Turbo dizel araçta vites değiştirme hakkında

sssemih24

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2015
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba,
Turbo dizel araçlar tam olarak nasıl kullanılmalı bilgi sahibi olmadığım için sizlere sormak istedim.
Aracımız Dacia Lodgy 1.5 dci 110hp. turbo 2500 devirde devreye giriyor.
Ama 2000 devirde vites yükseltme uyarısı veriyor.
Yol bilgisayarına uyup 2000 devirde vites yükseltsem turbodan yararlanamıcam.
Yakıt tasarrufu için nasıl kullanmak gerekir?
Şehir dışı sabit hızlarda yakıt tüketimi 5.9 litreye kadar düşüyor.
Ama istanbul trafiğinde 8-9 litreye kadar çıkıyor.
 
Herkese merhaba,
Turbo dizel araçlar tam olarak nasıl kullanılmalı bilgi sahibi olmadığım için sizlere sormak istedim.
Aracımız Dacia Lodgy 1.5 dci 110hp. turbo 2500 devirde devreye giriyor.
Ama 2000 devirde vites yükseltme uyarısı veriyor.
Yol bilgisayarına uyup 2000 devirde vites yükseltsem turbodan yararlanamıcam.
Yakıt tasarrufu için nasıl kullanmak gerekir?
Şehir dışı sabit hızlarda yakıt tüketimi 5.9 litreye kadar düşüyor.
Ama istanbul trafiğinde 8-9 litreye kadar çıkıyor.

Düz yolda turbodan faydalanmanı gerektirecek bir durum olmadığı için 2000 devirde vitesi değiştirmen motorun ve yakıt tüketimin faydalı olacaktır. Rampa çıkarken de güçten düşmemek için turbodan faydalanman gerekir ki o zaman devri yüksek tutup turboyu açmak gerekir.

Bunlar kullanıldıkça öğrenilen tecrübeler, kullanım klavuzunda bu konu hakkında bir bilgi varsa en doğrusu odur tabi.
 
1.5 Dci için bu yakıt tüketimi çok fazla değil mi ?
bizde 1.9 cdti otomatik zafira vardı, Ankara içi 8 litreyi görmezdik...Tabi Ankara, İstanbul gibi değil ama 1.5 motor için bence tüketim çok fazla... Hani uzun yolda 3,4 L tüketiyordu...
Turbonun 2500 devirde devreye girmesi ise ayrı bir muamma bence...
bende 2.0 T benzinli-lpg var 1750 de devreye giriyor...

Son olarak en az yakıt tüketimi, düşük devir-yüksek vites denkleminde yakalanır...
 
Turbo aslında her daim dvrededir ama söylendiği gibi rampalarda deviri 2000 in altına düşürmemekte fayda var. Aracınızda kullanılan motorun teknik özellikleri kısmında maksimum tork değerlerinin hangi devir aralığında sağlandığı yazmaktadır. Aracı buna göre kullanmaya dikkat ederseniz hem güçten tam faydalanmış hemde gereksiz yakıt tüketmemiş olursunuz. Dizelde maksimum tork değerini sağlayan devirden sonra zaten motor kasmaya ve gereksiz bağırmaya başlıyor. Örneğin maksimum tork a 2500 devirde ulaşıyorsa daha fazla zorlamanın anlamı yok.
 
1.5 Dci için bu yakıt tüketimi çok fazla değil mi ?
bizde 1.9 cdti otomatik zafira vardı, Ankara içi 8 litreyi görmezdik...Tabi Ankara, İstanbul gibi değil ama 1.5 motor için bence tüketim çok fazla... Hani uzun yolda 3,4 L tüketiyordu...
Turbonun 2500 devirde devreye girmesi ise ayrı bir muamma bence...
bende 2.0 T benzinli-lpg var 1750 de devreye giriyor...

Son olarak en az yakıt tüketimi, düşük devir-yüksek vites denkleminde yakalanır...

Fabrika verilerine göre şehir içi 5.3 litre yakıyor ama ben o değeri uzun yolda ancak yakalayabiliyorum.
Dediğim gibi istanbulun dur kalklı trafiğinde 8 litreden aşağı inmiyor ne yazık ki.


Turbo aslında her daim dvrededir ama söylendiği gibi rampalarda deviri 2000 in altına düşürmemekte fayda var. Aracınızda kullanılan motorun teknik özellikleri kısmında maksimum tork değerlerinin hangi devir aralığında sağlandığı yazmaktadır. Aracı buna göre kullanmaya dikkat ederseniz hem güçten tam faydalanmış hemde gereksiz yakıt tüketmemiş olursunuz. Dizelde maksimum tork değerini sağlayan devirden sonra zaten motor kasmaya ve gereksiz bağırmaya başlıyor. Örneğin maksimum tork a 2500 devirde ulaşıyorsa daha fazla zorlamanın anlamı yok.

Şimdi baktım 240nm torku 1750 devirde üretiyormuş.
Zaten düz yolda genelde 2000 deviri geçmem.
 
3000 devirde değiştir
 
Zamanla ayağın ve elin koordineli olarak gereğini yapacaktır. Alışırsın
 
Geri
Üst