Opel astra j 1.4 benzin lpg Hararet sorunu yardım edin

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan clkank
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

clkank

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Tem 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhabalar aracım 2015 opel astra 1.4 turbo
Aracımda yoka çıkınca hararet göstergesinde hiç bi sorun yok 90 da gösteriyor. Ama aracı durdurduktan 3-5 dk sonra kontağı çevirince çalışmamasına rağmen hararet 110 120 ve bazen 130 a kadar gösteriyor aracı çalıştırdıktan sonra fan devreye giriyor ve hararet tekrar 90 derece ye düşüyor. Normal sürerken fan devreye giriyor su kaynatma vb. Durum söz konusu değil. Bu konuda nasıl bi çözüm bulabilirim. Termostat değiştireli 10bin km yapmamışımdır. ISI müdürünü yeni değiştirdim. Ama sorun gitmedi fikri olan
 
Merhabalar aracım 2015 opel astra 1.4 turbo
Aracımda yoka çıkınca hararet göstergesinde hiç bi sorun yok 90 da gösteriyor. Ama aracı durdurduktan 3-5 dk sonra kontağı çevirince çalışmamasına rağmen hararet 110 120 ve bazen 130 a kadar gösteriyor aracı çalıştırdıktan sonra fan devreye giriyor ve hararet tekrar 90 derece ye düşüyor. Normal sürerken fan devreye giriyor su kaynatma vb. Durum söz konusu değil. Bu konuda nasıl bi çözüm bulabilirim. Termostat değiştireli 10bin km yapmamışımdır. ISI müdürünü yeni değiştirdim. Ama sorun gitmedi fikri olan
Aracınızın hararet göstergesi, motor sıcaklığını gösterir ve normalde çalışma sıcaklığı 90 derece civarında sabit kalır. Sizde normal sürüşte fan da devreye giriyor, sıcaklık 90 dereceyi gösteriyor, yani motorun ısınması ve soğuması düzgün.


Ancak aracı durdurup 3-5 dakika sonra, kontağı çalıştırdığınızda motor çalışmamasına rağmen hararet göstergesi birden 110-130 derece gibi çok yüksek değerlere çıkıyor. Sonra araç çalışınca fan devreye girip sıcaklığı normale çekiyor.


Bu durumda sorun genellikle şu kaynaklarda olur:
  1. Hararet göstergesi sensöründe (motor suyu sıcaklık sensörü - ECT) hata:
    Sensör, motor soğukken yanlış yüksek sıcaklık sinyali gönderiyor olabilir. Siz çalıştırmadan önce göstergeye bu yüksek değer yansıyor. Sensör yeni değiştirilmiş gibi görünse de veya sensörün bağlı olduğu sokette temas sorunu olabilir.
  2. Termostat sorunu:
    Termostat genelde motor suyu sıcaklığını sabit tutar. Siz termostatı 10 bin km önce değiştirmişsiniz, bu iyi. Ama termostat tamamen açılmadığı veya içinde bir sorun olduğu nadiren olsa da böyle anormal göstergelere sebep olabilir.
  3. Gösterge paneli veya elektronik devre hatası:
    Bazen gösterge panelindeki sıcaklık göstergesi veya ona sinyal gönderen devrede arıza olabilir. Kontak açıldığında kısa süreli yüksek sıcaklık göstermek elektronik bir hata olabilir.
  4. Motor soğutma sistemi kabloları ve bağlantıları:
    Isı sensörünün kablolarında oksitlenme, gevşek bağlantı veya temas sorunu olabilir. Bu da yanlış yüksek sıcaklık sinyali verir.

Önerim:

Öncelikle hararet sensörünün soket ve kablolarını kontrol ettirin, temas sorunu var mı diye.

Sensörün kendisi zaten yeni değiştirilmiş, ama bağlı olduğu kablolar kritik.

Termostat tekrar kontrol edilebilir, özellikle termostatın tam açıp açmadığı.

Arıza tespiti için OBD cihazıyla araçtan canlı sıcaklık verisi okunmalı. Gerçek motor sıcaklığı ile gösterge farkı bu şekilde netleşir.

Gösterge paneli nadir de olsa arızalı olabilir, eğer yukarıdakiler temiz çıkarsa bu göz önüne alınmalı.

Sizin yaşadığınız, motor soğukken gösterge yanlış yüksek sıcaklık göstermesi, çoğunlukla sıcaklık sensörü veya bağlantı sorunları kaynaklıdır. Termostat doğru çalışıyor,
motor aşırı ısınmıyor. Fanlar da düzgün devreye giriyor.
 
Geri
Üst