vectrada su sorunu...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fuatank
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kalörifer radyatörü; orta konsolun içindedir; aracın iç kısmında olur;öndeki radyatör değildir; radyatör için 110 ytl iyi fiyat ama çin malı galiba; 60 ytl işçilil çok; sonuçta 3 hortum sökülecek; sadece radyatör işi yapan yerlere sorun sanayide,onlar işçilik almadan takarlar; orjinal radyatör 300 ytl civarı olmalı...
malesef 3 hortumla iş bitmiyor klimalı vectrada tampon farlar söükülecek, klma radyatöru ayrılacak sonra radyatör cıkacak
 
arkadaşlar benim sorunum lpg ile değil. o konuda sıkıntım yok. lpg li araçları neredeyse ilk çıktıkları günden beri kullanırım. benim sorunum su tesisatı ile ilgili. sayın musa yıldız ; kalorifer radyatörü dediğiniz öndeki o bildiğimiz radyatörmü yoksa kalorifer için ayrıbir radyatörmü var?. motorda gömlekte bi çatlak olsa silindir contası için söküldüğünde anlaşılmazmıydı ?. bugün radyatördendir dedi bi usta. ithal malı radyatör 110 ytl işçilik 60 ytl dediler sizce fiyat nasıl ?
kalorifer radyatöru aracın ıcınde siperle orta konsulun arasında olur. kaçak varsa ön paspasların altı ıslanır. motor radyatörunden kacırıyorsa gözle görmek mumkun rastgele iş yapmayın
 
malesef 3 hortumla iş bitmiyor klimalı vectrada tampon farlar söükülecek, klma radyatöru ayrılacak sonra radyatör cıkacak

pardon ustam ben a kasa vectradaki gibi olduğunu düşünmüşüm bir an...
 
ısıtıcı radyatörün bağlantı noktalarını kontrol etmekte fayda var sıcak su buharlaştığı için her kaçağı göremezsiniz damla damla eksiltiyor olabilir vectra A'da çakmağın arkasında oluyor, B'yi bilmiyom.

onun dışında benim araçta başıma geldi silindir kapağı ile motor bloğu arasında su kanallarının geçiş noktasından silindirlere kaçak olabilir iğne ucundan bile küçük bi delikten. bu kaçak varsa tespiti kolay BUJİLERİ kontrol edin eğer bujide paslanma varsa o silindire su kaçağı var demektir, özellikle 1. ve 4. silindir...

geçmiş olsun.
 
kalorifer radyatöründe kaçak olsa paspasların altında ıslaklık olur demişsiniz herhangi bir ıslaklık yok. yazılanlardan da anladığım kadarıyla radyatörü değiştireez heralde. inşallah bu seferde bari sorun gider. yazan her arkadaşa fikri için teşekkür ederim.
 
aşağıya tekrar yazıyorum ikisi de başıma geldi ben de sizin gibi arayış içinde gereksiz parçalar değiştirdim siz yapmayın diye sizinle paylaştım ama yukardaki yazımı okumadınız herhalde;

1- su kaçağı kalorifer radyatöründense çok küçük bir kaçak olduğu için (500 km.de 1 lt.) paspastan falan göremezsiniz bağlantı rekorlarına bakmanızda fayda var ancak damla şeklinde bir ıslaklık olur motor sıcakken basınçtan dolayı kaçak artar ve çoğu buharlaşır.
2- hemen radyatörü değiştirmeyin dediğim gibi önce BUJİLERE bakın paslanma varsa sorun silindir kapağı-motor bloğundan olabilir.

bunları usta olarak değil ama yaşamış görmüş biri olarak yazıyorum.

selamlar.
 
teşekkürler alper bujilere hemen baktıracağım.
 
su kaçağı sorunu sanırım çözüldü.
ama arabam uzun yolda iken harareti 90-95 arasında bu normalmidir sizce. eskiden uzun yolda iken hararet mavi bölgeye düşerdi. bu durumdayken bazı ustalar normal opel böyle sıcak çalışır diyor ve su kaynatmasıda normal diyor bazılarıda radyatörde tıkanıklık var değiştirelim diyor lütfen yardım.
 
su kaçağı sorunu sanırım çözüldü.
ama arabam uzun yolda iken harareti 90-95 arasında bu normalmidir sizce. eskiden uzun yolda iken hararet mavi bölgeye düşerdi. bu durumdayken bazı ustalar normal opel böyle sıcak çalışır diyor ve su kaynatmasıda normal diyor bazılarıda radyatörde tıkanıklık var değiştirelim diyor lütfen yardım.
Fuat abi selamlar; Abi, sabret az kaldı inşallah sorunları çözeceksin!! Abi, evvala bi elektirikçiye git radyötörünü bir güzel temizlet onlar temizlerler ondan sora kalörüfer peteni temizlet kalörüfer hortumlarını su pompasını ve tüm hortumları sızdırmazlığa karşı kontrol ettir. en sonunda antifirizle saf su kattır arabaya ve suyuna radyötör delik tıkayıcı katık eklettir keza motorada blok çatlak onarıcı katık eklettir sorunun eminimki çözülecektir.. abi hararete gelince şehir içi desen normaldir dicem uzun yolda araba fazla ısınmazki abi be. Benim araba 80 harareti geçmiyor uzun yolda şehir içi sert kullanımda 95 harareti buluyor. Hararet sorunun termostattandır!! termostatı yeni taktırdım diyosun ama genede kontrol ettir sonuçta kul yapısı...
 
Geri
Üst