Trafik'te Doğru Bilinen Yanlışlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilkerce
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
gidiş gelişli yollarda sola dönüş yapılmak istendiğinde yolun ortasına yanaşılıp sola sinyal verilmesi gerekirki, türkiye de çoğu şöför sağa yanaşıp sonra sola dönmeyi düşünmektedir. Zaten sağlamanın tek yasal olarak kabul edildiği durum, yolun ortasında sola dönmek isteyen arabanın sağından geçme durumudur.
 
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.
Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

not:alıntıdır
her şeye okey ama bu kısma biraz takıldım açıklama mantıklı ama yıllardır babamdan ve büyüklerimden hep tersini duydum ve uyguluyorum...
 
Abs için söylenen şey hatalı.Çünkü alıntısı yapılan yazıyı yazan arkadaş her kimse,arkadaşımız ilk önce 'abs daha kısa mesafede durdurmaz' diyor,sonra da abs'nin mantığını açıklıyor.Ama abs'nin bu yararlarının sonucunda durma mesafesinde de azalma olmuyor mu? :)

Yani kızaklama yapan araç yol alırken,abs'li araç kızaklamadan yavaşlıyor,kayma yapmadan yavaşlayan araç diğerine nazaran daha da kısa mesafede durmaz mı? :)


Paylaşım için sağol kardeşim...

kızaklayarak duran araç daha çabuk duruyor :good:
 
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.
Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


not:alıntıdır
vites küçülterek,motorun aracı ileri itme kuvvetini aracı yavaşlatma kuvvetine dönüştürebiliriz.çünkü motor kompresyonun'dan yararlanmış oluruz.
böyle olduğu zaman,etkin yavaşlamanın frenle debriyaja aynı anda basılarak yapıldığına katılmıyorum.
bence etkin yavaşlama,vites küçültülüp yalnızca frene basılarak yapılır.
eğer yavaşlarken vites küçültülmezse tabiki motor aracı ileri götürme kuvveti uygulayacaktır.

önemli paylaşım için tekrar teşekkürler.
 
Çocuk konusu çok doğru hatta Sylvester Stallone nin ünlü olmadan önce çevirdiği bir filmde böyle bir sahne vardı galiba filmin adı ölümcül yarış dı.
Çocukları panikletmemek lazım bazen kaldırıma doğru değilde yolun ortasına doğru koşabiliyor bazen topu ısrarla nereye gidiyorsa takip edebiliyor.
ABS konusu ise oda doğru abs siz bir araça oranla daha geç duruyor ama özellikle virajlı yollarda abs siz araçlar yoldan çıkarak dururken abs li araç belki 1-10 metre uzun mesafede ancak yoldan çıkmamış bir halde durabiliyor
 
Abs için söylenen şey hatalı.Çünkü alıntısı yapılan yazıyı yazan arkadaş her kimse,arkadaşımız ilk önce 'abs daha kısa mesafede durdurmaz' diyor,sonra da abs'nin mantığını açıklıyor.Ama abs'nin bu yararlarının sonucunda durma mesafesinde de azalma olmuyor mu? :)

Yani kızaklama yapan araç yol alırken,abs'li araç kızaklamadan yavaşlıyor,kayma yapmadan yavaşlayan araç diğerine nazaran daha da kısa mesafede durmaz mı? :)


Paylaşım için sağol kardeşim...


kızaklama yapan araç daha kısa mesafede durur ( kazıta kazıta )
ama nerde durur orası sakat youtube ta video ları var aynı model araçların abs açıkken ve kapalıyken fren mesafeleri boş bi vaktinde bi bak abs fren mesafesi daha uzun ama manevra yapabildiğin için çok daha emniyetli.
 
Türkiye’de bazı sürücülerin trafikle ilgili bildiklerini sandıkları yanlışlar ve bunların doğru karşılıkları aşağıda yer almaktadır.

Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir.
Yanlış. Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

not:alıntıdır


+152019 teşekkürler.
 
Herşey ara sokaktan ok gibi ana caddeye fırlayan bir kadın sürücüye bakar..[/quote]
burayı anlamadım ama......
 
Geri
Üst