- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 7 Ocak 2010
- Mesajlar
- 1,679
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 36
- Yaş
- 39
Kalkışlarda gaz ayarlamam kötü orda sıkıntım var birde dik yokuşlarda daha öncede yazmıştım diğer konularda fazla gaz veriyorum ayar yoksnym :S
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Kalkışlarda gaz ayarlamam kötü orda sıkıntım var birde dik yokuşlarda daha öncede yazmıştım diğer konularda fazla gaz veriyorum ayar yoksnym :S
Son ölçüm sonuçlarımı paylaşmak istedim...
Menzil: 560 km
Yol bilgisayarı litre ölçümü: 6.9lt/100km
Lpg litre fiyatı= 2100 tl
Sarfiyat: 26+32+38 = 96 tl
Km ye göre sarfiyat= 171krş/km(son ölçümümde 142kuruş yakmıştı ama lpg o zaman mazot fiyatında değildi...)
Kullanım= genelde sakin, nadiren agresif...
Hükümete selamlar...![]()
Bugünkü ölçümlerimi bu konudada paylaşarak başlamak isterim...
1-Aracı, motor soğukken ilk çalıştırdığınızda en az 20 saniye beklerseniz yağlama gerçekleşir bu sayede yakıt tüketimi azalır
2-Motor soğukken kesinlikle aracı yüksek devirlerde kullanmayın.Yakıt sarfiyatı çok fazla olur
3-Kalkışlarda gaza fazla yüklenmeyin, aracı stabil bir şekilde kaldırabilecek en düşük devirde kaldırın.Ayrıca şehir içi kullanımlarda düz yolda düşük vitesle yüksek devirde seyretmeyin, aracı uygun viteste kullanın.Eğer gaza basmanızı gerektirecek bir durum yoksa aracınızın özelliklerine bağlı olarak(dizel/benzin) uygun devirde, uygun viteste ve gaz ile oynamalar yapmadan kullanın.
4-Şehirler arası yolda seyrederken gaz pedalıyla fazla oynamayın.Aracı hızlandırıp, yavaşlatmak veya sıkıştırmak yakıt sarfiyatını arttırır.Yokuş yukarı giderken, araç eğer mevcut viteste yığılıyorsa bir alt vitese alın.Asla dip gaz yapmayın.Alt vitese aldığınızda mevcut hızı korumak için gaza aşırı basmayın.O viteste rahat bir şekilde çıkabilecek çekilde yokuşu çıkın.Yokuş aşağı inişlerde ise yeni nesil araçlarda, ayağınızı gazdan çektiğinizde yakıt akışı duracaktır.Bu da size ekonomi getirecektir.
5-Gereksiz yere gaza yada frene basmayın.Mesela önünüzde bir viraj var ve siz hala gaza basıp o viraja gelince fren yapıp, tekrar hızlanmaya çalışırsanız yakıt tüketimi artar.Ayrıca virajlara girerken fren noktasını kaçırmanız durumundada gereksiz fren ve gaz oynamaları yapacağınız için tüketim artar...
6-Yolculuk esnasında camların açık olması, lastik havalarının ayarsız olması, hava-yağ filtrelerinin kötü durumda olması hem yakıtı arttırır hemde performansı düşürür.Ayrıca aracın frenleri ayarsızsa ve dönme direnci ouşturacak şekilde az sıkılı kalmışsa(aracınızı lifte kaldırdığınızda lastikleri zor çevirirseniz) yakıt tüketiminiz oldukça artar.Ayrıca aracın bakımları zamanında yapılmazsa sarfiyat yine artacaktır.Bitik debriyaj balatası en önemli faktörlerdendir.
7-Turbolu araçlarda turbonun devreye girmediği alt devirlerde aracı zorlamak aşırı tüketimle sonuçlanır...
Bunları nacizhane paylaşmak istedim ama sizde biliyorsunuz ki ekonomi, %50 aracın yapısı, %50 sürücüyle alakalıdır...
Teşekkürler baya ayrıntılı..
Peki yokuş yukarı vites düşrdümzde sağdan soldan salak gibi geçmeye çalışanları bilhassa taksicileri ne yapıcaz?![]()