Çözüm üretemediğim Fren ve çekiş sorunları

MahsumCelik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selamlar,

Astra G 2006 twinport motorlu aracım var. Bu arabam sayesinde araba kullanmaktan nasıl soğutulur öğrendim. Ayda 1 sanayiye gitmezsem rahat edemiyorum.

Güncel olarak 2 temel sıkıntım var fakat çözüm üretemedim.

1) Araçta uzun zamandır abs erken devreye giriyor. Şöyleki 10 15 km hızla gidip frene sert dokunduğumda tak tik abs devreye gidiyor. Çevremdeki insanların aracı lak diye olduğu yere yapışırken bizimkisi tak tik vurduğundan ciddi anlamda abs vurduğunda fren mesafem uzanmakta. Kaç kere kaza atlattım bu konuda.

Konuyu özel serviste dahil olmak üzere sorduğumda onlara göre çok anormal bişey yok ama tekerlekten yapabiliceği söylendi. Tekerleklerim geçen sene sıfır aldım petlas bu sene 2. sezonu.

2. Çekiş sorunu:

Araba soğukken 1 tık daha iyi gibi sanki. Bazen bakıyorum araba akıyor gidiyor ama çoğu zaman sanki arkadan biri tutuyorda gitmiyor araba özellikle alt devirlerde dahil olmak üzere araba geç ivmeleniyor ama otoyolda 180 200 de görüyor. Sorun lpg ve benzinde aynı. Yokuşlarda ilk kalkışlarda özellikle çok kötü.

Komprasyon ölçümünde silindirler 12 13 civarı çıktı usta oldukça yeterli dedi. Baskı balatası değişeli 10bin km olmamıştır. Bujilerim 3 5 aylık. Ateşleme bobininde başka bir konu için test etmiştimi sorun yok. Akü güzel 13 14v arası oda yeni sayılır.Herhangibir arıza kodu yok beyinde. Ege valfi yeni.

3) Direksiyon titremesi

120 km bandında başlamak üzere çoğu zaman direksiyon ve araçta da olmak üzere beni rahatsız eden bir titreme sorunu var kaç kere balansa girsede tatmin olamadım.


Şimdi bana bir arkadaşımız sihirli birşey söylesin ki bunların birbirine bağlı olabiliceği herhangibir şey. Örneğin kardeş tekerleklerin sorunlu veyahut bilyaların dağılmış gibi. Bende hemen yaptırıp bu lanet olasıca arabayı satıyım. En azından alan adam arkamdan saydırmasın bana :(
 

akkocsukru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selamlar,

Astra G 2006 twinport motorlu aracım var. Bu arabam sayesinde araba kullanmaktan nasıl soğutulur öğrendim. Ayda 1 sanayiye gitmezsem rahat edemiyorum.

Güncel olarak 2 temel sıkıntım var fakat çözüm üretemedim.

1) Araçta uzun zamandır abs erken devreye giriyor. Şöyleki 10 15 km hızla gidip frene sert dokunduğumda tak tik abs devreye gidiyor. Çevremdeki insanların aracı lak diye olduğu yere yapışırken bizimkisi tak tik vurduğundan ciddi anlamda abs vurduğunda fren mesafem uzanmakta. Kaç kere kaza atlattım bu konuda.

Konuyu özel serviste dahil olmak üzere sorduğumda onlara göre çok anormal bişey yok ama tekerlekten yapabiliceği söylendi. Tekerleklerim geçen sene sıfır aldım petlas bu sene 2. sezonu.

2. Çekiş sorunu:

Araba soğukken 1 tık daha iyi gibi sanki. Bazen bakıyorum araba akıyor gidiyor ama çoğu zaman sanki arkadan biri tutuyorda gitmiyor araba özellikle alt devirlerde dahil olmak üzere araba geç ivmeleniyor ama otoyolda 180 200 de görüyor. Sorun lpg ve benzinde aynı. Yokuşlarda ilk kalkışlarda özellikle çok kötü.

Komprasyon ölçümünde silindirler 12 13 civarı çıktı usta oldukça yeterli dedi. Baskı balatası değişeli 10bin km olmamıştır. Bujilerim 3 5 aylık. Ateşleme bobininde başka bir konu için test etmiştimi sorun yok. Akü güzel 13 14v arası oda yeni sayılır.Herhangibir arıza kodu yok beyinde. Ege valfi yeni.

3) Direksiyon titremesi

120 km bandında başlamak üzere çoğu zaman direksiyon ve araçta da olmak üzere beni rahatsız eden bir titreme sorunu var kaç kere balansa girsede tatmin olamadım.


Şimdi bana bir arkadaşımız sihirli birşey söylesin ki bunların birbirine bağlı olabiliceği herhangibir şey. Örneğin kardeş tekerleklerin sorunlu veyahut bilyaların dağılmış gibi. Bende hemen yaptırıp bu lanet olasıca arabayı satıyım. En azından alan adam arkamdan saydırmasın bana :(

Anlattıklarınızı çok iyi anlıyorum. Bende sık sık sizin durumunuzu yaşıyorum. Çok geçmiş olsun umarım bir çözüm bulursunuz.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
15 km hızda abs asfaltta devreye giriyormu yoksa zemin stabilizemi? Abs sık devreye girmesi lastiklerden olur ama özellikle eskimiş lastiklerden.
Titreşim ise balanstır.balans makinası çok hassas ayar yapan bir yerde 4 lastiğe de balans ayarı yaptırın.lastikçilerdeki makinaların da kalibrasyonu bozuk oluyor bazen.
Çekiş sorunu benzinde de aynıysa sorun yoktur.opelin yürüyüşü ağırdır alışkın olmayan asla sevmez bir sorun olduğunu bile düşünür.ama genelde lpg ayarı kısıldığı için çekiş sorunu yaşanıyor.lpg de düşüklük varsa gaz değerlerini %10-20 bir artırsınlar deneyin bir

Sony Z5 ile gönderildi
 

survivor

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2007
Mesajlar
197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selamlar,

Astra G 2006 twinport motorlu aracım var. Bu arabam sayesinde araba kullanmaktan nasıl soğutulur öğrendim. Ayda 1 sanayiye gitmezsem rahat edemiyorum.

Güncel olarak 2 temel sıkıntım var fakat çözüm üretemedim.

1) Araçta uzun zamandır abs erken devreye giriyor. Şöyleki 10 15 km hızla gidip frene sert dokunduğumda tak tik abs devreye gidiyor. Çevremdeki insanların aracı lak diye olduğu yere yapışırken bizimkisi tak tik vurduğundan ciddi anlamda abs vurduğunda fren mesafem uzanmakta. Kaç kere kaza atlattım bu konuda.

Konuyu özel serviste dahil olmak üzere sorduğumda onlara göre çok anormal bişey yok ama tekerlekten yapabiliceği söylendi. Tekerleklerim geçen sene sıfır aldım petlas bu sene 2. sezonu.

2. Çekiş sorunu:

Araba soğukken 1 tık daha iyi gibi sanki. Bazen bakıyorum araba akıyor gidiyor ama çoğu zaman sanki arkadan biri tutuyorda gitmiyor araba özellikle alt devirlerde dahil olmak üzere araba geç ivmeleniyor ama otoyolda 180 200 de görüyor. Sorun lpg ve benzinde aynı. Yokuşlarda ilk kalkışlarda özellikle çok kötü.

Komprasyon ölçümünde silindirler 12 13 civarı çıktı usta oldukça yeterli dedi. Baskı balatası değişeli 10bin km olmamıştır. Bujilerim 3 5 aylık. Ateşleme bobininde başka bir konu için test etmiştimi sorun yok. Akü güzel 13 14v arası oda yeni sayılır.Herhangibir arıza kodu yok beyinde. Ege valfi yeni.

3) Direksiyon titremesi

120 km bandında başlamak üzere çoğu zaman direksiyon ve araçta da olmak üzere beni rahatsız eden bir titreme sorunu var kaç kere balansa girsede tatmin olamadım.


Şimdi bana bir arkadaşımız sihirli birşey söylesin ki bunların birbirine bağlı olabiliceği herhangibir şey. Örneğin kardeş tekerleklerin sorunlu veyahut bilyaların dağılmış gibi. Bende hemen yaptırıp bu lanet olasıca arabayı satıyım. En azından alan adam arkamdan saydırmasın bana :(

12 sene boyunca 2004 1.4 astra g kullanmış birisi olarak sorunlarını anlıyorum. direksiyonun titremesi büyük ölçüde lastiklerle ilgilidir. Arkadaşların da söylediği gibi uygun olmayan lastik sebebi ile zaman zaman abs sorunu yaşanabilmektedir. Ama aracın titremesi direkt olarak lastikle ilgili olmayabilir. Hele araç hareket etmediği halde titriyorsa motorun çalışması ile büyük ihtimalle de lpg ile veya ateşleme bobini ile ilgili bir sıkıntı olabileceği gibi benzin pompasında da sorun olabilir. Ayrıca lpg sisteminde arıza olup olmadığının anlaşılması için aracın benzinle çalıştırılıp kontrol edilmesi çoğu zaman yeterli olmamaktadır. Ben böyle bir durumla karşılaştığımda usta lpg nin elektrik bağlantılarını çıkararak aracın benzinle çalışması gerektiğini söylemiş ve bu şekilde arızayı tespit etmişti.Bana sorarsanız aracı ilk önce başka bir ateşleme bobini ile deneyin, sonra benzin pompasını kontrol ettirip son olarak lpg nin elektrik bağlantısını çıkarttırıp aracı kontrol edin.
Aslında bence opel araçlar özellikle de astralar aslında kullanımı zevkli araçlardır.
Şimdiden kolay gelsin.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
titreme fren diskinden olabilir.çekiş sorunu twinport klapesinde sorun olabilir
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,463
Tepki puanı
2,246
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Abs olayı balatalar inceldiğinde benim corsada oluyor. Lastiklerinizi yeni almış olabilirsiniz ama tarihleri eskiyse sertleşen lastik frenlemeye etki eder yada çok sert hamurlu bir lastik olabilir.

Direksiyon titremesi için balans yaptırdınızı söylediniz acaba jantta yamukluk olabilir mi? Balans makinesi takıp donerken jantın iç tarafını iyice kontrol edin
 

ibrahim1134

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
20 Şub 2014
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
İstanbul'da problemi çözebilecek bir usta tanıyorum.çok uzun yıllar yetkili serviste çalıştı.Sonra kendi yerini açtı pm atarsan numara paylaşırım
 

onurrkeskin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
54
Tepki puanı
1
Puanları
6
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selamlar,

Astra G 2006 twinport motorlu aracım var. Bu arabam sayesinde araba kullanmaktan nasıl soğutulur öğrendim. Ayda 1 sanayiye gitmezsem rahat edemiyorum.

Güncel olarak 2 temel sıkıntım var fakat çözüm üretemedim.

1) Araçta uzun zamandır abs erken devreye giriyor. Şöyleki 10 15 km hızla gidip frene sert dokunduğumda tak tik abs devreye gidiyor. Çevremdeki insanların aracı lak diye olduğu yere yapışırken bizimkisi tak tik vurduğundan ciddi anlamda abs vurduğunda fren mesafem uzanmakta. Kaç kere kaza atlattım bu konuda.

Konuyu özel serviste dahil olmak üzere sorduğumda onlara göre çok anormal bişey yok ama tekerlekten yapabiliceği söylendi. Tekerleklerim geçen sene sıfır aldım petlas bu sene 2. sezonu.

2. Çekiş sorunu:

Araba soğukken 1 tık daha iyi gibi sanki. Bazen bakıyorum araba akıyor gidiyor ama çoğu zaman sanki arkadan biri tutuyorda gitmiyor araba özellikle alt devirlerde dahil olmak üzere araba geç ivmeleniyor ama otoyolda 180 200 de görüyor. Sorun lpg ve benzinde aynı. Yokuşlarda ilk kalkışlarda özellikle çok kötü.

Komprasyon ölçümünde silindirler 12 13 civarı çıktı usta oldukça yeterli dedi. Baskı balatası değişeli 10bin km olmamıştır. Bujilerim 3 5 aylık. Ateşleme bobininde başka bir konu için test etmiştimi sorun yok. Akü güzel 13 14v arası oda yeni sayılır.Herhangibir arıza kodu yok beyinde. Ege valfi yeni.

3) Direksiyon titremesi

120 km bandında başlamak üzere çoğu zaman direksiyon ve araçta da olmak üzere beni rahatsız eden bir titreme sorunu var kaç kere balansa girsede tatmin olamadım.


Şimdi bana bir arkadaşımız sihirli birşey söylesin ki bunların birbirine bağlı olabiliceği herhangibir şey. Örneğin kardeş tekerleklerin sorunlu veyahut bilyaların dağılmış gibi. Bende hemen yaptırıp bu lanet olasıca arabayı satıyım. En azından alan adam arkamdan saydırmasın bana :(

önceki sattığım g kasa da yokuşlarda durduğumda ve kalkışlarda kalkma da çok zayıflık vardı 2-3 ay sorunu çözemedim derken bi arkadaşımın ustasına gitiştik triger ne zaman değişti dedi yeni değiştirdim dedim sente ayarını yapamamışlar dedi açıp tekrar yaptılar araba kendine geldi dimdik yokuşta zorlanmadan kalkıyordu sonrasında çekişi de düzelmişti triger sente ayarınıza baktırın isterseniz bi
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
1. 2006 model araç. Değişmediyseniz fren hidroliğini kesin değişin, farka inanamazsınız. Gerek yok diyen ustadan uzak durun, yoğunlaşmadan ve basınçtan özelliği kaybolur. Güzelce havasını alın. %90 düzelecektir.

Kalan %10 için;
2. Tech2, opcom ile yola çıkın, her tekerlekten hızı aynı mı ölçüyor. Kontrol edin.

3. Balata markası önemlidir, trw, delphi, bosch, gm den şaşmayın. Diske de baktırın.

4. Lastik Ebadınız nedir?

5. Twinportlarda manifolt şüphelidir, kontrol ettirmenizde fayda var.
 
Üst