Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

falconpower

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Tanışma sayfasında bahsettiğim üzere bir yazı hazırlamaya karar verdim. Yazıyla ilgili beklentileriniz yüksek olmasın, amatör bir yazı olacak önce onu belirteyim special_zik Daha sonra aklınıza takılan bir şey olursa cevaplamaya çalışırım. Hepimizin bildiği gibi aracın huyunu suyunu öğrenmek zamanla mümkün oluyor. Bu sebeple yazıyı yeri geldikçe güncellemeyi düşünüyorum. 
֖ncelikle eski aracımdan bahsedeyim (eski demeye dilim varmıyor). 2008’de Astra HB  enjoy  H  kasa  1.3 CDTI ve 90 HP ile tanıştım Opel ailesiyle.  Aslında ilk aracım demek daha doğru olur.  Araç kullanmayı onunla öğrendim desem yeridir. ֜lkeninin kuzeyinden güneyine beni hiç üzmeden ulaştırdı. Uzun yolda 6.vites rahatlığı ve yakıt ekonomisi ile gerekse yol tutuşundaki güvenli duruşuyla doğru bir tercih yaptığımı defalarca kanıtladı. Aslında 2014 şubat’a kadar aracımı değiştirmeyi ciddi olarak düşünmemiştim. Ta ki opel’in geliştirdiği 1.6 dizel 136 hp’lik motorunu  zafira’dan sonra astraya da uyguladığını duyana kadar victoryy

Kendi fikrimdir, eski aracımda gözlemlediğim eksiklikler şunlardı (sıralama önemsiz) :
- HB araç olduğu için artan bagaj ihtiyaçlarım (8 yaşında ikiz kızlarım var, her birinin ayrı bavulu  ;) ). Tatile gidişlerde yer sorunumuz oluyordu.
- Kırmızı ışıklardan sonra  sanki hızlanırken nazlanma (yakıta acımazsanız fişek gibi kalktığını da bilirim :-[).
- Yokuş yukarı tırmanışlarda durup yeniden kalktığımda birinci vitesi ne kadar devirlendirsemde ikinci vitese attığımda oluşan aracın bayılması.
- Biraz eğimli bir yolda kalkış sırasında klima açıksa ve devirlendirmeden kalkmaya çalışırsam stop etmesi(aslında bu birazda kullanımla ilgili, bu tür durumlarda aracı iyice bir devirlendirip hareket etmeyi refleks edindim).
- Bir üst viteste iken hız biraz düşse toparlanmadaki isteksizlik, mecburen bir alt vites geçişi.
- Aslında aracıma o kadar çok alıştımki elim başka bir eksi durum yazmaya gitmiyor. Bu da bir eksiklik dft012

Bunun haricinde artıları ; vergisi, yakıt eknomisi (özellikle uzun yolda, şehir içi 5.0-6.6 yı gördüm), sağlamlığı ve yol tutuşu, güvenlik hissi.  Güney Kore’li kardeşlerin marka vermeyecem sedan 1.6 dizel manuel aracını kullandıktan sonra aracımın yol tutuşuna bir kez daha saygı duydum.

Bütün bunlar neticesinde, 6 yıl sonra yeni araç arayışına girdim. Toyada coralla, skoda octavia, jetta hepsini inceledim.  İçlerinden octavia’yı çok beğendim. İnternette bi yerde okuduğum ve beğendiğim bir yorum vardı octavia için: “Octavia tavsiye rekortmenidir, x ise satış  dancee ) 7 ileri dsg , 1.6 tdi , 105 hp, elegance donanımı ciddi olarak almaya karar verdim. Aracın bagaj hacmi, arka koltuk diz mesafesi, ses sistemi ve donanımı rakiplerine göre oldukça dolu bir araç. 12 Nisan’da ailemi de alıp, beğendiğim araç için son kez onlarında fikirlerini almak için octavia bayisine gittik. Kızlarım arabanın içine bayıldılar. Son kararı vermeden, bir de opele gidelim bakalım dedik. 136 Hp’lik araçlar showroomda yerlerini almıştı, bu benim için süpriz oldu. Hemen sedana yöneldim, gerek dış ve gerekse iç tasarımla aile meclisi son kararını opelden yana kullandı. Bense bir test sürüşü yapmadan karar vermek istemedim. Kısa bir test sürüşünden sonra elbette karar vermem zor olacaktı. Ancak araçta bir şey vardı , dizginlenmiş bir güç hissi. Birinci vitesten ikiye göz açıp kapayıncaya kadar geçtim, devirlenme ve hızlanma ivmesi çok iyiydi. O akşam araştırmalarımı internetten tamamladım. Bir iki yorum ve bir arkadaşın yaptığı test haricinde bir bilgi yoktu yerli sitelerde. Benzerleri arasında kağıt üzerinde  bile bu güçte bir motorun olmaması, ailemin bu aracı daha çok beğenmesi (onlar sedan kasanın  dış ve iç güzelliğine kapıldılar), benimde zaten bir opel sahibi olmam kesin kararımı vermeme neden oldu.

Fiyat/performans benim için elbette birinci sırada olan bir kriterdir. C sınıfı araçlarda hangi marka olursa olsun birbirine benzer fiyat ve donanım aralığındalar. Aralarında fark çok az oynadığı için ilk görüşte içine sinecek bir araç ön plana çıkıyor bu durumda.  Diğer markaların benzer araçlarının artı ve eksilerini değerlendirip, puanladığımda Opel astra J sedan 1.6 dizel 136 hp sport + stil paketi seçmiş oldum.

şimdi gelelim yeni aracın incelemesine. ֖ncelikle J kasa sedan 2012 den beri var ve pek çoğunuz aşağıda yazacaklarımı zaten biliyorsunuz. Benim için yeni ve farklı oldukları için belirttim bazılarını.

- ֖n konsoldaki sert plastik miktarı önceki aracıma göre daha fazla. Açıkçası ben eski aracımın ön konsol kalitesini daha başarılı buldum.
- Saklama yerleri çok iyi, önceden cüzdan ve telefonları kapı koluna sıkıştırırdım. Bunda böyle bir sorun yok, ıvır zıvır  koymak için gerekli alanlar yeterli. Gözlük kabı olsaymış iyi olurmuş (octavia da var).
- Stil pakette 7” renkli ekran geliyor. Dokunmatik değil, HB kasada geri görüş kamerası varmış. Sedanda da  olsaydı güzel olurdu.
- Stil pakette intelilink özelliği geliyor. Cep telefonundan(note 2) müzikleri bluetooth üzerinden denedim, başarılı bir şekilde çalıyor. Araç üzerinden cep telefonu ile görüşme yapılabiliyor. İki farklı telefon ile haberleşebililir mi denemedim, en kısa zamanda deneyecem.
- Stil pakette 7 hoparlör var. Ses uzmanı değilim, ama önceki aracıma göre daha renkli ses sistemi var.
- USB üzerinden henüz deneyemedim, hafta sonu deneyip sonuçları yazarım. ֖zellikle müzik, fotoğraf ve film oynatıyor mu diye merak ediyorum.
- Sunroof ilk kez kullanıyorum. İki şekilde kullanmak mümkün. İlki açılı bir şekilde sunroof yukarı kalkıyor, diğeri de tamamen açılıyor. ևocuklarım daha çok beğendi
- Bagaj hacmi kitapçığa göre 420 lt. Dün ilk kez denedim, kızların okul çantaları, benim fotoğraf makinam, laptop çantam ve alış veriş torbaları ile HB bagajından sonra salon gibi geldi ;D
- Elektronik park frenini beğendim, yukarı bir tık çekiyorsun park freni devreye giriyor. Frene basılarak bir tık öne itiyorsun, devreden çıkıyor.
- Yokuşta kalkış desteğini denedim. 1.5-2 saniye kadar viteste iken ayağını frenden çekince aracı tutuyor. Aracı hareketlendirmek için yeterli gibi, ama en az 3 sn olsaymış daha iyi olurdu.
- Start stop sistemi çok yaman Araç durduğu anda tak diye devreye giriyor. Hız göstergesinde ibre auto start/stop yazısı üzerinde duruyor. Debriyaja basıldığı anda hemen motor çalışıyor. şehiriçi trafikte farkını hissettirecek gibi. Ancak uzun yolda devreden çıkartabilirim, malum turbo meselesi. Ancak adamlar bunu yaptığına göre böyle bir sorun olacağını tahmin etmiyorum. Tek tuşla devreden çıkıyor (eco tuşu).
- Sürücü koltuğu sport donanımda cosmoya göre daha rahat geldi bana. Ama cosmo daki standart özellikleri de isterdim. Xeon ve afl, alarm gibi özellikler güzel. Aradaki fiyat farkına değmeyeceğini ve bütçeyi daha da aşmamayı düşündüğümden sport seçtim. Ama katlanabilir aynaların opsiyon değilde standartta olması çok daha iyi olurdu.
- Hatch back’den sonra sedan boyutlarına geçişte optik görüşe alışmam gerekecek.
- Forumda OGS nin takılacağı yer ile ilgili bilgiler vardı. Başarabilirsem en kısa zamanda önceki araçtan söktüğüm OGS’yi yeni yuvasına takacam.
- Genelde eski aracım 110-120 den sonra yol sesini içeri verirdi. Bunda daha deneyemedim.
- Lastikler continental eco contact 5, önceki aracımda bridgestone. Aradaki fark nedir bilmiyorum, kullandıkça görecem.
- Torpido gözü h kasada iki bölmeli ve soğutucu özellikliydi. Bu tekli çekmece şeklinde sanırım soğutucu özelliği yok.

Gelelim 136 beygirlik motora questionnn

Arkadaşlar, daha rodaj süresinde olduğumdan ve şuana kadar şehiriçinde kullandığımdan 3.vitesten yukarısını henüz görmedim desem yeridir. Hafta sonu 100 km’lik bir şehirdışı yol yapacam oradaki deneyimlerimi de paylaşırım.

- şehiriçinde, kalkışlarda nazlanma yok, araç fırlayıp gidecek hissi veriyor (gidiyor da zaten). 0-100 km sürelerindeki saliselerle uğracak yaşta değilim, sorumluluklarım var 1.3 90 hp’ye göre yorumluyorum.
- Birinci vitesten sonra hemen ikiye attığımda önceki aracımda bir yığılma olurdu, bunda öyle bir şey yok, toplayıp gidiyor.
- Araç ruhsata göre 1503 kg ağırlığında tosun gibi Yakıt tüketimi için bir şey söyleyemem çok erken. Teslim aldığımda ortalama 9.1 lt gözüküyordu (4 km). Değerleri sıfırlamayı dün başardım. Ancak tahminim 5.5-6.5 ‘e inecektir.
- Bu motor gerçekten sessiz, önceki de çok sesli sayılmaz dı ama onun seni dışardan yavru  aslan kükremesi gibi fark ettirirdi kendini.
- 1.3 90 hp ye göre alıştığım bir sürüş stilim olduğu için sık sık vites yükselt uyarısı alıyorum 
- Klima açıkken kalkış denedim, hiç bir sorun görünmüyor.
- Yokuşta kalkış denedim, devirlenmede ve ivmelenmede bir sorun görünmüyor.
- Frenlemede önceki aracıma göre bir fark göremedim, sorun yok görünüyor.

Benim naçizane tespitlerim şimdilik bu kadar. İlerleyen günlerde aracı daha çok kullandıkça yeni deneyimlerimi ve gözlemlerimi yazmaya çalışırım. Sizlerin soruları olursa, elimden geldiğince cevaplarım.

Allah herkese gönlündeki ve daha iyilerini nasip etsin. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Syg.
 
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın aracınızı. Yorumlar için teşekkürler.
 

Emrah64

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2013
Mesajlar
1,515
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
i.hizliresim.com
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah
 

daos009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Hayırlı olsun.bence bu dizel motor eğer kronik sorunları olmaz ise butün sorunları çözecek  gibi tabi bir de otomatiği gelse on numara olacak.
 

oczorlutuna

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
4,452
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Yazınızı başından sonuna kadar zevkle okudum, elinize sağlık  bravoo
Aracınız hayırlı olsun, ben de ilk fırsatta test sürüşüne çıkmak istiyorum 136 lık dizel astra ile, bir hafta sonu vakit bulabilirsem uğrayacağım bayilerden birine :)

Aracınızın fotoğraflarını bekliyoruz :)
 

eraytly

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
744
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Paylaşım için teşekkür ederiz kazasız belasız keyifli sürüşler.
 

harunhoca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
9,194
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Güzel bir inceleme yazısı olmuş. Hem objektif değerlendirmeler hem de duygusal yorumlar alabiliyoruz. Zaten bu şekilde yorumlar, kullanıcıların birebir izlenimleri çok daha bir anlam ifade ediyor. ևok profesyonel değerlendirmeleri sevmiyorum, yanıltıcı oluyor. Emeğinize sağlık, devamını bekliyoruz. İmkanım olsa ben de 1.6 dizel cosmo alırdım. Ancak aracım henüz 6 aylık ve her şeyiyle seviyorum. Yakıt tüketim değerleri dizel ile mukayese edilemez tabi. Ancak sport mu cosmo mu, kesinlikle cosmo. Alacak arkadaşlara fikir vermesi açısından son derece güzel değerlendirme olmuş, tekrar ağzınıza sağlık.  bravoo
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Ellerinize sağlık, çok güzel bir açıklama yazmışsınız. İlerleyen zamanlarda daha da detaylanacaktır zaten. Tekrar güle güle, keyifle kullanmanızı dilerim aracınızı.
 

tomacco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2,601
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Allah kazasız belasız hayırlı sürüşler nasip etsin.
Sıkılmadan okudum yazınızı çok güzel olmuş elinize sağlık. 045thumbsup
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Hayırlı olsun güle güle kullanın; 1.3 90 hp'yle karşılaştırmışşınız gerçi ama astra j 1.3 kullandıysanız aradaki fark çok hissedilir mi?  1- 1.5 yıllık araçlarımızı satıp üstüne 15bin koyup alacak kadar bu motor olmuş bu farka değer diyebilir misiniz? Genel kanı aracın ağırlığında bir değişim olmadığı için ,aracın 136 hp hissini  vermediği.

  1.4 turno astra da kağıt üzerinde 140 hp ama  122 hp olan mercedes a'yı zorlayan bir arkadaş yetişemediğini ve mercedes a'nın aradaki farkı açtığını belirtmiş aynı şekilde golf 1.4 122 hp'nin de daha etkin bir motor olduğu söyleniyor. Hem bu motoru hem de piyasadaki 1.6 110-115hp'lil motorları kullanan biri ( özellikle 1.16d 'deki motoru merak ediyorum) kıyaslama yaparsa çok faydalı olur aslında.
 
Üst