Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
32
Bugün citroen ve hyundai ye gittim.Sübaplarını özellikle sordum magnezyum mu çelik mi diye.2 yer de magnezyum sübapın devri mi kaldı tabik çelik gibi bir yanıt verdi.LPG taktırırken de sıkıntı yaşatan zaten sübapların magnezyum olması.Bunu neden kullanıyor opel.neden çelik kullanmıyor?
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

Sanırım magnezyum Subaplar, daha çevreci bir motor adına, daha temiz bir salınım için kullanılıyor... Bayiiler magnezyum subap mı kaldı demişler ama bu subaplar yeni yeni kullanılıyor, kendilerinin haberi olmadığı için sıkmışlar...
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

REC link' Alıntı:
Sanırım magnezyum Subaplar, daha çevreci bir motor adına, daha temiz bir salınım için kullanılıyor... Bayiiler magnezyum subap mı kaldı demişler ama bu subaplar yeni yeni kullanılıyor, kendilerinin haberi olmadığı için sıkmışlar...

+1
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

aynen katılıyorum mağnezyum sübaplar yeni yeni kullanılıyor kendi mallarını satabilmek için diğerlerini karalama politikası
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

EVRO 5 motorların tamamı magnezyum alaşımli motorlardir
Hyundai i 30 ve elwntra ile zaten başlatmıştı bu akımı
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

Bide bunu hatırlatmakta yarar var bizim araçların yanma odalarında da problem var yüksek ısılara dayanamıyor
Ben şayet hem tamamen duygusal hemde aracıma kiyamadihim icin 97 oktan benzin bırakmıyorum
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

ben i20 ve c-elyse icin sormuştum 2 si de bu cevabı verince şaşırdım.Magnezyumun çevreci olması kafama pek yatmadı.neticede çelik de çevreye zarar veren bir madde değil.aşınmıyor ve maliyeti de düşük.herkesin evi çelik tencere dolu burdan anlayabiliriz :D.şaka bir yana bence lpgye daha uyumlu olan sübaplar arabalarda kullanılmalıydı.kaldı ki devir alternatif enerji kaynakları arama devri.dünya petrol rezervleri giderek tükeniyor.araçlar da buna göre üretilmeli diye düşünüyorum yanılıyor muyum?
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

magnezyum sübapların kullanım sebebi motorun diğer kompanentleri gibi onunda hafifletilmesi gerekliliğinden çünkü yakıt sarfiyatı düşürülüp karbon salınımı azaltılıyor birde motorun hareketli parçaları ne kadar hafif olursa motorun ürettiği güç o kadar az kaybolur iç hareketinde ,buda tekerleklerde ekstradan güç anlamına gelir.birde o çelik sübabpları satan arkadaşlar magnezyum sübapların daha maliyetli olduğunu biliyormu acaba, çelik alaşımlı sübaplar eski teknoloji dökme blok zamanından kalma.
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

sallierim link' Alıntı:
ben i20 ve c-elyse icin sormuştum 2 si de bu cevabı verince şaşırdım.Magnezyumun çevreci olması kafama pek yatmadı.neticede çelik de çevreye zarar veren bir madde değil.aşınmıyor ve maliyeti de düşük.herkesin evi çelik tencere dolu burdan anlayabiliriz :D.şaka bir yana bence lpgye daha uyumlu olan sübaplar arabalarda kullanılmalıydı.kaldı ki devir alternatif enerji kaynakları arama devri.dünya petrol rezervleri giderek tükeniyor.araçlar da buna göre üretilmeli diye düşünüyorum yanılıyor muyum?
Haklısınız devir alternatif enerji devri ağzımı acacam simdi opel e 10 gun once opel genel merkezine ve general Motors'a email attım neden tr de LPG li arac sarmuyorsunuz diye avp satılan arac neden burda benzinli diye hala cevap gelmedi :-) ne yazacaklarını IMF ye soruyorlar heralde
 
Ynt: Opel Niye Magnezyum Sübap Kullanıyor?

ulas79 link' Alıntı:
magnezyum sübapların kullanım sebebi motorun diğer kompanentleri gibi onunda hafifletilmesi gerekliliğinden çünkü yakıt sarfiyatı düşürülüp karbon salınımı azaltılıyor birde motorun hareketli parçaları ne kadar hafif olursa motorun ürettiği güç o kadar az kaybolur iç hareketinde ,buda tekerleklerde ekstradan güç anlamına gelir.birde o çelik sübabpları satan arkadaşlar magnezyum sübapların daha maliyetli olduğunu biliyormu acaba, çelik alaşımlı sübaplar eski teknoloji dökme blok zamanından kalma.
abi dogrudur gerekçeler mantıklı ama opel bunu yaparken kullanıcıların LPG taktirmak isteyebileceğini düşünmeli bence.hem kendisi avrupada lpgli araba üretip satıyor ki muhtemelen onlarda çelik subap kullanıyor.yoksa özellikle turbo lpgli araçlar 50 binde bir sübap değiştirmek zorunda kalır o da en iyi ihtimalle.benim mantıgıma nedense bir türlü magnezyum subap yatmıyor.
 
Geri
Üst