Antifriz suyunda puding kıvamı köpük

Kadir_Ret007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle merhaba, 1.6 Opel astra H benzinli otomobilim var aracımı 8 ay önce çok yakın bir arkadaşımdan aldım. Üç ay önce aracımı km bakımı için ustaya götürdüm o sırada aracın radyatör su haznesi içerisi baya tortu ve pislik kapladığından ustam tarafından söküldü iyice temizlendi daha sonra da geri yerine takıldı ustam bunu biraz daha idare et ileride değiştiririz baya kötü olmuş falan dedi neyse, ben aracımı hergün işe gidip gelirken kullanıyordum fakat maksimum 10-15 km işyeri ev arası. Aracı her kullandığımda yol bilgisayarında sürekli soğutma suyu azaldı diye uyarı vermeye başladı bende günaşırı kontrol etmeye başladım fakat su seviyesi hep olması gereken yerdeydi. Ustamı arayıp sordum oda sensörü arızalı olabilir bir ara getir değiştirelim radyatör yedek su haznesini senatörüyle birlikte dedi bende tamam dedim neyse. Daha sonra araç sürekli uyarı radyatör su seviyesi kontrol edin diye uyarı verdiğinden bir süre sonra bende hergün kontrol etmekten bıktım ve çok önemsememeye başladım. En son kontrolümden 4,5 gün geçmişti işten geldiğim bir gün aracı park etmemin üzerinde yaklaşık 4,5 saat geçmişti aracımla bir yere gitmek için tekrar aracımın başına geldiğinde radyatör soğutma suyu haznesini kontrol etmek için kaputu açtığımda. Kaput iç kısmında kırmızı antifriz lekeleri, gördüm ve hemen radyatör yedek su haznesinin kapağını açtım ve baktığımda içinde hiç su kalmadığını gördüm malesef. Yaklaşık 3 tl su doldurdum ve aracımı çalıştırıp 3,4 km uzağımda bulunan bir yere gitmek için yola çıktım. Bu sırada aracın önünden feci halde duman çıktığını gördüm ilk başta yine önemsemedim radyatör yedek su kabına su koyarken etrafınada baya dökmüştüm ondan dolayı çıkıyordur sandım falan su buharı artınca bende uygun bir yere aracımı çekip kontrol ettim. Kontrol ettiğimde ekte koyduğum resimde görünen borunun patladığını sızan suların radyatörle temas etmesi sebebiyle yoğun şekilde su buharı çıktığını gördüm. Heme ustamı aradım ustam geldi ve o kauçuk parçayı değiştirdi suyu yeniden doldurduk. Araç hararet ışığı yaktı mı dedi bende Yok herhangi bir uyarı görmedim dedim. İnşallah motorda bir zarar yoktur araca fazla yüklenemeden biraz kullan dedi neyse. Aracımın suyunu hergün kontrol ediyordum fakat farkettim ki günden güne suyun yüzeyinde siyah bir nokta büyüyordu peçeteyle kontrol ettiğimde bunun yağ olduğunu anladım. Aracı hemen ustama görürdüm usta ilk başta yağ soğutucusu değişecek dedi fakat usta söküp bakmış parça daha yepyeni contalar falan 0 gibi dedi bende bunun üzerine arkadaşımı aradım önceki yağ soğutucusunda çatlak olduğundan 1 sene önce değiştirdim arkadaşım. Neyse usta ilaçlı su koyalım düzelir belki yağ soğutucusu montajı düzgün yapılmamıştır falan dedi ilaçlı suyla aracımı 1 hafta kullandım sonra ustaya götürdüm sistemdeki su komple temizlendi kırmızı aktifriz konuldu. Bu sırada aracım artık radyatör su seviyesinden dolayı uyarı vermiyordu. İlk zamanlar korkumdan hergün kontrol ettim suda herhangi birşey göremedim fakat kapakta beyaz köpük gibi birşey oluyordu ustama sordum sistemdeki ilaçlı sudur dedi bende kontrol etmeyi bıraktım. Aracımı 1 buçuk ay sürekli kullandım hiçbir zaman radyatör su seviyesi uyarısı vermiyordu taaki bugüne kadar aracımı pek ettim sıcak olduğu için sabah doldururum dedim suyu sabah işe giderken açtım ve baktım ki su seviyesi normal fakat bir gariplik var. Radyatör yedek su deposu kapağı çilekli puding kıvamında yoğunlaştığını gördüm daha sonra radyatör su kapının içine bir peçete daldırıp çıkardım ben peçeteninde bu şekilde çilekli puding benzeri yoğun bir sıvıyla kaplandığını gördüm. 5,6 peçete daha daldırdım daha sonra altından gelen kırmızı renkli su akışkanlığındaki antifrize ulaştım. Yine hemen ustaya götürdüm usta kontrol etti bu normal değil ama yağda Yok radyatör suyunda dedi yine sistemdeki suyu temizlemek amaçlı ilaçlı su kullandı bu sırada yağ seviyesinde de herhangi bir azalma görmedi radyatör yedek su haznesine Çeşme suyu ekledi, 1 ay kullan getir dedi. Su yine bu kıvama gelirse önce yağ soğutucusunu değiştireceğini yine sorun çözülmezse contayı değiştireceğini söyledi. Bu arada aracım çekişten falan düşmedi hiçbir zaman. Arkadaşlar biraz uzun yazdım vaktinizi gasp ettiğim için çok özür dilerim şimdiden sizce problem ne olabilir ben bu aracın soğutma sisteminden bıkmış durumdayım. Bu şekilde bir problemle karşılaşan veya yardımcı olabilecek var mı
 

Ekli dosyalar

  • 6A657AED-BAFB-4641-A652-2F8B985E55E2.jpg
    6A657AED-BAFB-4641-A652-2F8B985E55E2.jpg
    6 KB · Görüntüleme: 24

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Her conta yanığında yağa su yada suya yağ karışacak diye bir şey yok. Ayrıca conta çok küçük bir yerden patlak verir ufak ufak arızayı gösterir ama teşhisi zor olur sizin probleminiz kuvvetle ihtimal conta çıkacak diye düşünüyorum geçmiş olsun.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
333
Tepki puanı
96
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle merhaba, 1.6 Opel astra H benzinli otomobilim var aracımı 8 ay önce çok yakın bir arkadaşımdan aldım. Üç ay önce aracımı km bakımı için ustaya götürdüm o sırada aracın radyatör su haznesi içerisi baya tortu ve pislik kapladığından ustam tarafından söküldü iyice temizlendi daha sonra da geri yerine takıldı ustam bunu biraz daha idare et ileride değiştiririz baya kötü olmuş falan dedi neyse, ben aracımı hergün işe gidip gelirken kullanıyordum fakat maksimum 10-15 km işyeri ev arası. Aracı her kullandığımda yol bilgisayarında sürekli soğutma suyu azaldı diye uyarı vermeye başladı bende günaşırı kontrol etmeye başladım fakat su seviyesi hep olması gereken yerdeydi. Ustamı arayıp sordum oda sensörü arızalı olabilir bir ara getir değiştirelim radyatör yedek su haznesini senatörüyle birlikte dedi bende tamam dedim neyse. Daha sonra araç sürekli uyarı radyatör su seviyesi kontrol edin diye uyarı verdiğinden bir süre sonra bende hergün kontrol etmekten bıktım ve çok önemsememeye başladım. En son kontrolümden 4,5 gün geçmişti işten geldiğim bir gün aracı park etmemin üzerinde yaklaşık 4,5 saat geçmişti aracımla bir yere gitmek için tekrar aracımın başına geldiğinde radyatör soğutma suyu haznesini kontrol etmek için kaputu açtığımda. Kaput iç kısmında kırmızı antifriz lekeleri, gördüm ve hemen radyatör yedek su haznesinin kapağını açtım ve baktığımda içinde hiç su kalmadığını gördüm malesef. Yaklaşık 3 tl su doldurdum ve aracımı çalıştırıp 3,4 km uzağımda bulunan bir yere gitmek için yola çıktım. Bu sırada aracın önünden feci halde duman çıktığını gördüm ilk başta yine önemsemedim radyatör yedek su kabına su koyarken etrafınada baya dökmüştüm ondan dolayı çıkıyordur sandım falan su buharı artınca bende uygun bir yere aracımı çekip kontrol ettim. Kontrol ettiğimde ekte koyduğum resimde görünen borunun patladığını sızan suların radyatörle temas etmesi sebebiyle yoğun şekilde su buharı çıktığını gördüm. Heme ustamı aradım ustam geldi ve o kauçuk parçayı değiştirdi suyu yeniden doldurduk. Araç hararet ışığı yaktı mı dedi bende Yok herhangi bir uyarı görmedim dedim. İnşallah motorda bir zarar yoktur araca fazla yüklenemeden biraz kullan dedi neyse. Aracımın suyunu hergün kontrol ediyordum fakat farkettim ki günden güne suyun yüzeyinde siyah bir nokta büyüyordu peçeteyle kontrol ettiğimde bunun yağ olduğunu anladım. Aracı hemen ustama görürdüm usta ilk başta yağ soğutucusu değişecek dedi fakat usta söküp bakmış parça daha yepyeni contalar falan 0 gibi dedi bende bunun üzerine arkadaşımı aradım önceki yağ soğutucusunda çatlak olduğundan 1 sene önce değiştirdim arkadaşım. Neyse usta ilaçlı su koyalım düzelir belki yağ soğutucusu montajı düzgün yapılmamıştır falan dedi ilaçlı suyla aracımı 1 hafta kullandım sonra ustaya götürdüm sistemdeki su komple temizlendi kırmızı aktifriz konuldu. Bu sırada aracım artık radyatör su seviyesinden dolayı uyarı vermiyordu. İlk zamanlar korkumdan hergün kontrol ettim suda herhangi birşey göremedim fakat kapakta beyaz köpük gibi birşey oluyordu ustama sordum sistemdeki ilaçlı sudur dedi bende kontrol etmeyi bıraktım. Aracımı 1 buçuk ay sürekli kullandım hiçbir zaman radyatör su seviyesi uyarısı vermiyordu taaki bugüne kadar aracımı pek ettim sıcak olduğu için sabah doldururum dedim suyu sabah işe giderken açtım ve baktım ki su seviyesi normal fakat bir gariplik var. Radyatör yedek su deposu kapağı çilekli puding kıvamında yoğunlaştığını gördüm daha sonra radyatör su kapının içine bir peçete daldırıp çıkardım ben peçeteninde bu şekilde çilekli puding benzeri yoğun bir sıvıyla kaplandığını gördüm. 5,6 peçete daha daldırdım daha sonra altından gelen kırmızı renkli su akışkanlığındaki antifrize ulaştım. Yine hemen ustaya götürdüm usta kontrol etti bu normal değil ama yağda Yok radyatör suyunda dedi yine sistemdeki suyu temizlemek amaçlı ilaçlı su kullandı bu sırada yağ seviyesinde de herhangi bir azalma görmedi radyatör yedek su haznesine Çeşme suyu ekledi, 1 ay kullan getir dedi. Su yine bu kıvama gelirse önce yağ soğutucusunu değiştireceğini yine sorun çözülmezse contayı değiştireceğini söyledi. Bu arada aracım çekişten falan düşmedi hiçbir zaman. Arkadaşlar biraz uzun yazdım vaktinizi gasp ettiğim için çok özür dilerim şimdiden sizce problem ne olabilir ben bu aracın soğutma sisteminden bıkmış durumdayım. Bu şekilde bir problemle karşılaşan veya yardımcı olabilecek var mı

aynı şeyler j kasa astram ile başıma geldi.
aracı ikinci el aldıktan bir hafta sonra dediğiniz şeyleri birebir yaşadım.
eğer puding kıvamında su varsa haznede sorun yağ soğutucusunun contalarının patlaması veya yağ soğutucusunun kendisinin patlaması ile alakalı. motor yağı ile radyatör suyu o soğutucunun içinde birbiri ile temas etmeden dolaşırken contasının patlaması sonucu birbiriyle karışıyor.
aracı aldığın kişi değiştirmiş aslında tekrar patlaması zor gibi ama ya montaj hatası yapıldı yada yan sanayi ürün kullanıldı.
aklında olsun yağ soğutucusu değiştirilmesi gerek derse ustan orjinal parça al. bu parçanın yan sanayisi %90 randuman vermiyor.
motoru hararet yaptırmadıysan ve çekiş kaybı gözlemlemediysen motorda yüksek ihtimal bir sorun yoktur.
 

Kadir_Ret007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Bugün radyatör su haznesinde antifriz olmadığından sorun belli oldu karışan yağmış kontrol ettiğimde suyun üzerinde biraz yağ toplanmıştı. Önceden araçta full kırmızı antifriz olduğundan ısınan antifriz yağın kimyasını bozup köpürme ve üst kısmında yoğunluk yapıyormuş. Usta ilk başta yağ soğutucusunu değiştireceğini sorun devam ederse radyatörün Alt kısımlarında radyatör suyu ve yağın yan yana geçtiği 2 kanaldan bahsetti onu değiştireceğini en son olarakta contayı değiştireceklerini söyledi. Benim için baya bi masraflı olacak inşallah yağ soğutucusunda çözülür problem başıma daha fazla masraf açılmadan.
 

a.culcu

Kayıtlı Kullanıcı
02-Adıyaman
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
241
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
İnşallah çözülür.Benim arabada da dediğiniz gibi su kabında yağ gördüm.Yağ pompasının contası değişti,sorun düzeldi.Geçmiş olsun.
 
Üst