Trafik'te Doğru Bilinen Yanlışlar

Tuluhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2007
Mesajlar
293
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gidiş gelişli yollarda sola dönüş yapılmak istendiğinde yolun ortasına yanaşılıp sola sinyal verilmesi gerekirki, türkiye de çoğu şöför sağa yanaşıp sonra sola dönmeyi düşünmektedir. Zaten sağlamanın tek yasal olarak kabul edildiği durum, yolun ortasında sola dönmek isteyen arabanın sağından geçme durumudur.
 

Cartersbjk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2007
Mesajlar
524
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.forzabesiktas.com
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.
Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

not:alıntıdır
her şeye okey ama bu kısma biraz takıldım açıklama mantıklı ama yıllardır babamdan ve büyüklerimden hep tersini duydum ve uyguluyorum...
 

dragon

Editör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,695
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Abs için söylenen şey hatalı.Çünkü alıntısı yapılan yazıyı yazan arkadaş her kimse,arkadaşımız ilk önce 'abs daha kısa mesafede durdurmaz' diyor,sonra da abs'nin mantığını açıklıyor.Ama abs'nin bu yararlarının sonucunda durma mesafesinde de azalma olmuyor mu? :)

Yani kızaklama yapan araç yol alırken,abs'li araç kızaklamadan yavaşlıyor,kayma yapmadan yavaşlayan araç diğerine nazaran daha da kısa mesafede durmaz mı? :)


Paylaşım için sağol kardeşim...

kızaklayarak duran araç daha çabuk duruyor :good:
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.
Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


not:alıntıdır
vites küçülterek,motorun aracı ileri itme kuvvetini aracı yavaşlatma kuvvetine dönüştürebiliriz.çünkü motor kompresyonun'dan yararlanmış oluruz.
böyle olduğu zaman,etkin yavaşlamanın frenle debriyaja aynı anda basılarak yapıldığına katılmıyorum.
bence etkin yavaşlama,vites küçültülüp yalnızca frene basılarak yapılır.
eğer yavaşlarken vites küçültülmezse tabiki motor aracı ileri götürme kuvveti uygulayacaktır.

önemli paylaşım için tekrar teşekkürler.
 

whiteman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
1,002
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çocuk konusu çok doğru hatta Sylvester Stallone nin ünlü olmadan önce çevirdiği bir filmde böyle bir sahne vardı galiba filmin adı ölümcül yarış dı.
Çocukları panikletmemek lazım bazen kaldırıma doğru değilde yolun ortasına doğru koşabiliyor bazen topu ısrarla nereye gidiyorsa takip edebiliyor.
ABS konusu ise oda doğru abs siz bir araça oranla daha geç duruyor ama özellikle virajlı yollarda abs siz araçlar yoldan çıkarak dururken abs li araç belki 1-10 metre uzun mesafede ancak yoldan çıkmamış bir halde durabiliyor
 

mtnplus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
710
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Abs için söylenen şey hatalı.Çünkü alıntısı yapılan yazıyı yazan arkadaş her kimse,arkadaşımız ilk önce 'abs daha kısa mesafede durdurmaz' diyor,sonra da abs'nin mantığını açıklıyor.Ama abs'nin bu yararlarının sonucunda durma mesafesinde de azalma olmuyor mu? :)

Yani kızaklama yapan araç yol alırken,abs'li araç kızaklamadan yavaşlıyor,kayma yapmadan yavaşlayan araç diğerine nazaran daha da kısa mesafede durmaz mı? :)


Paylaşım için sağol kardeşim...


kızaklama yapan araç daha kısa mesafede durur ( kazıta kazıta )
ama nerde durur orası sakat youtube ta video ları var aynı model araçların abs açıkken ve kapalıyken fren mesafeleri boş bi vaktinde bi bak abs fren mesafesi daha uzun ama manevra yapabildiğin için çok daha emniyetli.
 

mtnplus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
710
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Türkiye’de bazı sürücülerin trafikle ilgili bildiklerini sandıkları yanlışlar ve bunların doğru karşılıkları aşağıda yer almaktadır.

Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir.
Yanlış. Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

not:alıntıdır


+152019 teşekkürler.
 

pugga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2007
Mesajlar
695
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Herşey ara sokaktan ok gibi ana caddeye fırlayan bir kadın sürücüye bakar..[/quote]
burayı anlamadım ama......
 
Üst