Lütfen Yardım! ESP: Servis Uyarısı ve Yanan ESP İkaz Işığı

arifakyıldız

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Aynı araçta bu konuyu şahsen tecrübe ettiğim için söylüyorum: lpg obd yazılımı aracın beynini karıştırıyor. Bobinde bujide orda burda aramayın problemi. LPG takılırken OBD bağlantı tipi "auto" olarak seçilir. Bu bizim araçlarda böyle ufak tefek problemlere sebep oluyor. OBD protokülünü Standart-500 olarak değiştirdikten sonra bir kez bile bu problemi yaşamadım. Çok basit bir işlem ayrıca.
Peki bu işlemi sanırım lpg servisine yaptırmam gerekiyo öyle mi? Bir ayar değişimi ise bi kaç dakikalık bir işleme benziyor.
 

Ragojin

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
57
Tepki puanı
12
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Evet lpgyi taktırdığınız yere gidin. AFR yapan adam bilir bu işleri
 

mfcmfc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Slm konuyu hortlatmış oldum ama,aynı sorunu ben de yaşadım,esp sonrasında kendi kendine gaz verme, gaz yememe gibi durumlar.Sonrasında motor arızası ve araç yolda kaldı.Tanıdık tamircimize götürdük her arıza silişte farklı arızalar çıktı bilgisayar da.En son üst külbüratör kapağı dedi anlayamadım,fikri olan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Slm konuyu hortlatmış oldum ama,aynı sorunu ben de yaşadım,esp sonrasında kendi kendine gaz verme, gaz yememe gibi durumlar.Sonrasında motor arızası ve araç yolda kaldı.Tanıdık tamircimize götürdük her arıza silişte farklı arızalar çıktı bilgisayar da.En son üst külbüratör kapağı dedi anlayamadım,fikri olan var mı?
Yakıt düzeltmelerle ve hava alıyormu bakmak lazım üstad direk külbütör olmaz motor kaputunu ac ıslık sesi geliyormu bak bakalım
 

mfcmfc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Aynen hocam arabada ıslık gibi seslerde var,rölantide dalgalı çalışıyordu gaz yemiyordu,külbürütör kapağındaki diyafram bozulmuş, dolayısıyla komple değişmek sağlıklı olur dedi. Kapak değişti toplam 900 tl ye mal oldu benzer arıza yaşayanlara örnek olsun teşekkürler
 

mcerci

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.

Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)

Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi

Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.

LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.

İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.

Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


20211118_094802f92258aef194e282.jpg
 
Üst