Astra J 1.4 turbo hararet SORUNU

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Kusura bakmayın yeni gördüm evet ben sorunu çözdüm
Yaptıklarımı bir bir yazayım da aynı sorunu yaşayan arkadaşlara da cevap olsun
Yukarda belirttiğim sorunları yaşadım
İlk olarak termostatı değiştirdim ve ibrenin 90 nı geçmesi sorununu bitti gm orginal kullandım
ben yine de soğutma sistemini bir temizlenmesi amaçlı kalorifer peteğini de değiştirdim kale marka ile ayrıca whürt ün radyatör temizletme sıvısını da kullanarak diğer parçalarında kısmen temizliğini yaptırdım.
Ama başka bir sorun daha su eksiltme devam ediyordu aracın altından kontrol ettiğimizde yağ soğutucusundan olduğunu fark ettik onu da değiştirdim tab marka ile yağın geçtiği yerde herhangi bir sorun yoktu hatta belki conta ile bile sorun çözülebilirdi fakat suyun geçtiği yerde resmen bir erime vardı o bölümde ki metal bildiğiniz incelmişti delinmek üzereydi.
Bir de aracın bu değişimlerini yaptırdıktan sonra radyatörden havasının alındığından emin olun şayet havası alınmaz ise direk fan açma vb. gibi bi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.
Şu an araçta soğutma sistemi ile ilgili bi sorunum yok ama bundan sonraki bakımlarımda suyu asla kullanmayacağım saf su kullanılmalı aracın soğutma ile ilgili bu değiştiğim parçaların içini gördüğümde tamamen kireçlenme kaynaklı olduğunu söyleyebilirim birde yüksek ısı ile çalışmasından kaynaklanıyor
PECOCHİP diye bi yazılım var bilmiyorum ama fan ve termostat açma derecelerini düşürüyormuş şayet faydalı bii şeyse bir de onu yaptırmayı düşünüyorum bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa eğer paylaşırlarsa bize yardımcı olurlar
Hararet sorunu kalmadıysa fan ve termostat derecesiyle oynamayın en iyi ihtimalle motor soğuk çalışıp fazladan yakıt yakar normal çalışma sıcaklığına gelmesi için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Gurcan85

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 May 2021
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
İyi günler, bu başlıkta yaşanan sorunun bir benzerini ben yaşıyorum. Bu hafta içi araç bir anda hararet yaptı. Hararet göstergesi 130 a yaklaşmıştı ve uyarı verdi araç. Hemen sağa çektim su kaynatmıştı. Motoru soğuttum ve 100 metre ilerideki servise götürdüm. Usta devirdim pompasını, termostatı, su flaşını, yedek su deposu ve kapağını, yedek su depo hortumunu, devirdim contasını değiştirdi. Antifirizli suyu koyduktan sonra rölantide çalıştırdı ve havasını radyatörden almaya çalıştı. Şu an araç yoğun trafikte ve stabil 100le giderken hararet göstergesi 90 dan yukarı çıkıyor ve 10-15 sen sonra geri 90a iniyor. Nadiren 100 e kadar çıkıp iniyor. İnerken fan sesini duyuyorum. Haliyle Tedirgin kullanıyorum arabayı. Bugün götürdüğüm bir usta içeride hava kalmıştır bu modellerde havayı almak da zor dedi. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu sorun için fikri olan var mı acaba?
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
İyi günler, bu başlıkta yaşanan sorunun bir benzerini ben yaşıyorum. Bu hafta içi araç bir anda hararet yaptı. Hararet göstergesi 130 a yaklaşmıştı ve uyarı verdi araç. Hemen sağa çektim su kaynatmıştı. Motoru soğuttum ve 100 metre ilerideki servise götürdüm. Usta devirdim pompasını, termostatı, su flaşını, yedek su deposu ve kapağını, yedek su depo hortumunu, devirdim contasını değiştirdi. Antifirizli suyu koyduktan sonra rölantide çalıştırdı ve havasını radyatörden almaya çalıştı. Şu an araç yoğun trafikte ve stabil 100le giderken hararet göstergesi 90 dan yukarı çıkıyor ve 10-15 sen sonra geri 90a iniyor. Nadiren 100 e kadar çıkıp iniyor. İnerken fan sesini duyuyorum. Haliyle Tedirgin kullanıyorum arabayı. Bugün götürdüğüm bir usta içeride hava kalmıştır bu modellerde havayı almak da zor dedi. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu sorun için fikri olan var mı acaba?
Bendeki sorunda evet bu şekilde oluyordu ama bende termostat değişti yedek su deposu ile kapağı ve yağ soğutucu değişti ayrıca öncesi kullanılan kötü antifriz kaynaklı olarak ben kalorifer peteğinide değiştirdim
Tabi başta gittiğim ustalar conta yakmış filan demişlerdi havası iyi alınmadığı zamanlarda aynı etkiyi yapıyor bunuda göz önünde bulundurun
Şayet sizin araçta da kötü antifriz kullanıldıysa suyun geçtiği bütün parçalar korozyon ile kötü duruma geliyor ben whürt marka temizleyici ile temizlettim
Hala sorun devam ediyorsa dediğiniz gibi yağ soğutucusunu da bi kontrol ettirin ve tekrardan havasını bir daha aldırın
Son olarak yazılım konusu benim aklımda şuan servislerde bu uygulama güncelleme olarak ücretsiz olarak yapılıyor benim araç 2011 otomatik olduğu İçin bu durumdan faydalanamadım o yüzden pecochip yazılım yaptırmayı düşünüyorum termostat ve fan açma derecelerini düşürerek bu tarz ısı kaynaklı sorunların önelenmesi için ideal bir uygulama olduğunu düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Gurcan85

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 May 2021
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Yalnız benim bu parçalar değişmeden önce hararet göstergesi ile ilgili hiç sorunum yoktu. Şu an 5-10 dakikada bir gösterge yükselip azalıyor. ben de endişeden gaza basamıyorum. bir gözüm sürekli hararet göstergesinde. Acaba havası mı doğru alınmadı?
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Havası radyotörün alt tarafında bulunan musluk tarzı bir tıpa var oradan su gelene kadar açılarak alınıyor ayrıca aracın kendi kendine alma durumu da var yüksek devirde araç durduğu yerde gaza basarak fan açana kadar gaza basarakta alınıyor
Siz bu parçaları hararet yapmadan önce değiştirdiyseniz şöyle söyleyim bir parçalar original parçalar mı iki takılan parçaların bozuk olma ihtimali de var bunlarıda değerlendirin derim
Parçaları taktırdığınız usta kontrol etti mi yani aracı test ettiniz mi birlikte
Genelde termostat arızalı olduğu zaman olan sorun bu, şayet termostat arızalı ise termostattan çıkan boruları kontrol ederek bunu anlayabilirsiniz
Hararet yükselme düz yolda mı oluyor rampa da mı oluyor birde
 

Gurcan85

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 May 2021
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Hocam, urunlerin bazilari delphi bazilari gm logoluydu. Ustaya bu sorunlari anlatinca icinde hava olur bi sure fan calisir sonranormale doner dedi.ben sorunu tekrar soyleyince gelin termostata ufak bir delik deliyoruz sorun gidiyor dedi. O an anladim basim belada oldugunu. Simdi sorun duz yolda cevre yolunda 110 ile sabit giderken gosterge birden 90 i geciyor ben ayagimi gazdan cekiyorum haliyle sonra geri 90 a dusuyor. Sehir icinde de sabit hizla fuz yolda giderken 5-6 dakikada bir gosterge yukseliyor o zaman fan sesini duyuyorum sonra grri 90 a dusuyor. Acaba termostat fani gec mi aciyor bazen?
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Termostatı aldığınız yerden tekrar orjinalini ile değiştirebilirsiniz termostatı ve devirdaimi orjinal kullanmaya çalışın termostat hem mekanik hem elektronik olarak çalışıyor bu araçta farklı markalar ile bu yüzden sorun yaşanıyor
Uzun yolda oluyorsa fan ile alakalı değildir araç durduğu yerde yapıyorsa fandan kaynaklanır
soğutma sisteminin birçok birleşeni var suyun geçtiği her parçadaki sorun bunu yapar evet ama genelde termostatın geç açması yada düzensiz çalışmasına benziyor sizinki bende ki de böyle olduğu İçin söylüyorum yanıltmakta istemem sizi belli bir süre çıkıp tekrar düşüyor 90 a geliyor aracı biraz zorlayınca tekrar yükseliyor bendeki sorunda bu şekildeydi
Termostatın arızalı olması yüzünden bu tarz sorun yaşayan çok kişi olduğunu daha önce okumuştum buradan termostatı 3-4 defa değiştirdikten sonra düzelenler dahi olmuştu
İlk yapacağınız en az maliyetli olanı olsun sonra sırası ile devam ederseniz sorun çözülene kadar beni dinlerseniz size tavsiyem ilk olarak havasını tekrardan aldırın sonra termostatınızı tekrar kontrol ettirin bu ikisi işçiliği de kolay olanlar sonra bir de radyatörü de temizketebilirsiniz
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Havası radyotörün alt tarafında bulunan musluk tarzı bir tıpa var oradan su gelene kadar açılarak alınıyor ayrıca aracın kendi kendine alma durumu da var yüksek devirde araç durduğu yerde gaza basarak fan açana kadar gaza basarakta alınıyor
Siz bu parçaları hararet yapmadan önce değiştirdiyseniz şöyle söyleyim bir parçalar original parçalar mı iki takılan parçaların bozuk olma ihtimali de var bunlarıda değerlendirin derim
Parçaları taktırdığınız usta kontrol etti mi yani aracı test ettiniz mi birlikte
Genelde termostat arızalı olduğu zaman olan sorun bu, şayet termostat arızalı ise termostattan çıkan boruları kontrol ederek bunu anlayabilirsiniz
Hararet yükselme düz yolda mı oluyor rampa da mı oluyor birde
Bence durduk yerde sistemin de hava olan araç taşlanmaz ki durağan halde gazlamam dahada sıkıntı soğumuyor hava almayıp 1.4 lerde motora yüzünüz bakarken radyatörün solunca hava basınç vanası vardır altında ki musluk hava almak için değil su tahliye musluğudur havayı sistem siz yolda yürürken otomatik alır ve sonrasında 1 veya 2 defa su eksilir hava tamamen çıkar emlersiniz biter veyahut ince hortum girer su deposuna o çıkarılır motor en soğuk halde iken oradan tahliye edilir kanatçık bitene kadar
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ve siz orada 90 görürken normalde o değer 100 110 arası geziyordur
 

Gurcan85

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
21 May 2021
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Kaan hocam o zaman arabada sus siteminde hava vardir, motor havayi atamiyordur tespiti yanlis. Benim arabadamdaki hararet yukselmesi şu sekilde oluyor. Araba duz yolda giderken 5-10 dakika sonra 90 da sabit duran ibre bir anda yukseliyor bir centik sonrasina geliyor 10-15 sn sonra geri 90a geliyor. O sirada arac 90-100 ile giderken radyo sesini falan kapatinca fan actigini farkettim. Bazen trafikte de oluyor. İbre yukselip hic sabit yuksek kalmadi, geri 90 a dusuyor. Ama sonra yeniden yukseliyor. Acaba fani gec mi aciyor araba? Daha once cunku hic 90 i gectigine denk gelmedim arabanin. Her kafadan bi ses ciktigi icin ustalardan vallahi bu forumdan bir oneri cikmadan birsey yaptirmayacagim yoksa ustalar adamin asabini ciddi bozuyor.
 
Üst