı hareketsız calıstırmanın bı zararı yoktur, sogutma sıstemı saglıklıysa tabıı.. bız tamırcıler yerı gelır arıza bulmak ıcın 2 saat boyunca calıstırırız stop ederız yanı hareketsızken calıstırmanın bı zararı yoktur..
 
Ghostbuster' Alıntı:
kitapçıkta acilen hareket edilmesi gerektigi yazıyor beklemek zarlıymıs bende klavuzun yalancısıyım :)

kitapçıkta hemen hareket edin derken beklemenize gerek yok anlamında yazılmıştır bence ..ayrıca rolantide çalışmasının ne gibi zararı olabilir ki...
 
hiç demir bükey hocamızı izlemedinmi tv de :) o ne der ısıtmaya gerek yok. sadece aracı soğukken zorlamadan hareket edin o ara sınır zaten. gereksiz bekleyipte yakıt yakmanın anlamı yok yani :)
 
10 dakkamı motorun yarısı gitsin her calıstırmada 10 15 dakka beklenirmi sogukken zorlamıycaksın okadr ısıtmak bence sacma bişi tabi ısıtıcam illa diosan saygım var ama benzine yazık zamana yazık..
 
araçı rolentide 10 dk.gibi bir sürede çalıştırmak kanımca bir zararı olmaz sadece fazla yakıt yakmış olursun.Araba 30 saniye içerisinde zaten ısınmış oluyor.Isınmadan kasıt yag ın koyulugu gitmiş ve yaglamayı yapmış oluyor.Görüldügü gibi herkes düşük viteste (bundan kasıt 1 nci vites degil tabii ki) gaza basmadan hareket ediyor.Sanırım dogrusu da bu.;)
 
aracı rölantide ısıtmaya çalışmak ani ısı birikimlerine neden olur , bunu da suyun devrinin az olmasına bağlamak gerekir.
soğuk motorda rölantide 10 dakika beklemeye gerek görmemekle beraber, çalıştırır çalıştırmaz yürümeye de karşıyım. aracı en azından 1-2 dakika çalıştırmanın faydalı olacağını düşünüyorum. kalanını da yolda, aracı zorlamadan ısıtırım.

Otomatik vites araçlarda da katalitik konvertör çalışma sıcaklığına ulaşana kadar vitesler gecikmeli olarak ( daha üst devirlerde ) değiştiğinden bu araçlarda zorlanma daha çok olacaktır. bu yüzden OV araçlarda daha fazla hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir. aracı düşük süratte ve sabit hızla sürmek en güvenilir yöntemdir.

sonuç: 10-15 dakika rölanti bence çok, hem yağı sulandırır, hem gereksiz ısı birikimlerine neden olur.
 
Geri
Üst