Yakıt tüketimini etkileyen Sebepler??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kalkışlarda gaz ayarlamam kötü orda sıkıntım var birde dik yokuşlarda daha öncede yazmıştım diğer konularda fazla gaz veriyorum ayar yoksnym :S
 
Hemen hemen araçtaki herşey yakıt sarfiyatını etkiler.Sürücü de tabiki dahil olarak.
Devir ile ilgili arkadaşlar yukarda bilgileri vermişler.Aracın yük durumu,lastik ebat ve hava durumları,camların açık*kapalı olması,radyo veya farların acık olup olmaması bile etkileyen sebeplerdenmiş..(dergide okumustum ne derece dogru bir bilgim yok.- Xenon takılması arttırabilir deniyordu hatta.)
Aracın düzenli bakıma girmesi,motor yağının durumundan,aldığınız benzine kadar birçok faktör var.
 
Nasıl az yakarım nasıl vites değişmeliyim gibi yüzlerce konu açıldı tartışıldı vites değiştirme konusunda kendi aracınızı tanımanız şart max tork degerine yakın vites degistrmk daha az tüketim sağlayacaktır.ornegin kendi arabamda 60 km hiz 3.viteste giderken yol bilgisayarinda aktuel tuketim 5-6 civarinda devir ise 3000 e yakin 4.vites 60 ile giderkn aktuel tuketim 8-11 arasi mesala klasik olatak bilinen 5.vites 90 km hiz en az tuketimin oldugu Alan degil kendi arabam icin bunu diyebilirim 4.vites 90 km de daha dusuk ortalamalar elde ettm deddm gibi arabanizi tanimalisiniz.
 
Son düzenleme:
Kalkışlarda gaz ayarlamam kötü orda sıkıntım var birde dik yokuşlarda daha öncede yazmıştım diğer konularda fazla gaz veriyorum ayar yoksnym :S

Yokusta gaza yuklenince yol bilgisayindaki ortalama firliyor Benin aracimin ortalamasi 10.9 dan asagi inmedi cunku oturdugum yer hep yokus.
 
Discovery Channelde myth busters (efsane avcıları) diye bir program var orda yakıt tüketmi hakkında bir deney yaptılar sabit 90 km hızla giden araçta camların açık olması klimadan daha fazla yakıt tüketti
 
mükemmel bi program o gerçekten ama bazı mity'lerle dalga geçyolar olmicanı bile bile kasyolar :)
 
Aracımın km'de yaktığı 260 Krş civarı bu bence iiyi bi tüketim.. Yazı ve yorumlarınzla kullanım hatalarımı gözden geçireceğim teşekkürler herkese..
 
Son ölçüm sonuçlarımı paylaşmak istedim...

Menzil: 560 km
Yol bilgisayarı litre ölçümü: 6.9lt/100km
Lpg litre fiyatı= 2100 tl
Sarfiyat: 26+32+38 = 96 tl
Km ye göre sarfiyat= 171krş/km(son ölçümümde 142kuruş yakmıştı ama lpg o zaman mazot fiyatında değildi...)

Kullanım= genelde sakin, nadiren agresif...

Hükümete selamlar...:mad:

Bugünkü ölçümlerimi bu konudada paylaşarak başlamak isterim...

1-Aracı, motor soğukken ilk çalıştırdığınızda en az 20 saniye beklerseniz yağlama gerçekleşir bu sayede yakıt tüketimi azalır
2-Motor soğukken kesinlikle aracı yüksek devirlerde kullanmayın.Yakıt sarfiyatı çok fazla olur
3-Kalkışlarda gaza fazla yüklenmeyin, aracı stabil bir şekilde kaldırabilecek en düşük devirde kaldırın.Ayrıca şehir içi kullanımlarda düz yolda düşük vitesle yüksek devirde seyretmeyin, aracı uygun viteste kullanın.Eğer gaza basmanızı gerektirecek bir durum yoksa aracınızın özelliklerine bağlı olarak(dizel/benzin) uygun devirde, uygun viteste ve gaz ile oynamalar yapmadan kullanın.
4-Şehirler arası yolda seyrederken gaz pedalıyla fazla oynamayın.Aracı hızlandırıp, yavaşlatmak veya sıkıştırmak yakıt sarfiyatını arttırır.Yokuş yukarı giderken, araç eğer mevcut viteste yığılıyorsa bir alt vitese alın.Asla dip gaz yapmayın.Alt vitese aldığınızda mevcut hızı korumak için gaza aşırı basmayın.O viteste rahat bir şekilde çıkabilecek çekilde yokuşu çıkın.Yokuş aşağı inişlerde ise yeni nesil araçlarda, ayağınızı gazdan çektiğinizde yakıt akışı duracaktır.Bu da size ekonomi getirecektir.
5-Gereksiz yere gaza yada frene basmayın.Mesela önünüzde bir viraj var ve siz hala gaza basıp o viraja gelince fren yapıp, tekrar hızlanmaya çalışırsanız yakıt tüketimi artar.Ayrıca virajlara girerken fren noktasını kaçırmanız durumundada gereksiz fren ve gaz oynamaları yapacağınız için tüketim artar...
6-Yolculuk esnasında camların açık olması, lastik havalarının ayarsız olması, hava-yağ filtrelerinin kötü durumda olması hem yakıtı arttırır hemde performansı düşürür.Ayrıca aracın frenleri ayarsızsa ve dönme direnci ouşturacak şekilde az sıkılı kalmışsa(aracınızı lifte kaldırdığınızda lastikleri zor çevirirseniz) yakıt tüketiminiz oldukça artar.Ayrıca aracın bakımları zamanında yapılmazsa sarfiyat yine artacaktır.Bitik debriyaj balatası en önemli faktörlerdendir.
7-Turbolu araçlarda turbonun devreye girmediği alt devirlerde aracı zorlamak aşırı tüketimle sonuçlanır...

Bunları nacizhane paylaşmak istedim ama sizde biliyorsunuz ki ekonomi, %50 aracın yapısı, %50 sürücüyle alakalıdır...
 
Bugünkü ölçümlerimi bu konudada paylaşarak başlamak isterim...

1-Aracı, motor soğukken ilk çalıştırdığınızda en az 20 saniye beklerseniz yağlama gerçekleşir bu sayede yakıt tüketimi azalır
2-Motor soğukken kesinlikle aracı yüksek devirlerde kullanmayın.Yakıt sarfiyatı çok fazla olur
3-Kalkışlarda gaza fazla yüklenmeyin, aracı stabil bir şekilde kaldırabilecek en düşük devirde kaldırın.Ayrıca şehir içi kullanımlarda düz yolda düşük vitesle yüksek devirde seyretmeyin, aracı uygun viteste kullanın.Eğer gaza basmanızı gerektirecek bir durum yoksa aracınızın özelliklerine bağlı olarak(dizel/benzin) uygun devirde, uygun viteste ve gaz ile oynamalar yapmadan kullanın.
4-Şehirler arası yolda seyrederken gaz pedalıyla fazla oynamayın.Aracı hızlandırıp, yavaşlatmak veya sıkıştırmak yakıt sarfiyatını arttırır.Yokuş yukarı giderken, araç eğer mevcut viteste yığılıyorsa bir alt vitese alın.Asla dip gaz yapmayın.Alt vitese aldığınızda mevcut hızı korumak için gaza aşırı basmayın.O viteste rahat bir şekilde çıkabilecek çekilde yokuşu çıkın.Yokuş aşağı inişlerde ise yeni nesil araçlarda, ayağınızı gazdan çektiğinizde yakıt akışı duracaktır.Bu da size ekonomi getirecektir.
5-Gereksiz yere gaza yada frene basmayın.Mesela önünüzde bir viraj var ve siz hala gaza basıp o viraja gelince fren yapıp, tekrar hızlanmaya çalışırsanız yakıt tüketimi artar.Ayrıca virajlara girerken fren noktasını kaçırmanız durumundada gereksiz fren ve gaz oynamaları yapacağınız için tüketim artar...
6-Yolculuk esnasında camların açık olması, lastik havalarının ayarsız olması, hava-yağ filtrelerinin kötü durumda olması hem yakıtı arttırır hemde performansı düşürür.Ayrıca aracın frenleri ayarsızsa ve dönme direnci ouşturacak şekilde az sıkılı kalmışsa(aracınızı lifte kaldırdığınızda lastikleri zor çevirirseniz) yakıt tüketiminiz oldukça artar.Ayrıca aracın bakımları zamanında yapılmazsa sarfiyat yine artacaktır.Bitik debriyaj balatası en önemli faktörlerdendir.
7-Turbolu araçlarda turbonun devreye girmediği alt devirlerde aracı zorlamak aşırı tüketimle sonuçlanır...

Bunları nacizhane paylaşmak istedim ama sizde biliyorsunuz ki ekonomi, %50 aracın yapısı, %50 sürücüyle alakalıdır...

Teşekkürler baya ayrıntılı..

Peki yokuş yukarı vites düşrdümzde sağdan soldan salak gibi geçmeye çalışanları bilhassa taksicileri ne yapıcaz?
:)
 
Teşekkürler baya ayrıntılı..

Peki yokuş yukarı vites düşrdümzde sağdan soldan salak gibi geçmeye çalışanları bilhassa taksicileri ne yapıcaz?
:)

Onları kendi haline bırakacaksın :)

Corsa c 1.2 nin optimum vites değiştirme devri 2300-2500 gibi oluyor, eğim ve yük durumun arttıkça sende devri yükselterek aracın için yeterli perfomansı sağlayabilirsin, yani düzlükte 2500 de vites değiştiriyorsan yokuşta 3000 ve hatta üzerinde değiştirebilirsin.Aracındaki kişi/yük durumu ve yokuşun diklik derecesine göre, zamanla edinecegin tecrübelerle bunu kolayca ayarlarsın
 
Geri
Üst