Astra J 1.4 turbo hararet SORUNU

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba forumda daha öncede birçok kez paylaşılmış olan hararet sorunu bende de mevcut. Bende olanları anlatayım aynı sorunu olup çözüme ulaşan varsa paylaşırsa biran önce bende bu dertten kurtulurum.

Aracım 2011 1.4 turbo otomatik benzinli tüp yok

Forumda bu konu ile ilgili birçok paylaşımı okudum hararet 90 nı geçip 100 geliyor kısa bir süre sonra tekrar 90 a dönüyor arabanın çekişinde birçok ustayla denedik ama bi sorun yok dediler bana göre azalıyor. Sorun İlk aşağıda ki resimde sarı renk ile 3 ile işaretlediğim borunun patlamasıyla başladı arabayı soğutup başka bi boru ile kısa bi mesafe götürüp değişim yapıldı ama sonrasında belki havası alınmadığı belki başka sebeplerden dolayı bir türlü geçmedi birde bu boru niçin patlar başka bi sebebi olabilir mi

Bu zamana kadar termostat söküldü bi sorun yok denildi tekrar takıldı radyatör ilaç ile temizlendi baya bi pislik çıktı ama tam manasıyla temizlenip temizlenmediğini bilmiyorum bu temizlik yeterli midir bilgi verecek varsa memnun olurum

Okuduğum yorumlardan kalorifer peteği mantıklı geldi sorunun başlamasının temelinde o olabilir sistemi tıkamak için şayet herhangi bir yerinde filtreleme yoksa birçok yeri tıkamış yada zarar vermiştir

Bir çok usta termostat-devirdaim ve conta yanık olsa hararet sürekli yükselir bu şekilde kalmaz ama sırayla hepsine bakmak lazım dediler Ama bizde masraftan kaçmak için nokta tespit yapıp az maliyetle kurtulmanın derdindeyiz

Şimdi radyatöre termostattan gelen 1 yazan boru soğuk ve fan açıldığında gelen hava o taraftan soğuk geliyor diğer taraftaki 2 yazan borudan gelen boru ve hava sıcak bu durumda radyatör tıkalı mıdır bilgisi olan varsa cevaplarsa memnun olurum

Araçta bariz bi su eksiltme yok ( bunu yeni kontrol ediyorum ) yada yağ yakma veya yağa su suya yağ kaçması yok

InkedInkedInkedFB_IMG_1581577641541_LI7bce78dd67c12a4c.jpg
 
Son düzenleme:

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba forumda daha öncede birçok kez paylaşılmış olan hararet sorunu bende de mevcut. Bende olanları anlatayım aynı sorunu olup çözüme ulaşan varsa paylaşırsa biran önce bende bu dertten kurtulurum.

Aracım 2011 1.4 turbo otomatik benzinli tüp yok

Forumda bu konu ile ilgili birçok paylaşımı okudum hararet 90 nı geçip 100 geliyor kısa bir süre sonra tekrar 90 a dönüyor arabanın çekişinde birçok ustayla denedik ama bi sorun yok dediler bana göre azalıyor. Sorun İlk aşağıda ki resimde sarı renk ile 3 ile işaretlediğim borunun patlamasıyla başladı arabayı soğutup başka bi boru ile kısa bi mesafe götürüp değişim yapıldı ama sonrasında belki havası alınmadığı belki başka sebeplerden dolayı bir türlü geçmedi birde bu boru niçin patlar başka bi sebebi olabilir mi

Bu zamana kadar termostat söküldü bi sorun yok denildi tekrar takıldı radyatör ilaç ile temizlendi baya bi pislik çıktı ama tam manasıyla temizlenip temizlenmediğini bilmiyorum bu temizlik yeterli midir bilgi verecek varsa memnun olurum

Okuduğum yorumlardan kalorifer peteği mantıklı geldi sorunun başlamasının temelinde o olabilir sistemi tıkamak için şayet herhangi bir yerinde filtreleme yoksa birçok yeri tıkamış yada zarar vermiştir

Bir çok usta termostat-devirdaim ve conta yanık olsa hararet sürekli yükselir bu şekilde kalmaz ama sırayla hepsine bakmak lazım dediler Ama bizde masraftan kaçmak için nokta tespit yapıp az maliyetle kurtulmanın derdindeyiz

Şimdi radyatöre termostattan gelen 1 yazan boru soğuk ve fan açıldığında gelen hava o taraftan soğuk geliyor diğer taraftaki 2 yazan borudan gelen boru ve hava sıcak bu durumda radyatör tıkalı mıdır bilgisi olan varsa cevaplarsa memnun olurum

Araçta bariz bi su eksiltme yok ( bunu yeni kontrol ediyorum ) yada yağ yakma veya yağa su suya yağ kaçması yok

InkedInkedInkedFB_IMG_1581577641541_LI7bce78dd67c12a4c.jpg
3 numaralari borunun takılı olduğu gövde plastik ve üzerine antifiriz kaliteli olmazsa hem parca ömrü dolunca hemde antifiriz yüzünden ya kırılıyor ya ucundan patlıyor antifirizin motul inegul optimal al ve içerisine motul mocool koy karıştır sisteme dök hararetin anlık artıyorsa bunun sebebi kalorifer peteği olabilir aracı çalıştırınca su sesi duyuyormuşum içeride
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
3 numaralari borunun takılı olduğu gövde plastik ve üzerine antifiriz kaliteli olmazsa hem parca ömrü dolunca hemde antifiriz yüzünden ya kırılıyor ya ucundan patlıyor antifirizin motul inegul optimal al ve içerisine motul mocool koy karıştır sisteme dök hararetin anlık artıyorsa bunun sebebi kalorifer peteği olabilir aracı çalıştırınca su sesi duyuyormuşum içeride
Sürekli olarak duymuyorum ama daha önce bariz duymuştum sorun şu ki bu mevsimde 5-6 km yol gidiyorum ve hararet 90 a geliyor bir süre sonra da fan açıyor hatta biraz uzun mesafe gittiğim zaman 3. Kademe de bile açıyor motor çok çabuk ısınıyor fakat bu 1 ve 2 numaralı borular dediğim gibi oluyor elimi fanın önüne tuttuğum zaman 1 numaralı tarafın serin 2 numaralı tarafın bariz sıcak üflediğini farkettim bu durumda radyatör kaynaklı bir sorun mudur ilk radyatör ile mi başlayım daha önce bu tür sorunu olanlar oldu mu
Bu arada kalorifer peteğini her halükarda değiştireceğim şayet şuan kullandığım Peteğin içi dağılmışsa ve radyatörü tıkamışsa diye düşünüyorum acaba böyle olması mümkün mü
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Eyit ben senin anlattıklarından yola çıkarak kalorifer peteğinin içinin parçalanıp soğutma sistemine dağıldığını düşünüyorum. Bu işin sonunda kalorifer peteğin kesin değişir, radyatör inş. kurtarılabilir, @kannn hocam daha net bilgi aktaracaktır diye düşünüyorum. Peteği söküp temizlemek işe yarıyor mu onu bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Eyit ben senin anlattıklarından yola çıkarak kalorifer peteğinin içinin parçalanıp soğutma sistemine dağıldığını düşünüyorum. Bu işin sonunda kalorifer peteğin kesin değişir, radyatör inş. kurtarılabilir, @kannn hocam daha net bilgi aktaracaktır diye düşünüyorum. Peteği söküp temizlemek işe yarıyor mu onu bilemiyorum.
Haklısın bende değişimden yanayım hatta parçayıda sipariş ettim ilk işim Petek ama şu an radyatörde de bi sorun olduğunu düşünüyorum forumda hiç temizleten olmuş mudur acaba onuda mı değiştirsek mi yoksa temizletsek mi bilmiyorum
Birde değişimde orjinalini değilde muadilini kullansak bu parçalarda sorun yaşar mıyız
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Kalorifer peteği için kale marka öneriliyor. En azından orjinaline göre kalite ve fiyat olarak daha uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Kalorifer peteği için kale marka öneriliyor. En azından orjinaline göre kalite ve fiyat olarak daha uygun.
Petek işini seninle konuştuktan sonra aynen öyle yaptım ama radyatörde de bunu yapabilir miyiz arada çok fiyat farkı var
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Radyatör tampon sökülmeden temizlenmiyor sanırım ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum kurtarılması mı yoksa kafam rahat olsun değişim mi yaptırayım diyorum fakat tam olarak sorunun nereden kaynaklandığı bilinmediği için hangi birini değiştireceğiz
Şimdiden yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Sürekli olarak duymuyorum ama daha önce bariz duymuştum sorun şu ki bu mevsimde 5-6 km yol gidiyorum ve hararet 90 a geliyor bir süre sonra da fan açıyor hatta biraz uzun mesafe gittiğim zaman 3. Kademe de bile açıyor motor çok çabuk ısınıyor fakat bu 1 ve 2 numaralı borular dediğim gibi oluyor elimi fanın önüne tuttuğum zaman 1 numaralı tarafın serin 2 numaralı tarafın bariz sıcak üflediğini farkettim bu durumda radyatör kaynaklı bir sorun mudur ilk radyatör ile mi başlayım daha önce bu tür sorunu olanlar oldu mu
Bu arada kalorifer peteğini her halükarda değiştireceğim şayet şuan kullandığım Peteğin içi dağılmışsa ve radyatörü tıkamışsa diye düşünüyorum acaba böyle olması mümkün mü
Su sesini duymaya başladıysan bu petek değişmesi lazım sökünce içerisinden anlaşılır zaten kalorifer petegini yıkamak kurtarmıyor kısa vadeli çözüm oluyor zaten 1 petek parasına 2 defa yıkatırsın kale marka alıp takın simdi zaten aracın motoru ısınınca radyatörün 2 adet işaretlediğiniz borular 1.2 termostat açıp kapatınca birisi çok sıcak olur diğer onun 1 tık serin olmalı yani her iki boruyaysa el vuramamaniz lazım ama borunun biri soğuk kalıyor sa radyator de tıkanma olabilir buda ya şu kullandığınız büyük ihtimalle su kullanılmıştır o sistem yada çok kötü bir antifiriz araç tam ısınınca elinizi radyatörün köşelerine değdirmeye çalışın her yeri eşit sıcak olmalı deneyin olmadı 1.2 numaralı boruları çıkarın 2. Numaralı boruda su basın alt kısımdan aynı şekilde basınçlı su çıkıcakmı kontrol edin
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bu arada su pompanız çalışıyor değilmi
 
Üst