Trafik'te Doğru Bilinen Yanlışlar

ilkerce

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
862
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Türkiye’de bazı sürücülerin trafikle ilgili bildiklerini sandıkları yanlışlar ve bunların doğru karşılıkları aşağıda yer almaktadır.

Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir.
Yanlış. Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir.
Yanlış. Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada, otomobilin içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir.
Yanlış. Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder.

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur.
Yanlış. Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kesimleri yere basar. Lastik inikken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir.
Yanlış. Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması yüzünden lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi), mekanik frene göre aracı çok daha kısa mesafede durdurur.
Yanlış. ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz. Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de tam bloke olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Hâlbuki ABS, tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.
Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
Direksiyon saate göre 10’u 10 geçe pozisyonunda tutulur.
Yanlış. Direksiyon, saate göre 9’u 15 geçe pozisyonunda tutulur. Bu, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.
Çocukları uyarmak için korna çalınır.
Yanlış. Çocukları uyarmak için korna çalınmaz. Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

not:alıntıdır
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
teşekkürler
bir de dönel kavşaklarda geçiş hakkının kavşağın içindeki araçtaki olduğunu hatırlatmak isterim
:D
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Geçici park için sağa çeker çekmez dörtlüleri yakıp arabayı öyle bırakmak lazım...

Yanlış. Dörtlüler tehlike arz eden durumlarda kullanılır ama biz canımız sıkıldıkça kullanıyoruz. :)
 

fcuhadar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,486
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir.
Yanlış. Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada, otomobilin içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

:good: Yakın bir akrabamı bu yüzden kaybettim..600 km yol geldikten sonra evine 50 mt kala 15 km hızla sokaktan dönerken bir çeşme vardı oraya çarptı..Kafasını camın direğine vurmuş 15 gün komada yattı beyin kanamasından öldü daha sonra...Emniyet kemeri çok önemli hız ne olursa olsun...
 

dragon

Editör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,695
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Paylaşım için teşekkürler.. Hepsi çok faydalı bilgiler.Özellikle emniyet kemeri konusunda çok hassas olmalıyız..
Bu yaşıma kadar uzun yolda dahil olmak üzere emniyet kemerini pek kullanmadım!! Hep bana birşey olmaz mantığı hakimdi maalesef!! Ama 3 ay önce yapmışım olduğum bir trafik kazası aklımı başıma getirdi.. Yaklaşık 90-100km/s hızla refrüje çarptım ve kemerim takılı değildi!! Herşey 3 saniyede oldu bitti.Hava yastığı açılmasaydı başıma gelecekleri yazmamın bir anlamı yok sanırım.. Tek bir örnek veriyimde kazanın şiddetini siz tahmin etmeye çalışın.Çarpmanın etkisiyle kapalı olan sunroofun camı fırladı!!
Lütfen emniyet kemerlerinizi takın..

Hiç kimse,ben kaza yapmam demesin!!

Herşey ara sokaktan ok gibi ana caddeye fırlayan bir kadın sürücüye bakar..
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim akrabalarımda 400 kilometre boyunca emniyet kemeri takılı gitmişler,5 kilometre kala nasıl olsa geldik diyerek emniyet kemerlerini çıkartmışlar.araçta 4 kişilerdi.50 km hızla takla atmışlar.Allahtan hiç birine birşey olmadı.

paylaşım için teşekkürler.
 

ilkerce

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
862
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Yavuz abicim evet o zamanlar da çok korkutmuştun bizi. Tekrar tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum sana.
 
Üst