Astra J 1.4 turbo hararet SORUNU

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Kaan hocam o zaman arabada sus siteminde hava vardir, motor havayi atamiyordur tespiti yanlis. Benim arabadamdaki hararet yukselmesi şu sekilde oluyor. Araba duz yolda giderken 5-10 dakika sonra 90 da sabit duran ibre bir anda yukseliyor bir centik sonrasina geliyor 10-15 sn sonra geri 90a geliyor. O sirada arac 90-100 ile giderken radyo sesini falan kapatinca fan actigini farkettim. Bazen trafikte de oluyor. İbre yukselip hic sabit yuksek kalmadi, geri 90 a dusuyor. Ama sonra yeniden yukseliyor. Acaba fani gec mi aciyor araba? Daha once cunku hic 90 i gectigine denk gelmedim arabanin. Her kafadan bi ses ciktigi icin ustalardan vallahi bu forumdan bir oneri cikmadan birsey yaptirmayacagim yoksa ustalar adamin asabini ciddi bozuyor.
Birde kurcalatma herkese daha kötü olur conta yansa çekiş azalır dediklerim olur yağ su birbirine karışır su depon kaynar sürekli hatta motor soğuk iken su depo kapağını ac birisi hafif hafif gaz versin bak bakalım fokurdama varmı tavsiyem peteğe baktırmandır elinden gelirse sende sökebilirsin en azından görürsün içerisini pas olmuşsa değişim yaparsın
 

Can Saday

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
5 Kas 2018
Mesajlar
39
Tepki puanı
44
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Termostatı açtırmak vb şeylere girmek yanlış olur, iş bilmeyen ustaların bu tür uydurma çözümleri araca zarar verir. Sistemde hava kalabiliyor gerçekten ama çıkmaz diye bir şey yok, mümkünse yokuş aşağı park edip genleşme haznesi (yedek su deposu) kapağı açık şekilde 3-5 dk çalıştırın. Hatta mümkünse gece yokuş aşağı park edip kapağı açık bırakın, sabah kapak açık olarak çalıştırın birkaç dk. Bu şekilde hava kalmıyor. Sorunun asıl kaynağı kalorifer peteği olabilir. Bende epey bir zaman lıkır lıkır ses geldi göğüsten, özellikle ilk çalıştırmada ve yüksek devirlerde. Ustalara klima peteğinden olduğunu anlatamadım. Sonunda petek delindi, BCM'ye su geldi, anca öyle değiştirebildik. Ondan sonra ses de su eksiltme de hava da kesildi. Dilerim kısa zamanda çözülür sorununuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Termostatı açtırmak vb şeylere girmek yanlış olur, iş bilmeyen ustaların bu tür uydurma çözümleri araca zarar verir. Sistemde hava kalabiliyor gerçekten ama çıkmaz diye bir şey yok, mümkünse yokuş aşağı park edip genleşme haznesi (yedek su deposu) kapağı açık şekilde 3-5 dk çalıştırın. Hatta mümkünse gece yokuş aşağı park edip kapağı açık bırakın, sabah kapak açık olarak çalıştırın birkaç dk. Bu şekilde hava kalmıyor. Sorunun asıl kaynağı kalorifer peteği olabilir. Bende epey bir zaman lıkır lıkır ses geldi göğüsten, özellikle ilk çalıştırmada ve yüksek devirlerde. Ustalara klima peteğinden olduğunu anlatamadım. Sonunda petek delindi, BCM'ye su geldi, anca öyle değiştirebildik. Ondan sonra ses de su eksiltme de hava da kesildi. Dilerim kısa zamanda çözülür sorununuz.
Çözüme cabuk kavuşturulmazsa malesef bak gidiyor bu hararet ve hava kalmadı 1.4 lerde kalorifer pederinden oluyor oda uyumsuz antifiriz yani kalitesiz yada su koyulursa tıkanıyor
 

serbes55

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
23 Şub 2022
Mesajlar
27
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Yalnız benim bu parçalar değişmeden önce hararet göstergesi ile ilgili hiç sorunum yoktu. Şu an 5-10 dakikada bir gösterge yükselip azalıyor. ben de endişeden gaza basamıyorum. bir gözüm sürekli hararet göstergesinde. Acaba havası mı doğru alınmadı?
Sorununuzu cözeb ildinizmi acaba.ayni sorunu yaşamaktayım.yardımcı olursanız sevinirim.
 
Üst