Astra J 1.6 2010- LPG - Subap değişimi - Su kaçağı - Yağ Eksiltme

Beysi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
2010 model 1,6 115 beygir otomatik Astra J araç sahibiyim. Aracımı 90 bin km de aldım, 65 binde prins Lpg takılmış. 105 binde sabahları geç marş almaya başladı, 5-10 saniyede alıyodu, ilk çalıştığında yoğun gri eksoz ve yerde avuç içi kadar yağ damladığını görüyordum. Ustaya gösterdim Lpg den subapları erimiş dedi. Subapları değiştirttim çelik subap diye bilinenlerden taktı o gün bu gündür sanayiden çıkamıyorum aracım şuan 126 binde.
İşlemden sonra araç önceki haline göre sarsıntılı çalışır oldu, subap ayarı defalarca yapıldı 2-3 bin kilometreden sonraları. İlk hali gibi olamayacağını kabullendik. Yağ sızıntısı da yağ soğutucudanmış onu da değiştirdik.
Aynı anda motor soğutma suyu Lpg regülatör girişinden sızıntı olduğunu farkettik onardık, termostattan sızdırdı onu onardık, su haznesi çıkışından diğer ek yerlerinden derken sıra sıra hortum takımının çoğunu, contaları değiştirdik şuan tekrar termostattan sızıntı devam editor. Kısa süreli 4-5 bin devirlere çıktığım sürüşlerimde hortumların en zayıf olanı fırlıyor 2 defa yolda kaldım.Usta araç yüksek sıcaklık ve basınçta çalıştığından bu hortumlar contalar zamanla özelliğini kaybediyor çok sık karşılaşıyorum diyor.
Bir taraftan da yaklaşık 3-4 bin km de aracın yağ lambası yanar oldu, araç yağ eksiltiyor. 5-35 yağ eksilince yağ değişiminde 10-40 konuldu ondada aynı durum oldu. Şimdi ustanın dediğine göre; motor üstündeki plastik kapakta yağ buharı İle yağı ayıran bir conta var o kaçırıyor kronik yağ bu yüzden eksiliyor.
Subap değiştikten sonra bu tarz sıkıntılar yaşayan var mı, üst kapaktan yağ sızması, aracın hortum takımı contaları anlaşmış gibi peşi sıra sızdıran oldu mu?
Başka ustalara gittim motor kapağı tam oturmadığından suya kompresyon veriyo motor o yüzden sürekli biryerlerden sızdırıyor dediler. Yağ içinde subap değişiminden sonra motorun üst bölümü alt kısmına göre daha güçlü oluyo alt kısımdan pistonlara yağ sızıyor yada subap kafaları tam oturmadığından yağ eksiltir diyorlar.
Aracımı kullanması çok keyifli fakat bu durumlar beni araçtan soğutuyor. Düzgün ustaya mı denk gelemedim bi imtihan içerisindeyim.
Benzer sıkıntılar yaşayan var mı nasıl çözdünüz bu problemleri. Şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Subap değişiminin düzgün yapılmadığını söyleyebilirim.piston ve sekmanların silindir içinde aşındığının tespit edilmesi gerekliydi.rektefeci gelip ölçüm yapar gerekliyse söyler alt taraf zayıf olur üstü yaparsak diye.ustanız bunu akıl etmemiş olabilir.ama su kaçakları ile bunun alakası yok onlar da farklı arızalar.üst kapak düzgün yapılmazsa araç sarsıntılı çalışır.tecrübesiz ustaya denk gelmiş olabilirsiniz farklı ustalardan görüş alın paranıza yazık en sonunda sizden tekrar üst kapağı açmamız gerekiyor demesi çok yüksek ihtimal

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 

hamzatov

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ustanizi degistirmenizi opel motorlari konusunda uzman bir ustayla gorusmenizi tavsoye ederim. Arabanin icone etmis
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Benzin ucuzlasa da araç sahipleri LPG'den paçasını kurtarabilse. :(
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Subap değişimi sonrası araba canavar gibi olur, farklı bir ustaya , mümkünse de özel serviste iyi bir ustaya yaptırmanızı öneririm.
 

Beysi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Ustadan kompresyon testi yapmasını istersem piston ve segmanlarda bir sorun varsa ortaya çıkar mı. Ona göre yağ eksilmesini buraya bağlarız. Değilse arabayı başka ustaya götürecem mecbur. Parayıda şimdi bu ustaya vermiş olduk işini temizlesin istiyorum ama ...
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Kompresyon testini kendilerine yaptırmayın.farklı bir yerde yaptırın.tabiki hata varsa belli olur

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 

Stormingful

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
2010 model 1,6 115 beygir otomatik Astra J araç sahibiyim. Aracımı 90 bin km de aldım, 65 binde prins Lpg takılmış. 105 binde sabahları geç marş almaya başladı, 5-10 saniyede alıyodu, ilk çalıştığında yoğun gri eksoz ve yerde avuç içi kadar yağ damladığını görüyordum. Ustaya gösterdim Lpg den subapları erimiş dedi. Subapları değiştirttim çelik subap diye bilinenlerden taktı o gün bu gündür sanayiden çıkamıyorum aracım şuan 126 binde.
İşlemden sonra araç önceki haline göre sarsıntılı çalışır oldu, subap ayarı defalarca yapıldı 2-3 bin kilometreden sonraları. İlk hali gibi olamayacağını kabullendik. Yağ sızıntısı da yağ soğutucudanmış onu da değiştirdik.
Aynı anda motor soğutma suyu Lpg regülatör girişinden sızıntı olduğunu farkettik onardık, termostattan sızdırdı onu onardık, su haznesi çıkışından diğer ek yerlerinden derken sıra sıra hortum takımının çoğunu, contaları değiştirdik şuan tekrar termostattan sızıntı devam editor. Kısa süreli 4-5 bin devirlere çıktığım sürüşlerimde hortumların en zayıf olanı fırlıyor 2 defa yolda kaldım.Usta araç yüksek sıcaklık ve basınçta çalıştığından bu hortumlar contalar zamanla özelliğini kaybediyor çok sık karşılaşıyorum diyor.
Bir taraftan da yaklaşık 3-4 bin km de aracın yağ lambası yanar oldu, araç yağ eksiltiyor. 5-35 yağ eksilince yağ değişiminde 10-40 konuldu ondada aynı durum oldu. Şimdi ustanın dediğine göre; motor üstündeki plastik kapakta yağ buharı İle yağı ayıran bir conta var o kaçırıyor kronik yağ bu yüzden eksiliyor.
Subap değiştikten sonra bu tarz sıkıntılar yaşayan var mı, üst kapaktan yağ sızması, aracın hortum takımı contaları anlaşmış gibi peşi sıra sızdıran oldu mu?
Başka ustalara gittim motor kapağı tam oturmadığından suya kompresyon veriyo motor o yüzden sürekli biryerlerden sızdırıyor dediler. Yağ içinde subap değişiminden sonra motorun üst bölümü alt kısmına göre daha güçlü oluyo alt kısımdan pistonlara yağ sızıyor yada subap kafaları tam oturmadığından yağ eksiltir diyorlar.
Aracımı kullanması çok keyifli fakat bu durumlar beni araçtan soğutuyor. Düzgün ustaya mı denk gelemedim bi imtihan içerisindeyim.
Benzer sıkıntılar yaşayan var mı nasıl çözdünüz bu problemleri. Şimdiden teşekkürler.

Ustanızı değiştirin bence. Yıldız oto sanayide Opel OTS var, Ahmet Usta. O sorunu halledecektir. Ben sürekli ona görütüyorum aracı, arabaya iyi davranıyor, aracınızı güvenle bırakabilirsiniz.
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ustanızı değiştirin. Malesef sanayilerdeki ustaların çoğu sizin anlattığınız durumda. Ben trigerini değiştirdiği araca sente ayarı yapamadığı için bütün gün uğraşıp sonunda Ankara'nın öteki ucunda bir tamirciyi getirip sente ayarı yaptıran usta gördüm.

Üst kapak her ne kadar karmaşık görünse de sistem iyi bir usta için çok basit. Eğer subaplarınız erimişse, subap değişiminden sonra Emrah bey'in de belirttiği gibi aracın canavar gibi olması gerek.

Parayı o ustaya ödediniz ve işini düzgün yapamadı, bu konuyu anlıyorum. Ancak yaptığı hatayı düzeltmesi noktasında ısrarcı olmanız daha fazla sorundan başka bir sonuca ulaşmayacaktır. Bir de, kompresyon testini yine aynı ustaya yaptırmayın, özellikle yenilenen subaplardaki kompresyon sorunlarını bilerek söylemeyebilir. Başka bir yerde kompresyon testi yaptırın, ancak subap değişiminden sonra başladı dediğiniz sarsıntılı çalışmadan anlaşılan, üst kapakta bir şeyler yanlış. Yağ yakma konusu da kompresyon testi ile sebebi bulunabilecek bir durum.
 
Üst