Astra J 1.4T ESP Hatası Motor Arıza Lambası ve Çekişten Düşme

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
89
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Durumunuzu en iyi anlayanlardan birisiyim dersem yalan olmaz. Aracım 1.4 T 2016 Astra J Sport AT. Sizden birkaç gün önce bayramdan önceki pazar günü İzmir'den İstanbul'a yola çıktım ve Menemen'i geçtikten biraz sonra araçta tekleme, aynı zamanda hata kodu olarak da siboplardan birinde ateşleme sorunu var diye uyarı çıktı. Ustayı aradığımda ateşleme bobini arızası olabilir, geriye dönün bakalım dediler. Yavaş yavaş geriye döndüm.

Ertesi gün servise gittiğimde ilk önce bobini değiştirdiler, teste çıkınca tekleme ve hata uyarısı devam etti. Daha sonra açıp bujileri değiştirdiler. Buji sonrası teste çıkıldığında yine aynı arızalar devam etti ve beyaz duman atma olayı az bir miktar da olsa baş gösterdi. Bu sırada aracın ön kısmından bir yerlerden birkaç damla da olsa yağ aktı. Daha sonra motor külbütör kapağında problem olabilir diyerek açıldı ve külbütör hasarlandığı ve yağ sızdırdığı için değiştirildi. Bunlar yapıldıktan sonra teste çıkıldı ve arıza kodu ve tekleme olayı var mı diye kontrol edildi ve arıza kodu devam edince bu sefer daha alta inmek gerektiği ve sibop ve pistonlarda problem olabileceği ona bakılacağını söylediler.

Ertesi gün açıldığında piston kafasının kırıldığı görülerek arızanın kaynağının bulunduğu söylendi. Yarım motor tabir edilen rektefiye işlemi yapılması gerektiği söylenerek, piston takımı, sibop takımı, triger seti değişimi (Araç 95 bin km.), yağ radyatörü değişimi yapıldı. Toplam maliyet 52 bin TL oldu. Daha önceki ateşleme bobini ve buji değişimi de 4850 TL ye mal olmuştu. Toplamda 57 bin TL gibi bir rakam ortaya çıktı. Bin km sonrası bir kere daha yağ değişimi yapılacağını söylediler.

Araçtan o kadar korktum ve soğudum ki ilk günlerde 90 km üstüne bile çıkmadım desem yeridir. Üstüne İstanbul'a gittim ve döndüm. Şimdilik bir şey yok ama, sanki her an araçtan bir ses gelecek, titreme olacak diye kulaklarımı ve gözlerimi dört açıyorum aracı kullanırken.

Bir de bu arızadan çok önceleri P0171 fakir yakıt karışım hata kodu alıyordum. Servisimde bir şeye kızdığım için bir senedir gitmediğim ustaya değil de farklı yerlerde İki üç ustaya durumu anlattım ama kimse arıza şuradadır diyemedi. Oksijen sensöründen tutun da bayağı bir yerlerden olabilir diye söylendi. Başıma bu tekleme arızası geldiğinde servise gittiğimde bu arıza kodunu söyler söylemez Benzin Buharlaştırma Valfi arızası olduğunu ve değiştirilince herhangi bir problem kalmayacağını tek seferde söyleyince doğru yerde olduğuma bir kere daha sevindim. Kafamda bir yerlerde hala soru işaretleri var bilemiyorum ama, bu piston kırma olayında yanlış yağ veya sahte yağ olayı mutlaka tek neden midir? Bilemiyorum, 7 buçuk senelik sıfır aldığım aracımı tek servis iki şubeden başka bir yere götürmedim, sahte veya yanlış yağ kullansalar, daha önce başıma gelmiş olmaz mıydı? Bunlar da bende kalan soru işaretleri, kafamda deli sorular. Aracımı ne zaman olursa olsun, devir düşmeden kaldırmam, gereksiz yüksek devire çıkmam, soğutma sıvısını devamlı kontrol ederim, cam silecek suyuna bile antifrizli saf su veya arıtma su koyarım, bakım zamanını geçirmem, en ufak arıza durumunda servise giderim. Demek ki ne yaparsan yap bir şekilde kronik arıza olması nedeniyle bir çok etken bir araya geliyor ve bunlar meydana geliyor. Aracımı satsam diye düşünüyorum, arkadaşlar da şimdi hazır sorun çözüldü seni daha beş sene idare eder diyorlar, inanasım gelmiyor.
Geçmiş olsun hocam.. 52 bin lira yine uygun bir maliyet çıkmış. Ocak ayında ben de piston yeniledim 72 bin lira tutmuştu.

1.4 t yine de rektefe olabiliyor ve parçası ucuz. Eğer bu durum 1.0 ecoboost motorda yaşansa komple sandık motor konulurdu. Maliyet 150 bin altına çıkmazdı.

Servisler dahi Dexos 2 yağ koyabiliyor malesef. Yağın buharlaşıp benzinle karışarak aynı dizel benzeri kendi kendine tutuşması sonucu zamansız patlama gerçekleşmekte.

Oluşan vuruntu nedeniyle piston sekman kanalını kırmakta.

Genelde LPG hiç takılmamış Benzinli araçlarda daha sık rastlanır. Çünkü Benzin çözücüdür yağı çözer. LPG çözücü değildir.

Benzer sorun 160 HP 1.4 TSİ motorlarda daha sık görülmektedir. 150 HP Astra K 1.4 turbolarda yine çok daha sık görülür.

1.0 tce LPG'siz Renault Taliant da dahi piston kırma olayını gördüm. En azından Astra j 1.4 t bu motorlar gibi değil rektefe olabilmekte.

Kendi aracımda Yerli King marka Güçlendirilmiş Piston taktım. Orjinal üretici Nüral markaya güvenemedim.

İnşallah tekrar yaşanmaz bu durum kazasız belasız arızasız sürüşler dilerim..
 

kshuseyin

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
35
Tepki puanı
17
Puanları
8
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun hocam.. 52 bin lira yine uygun bir maliyet çıkmış. Ocak ayında ben de piston yeniledim 72 bin lira tutmuştu.

1.4 t yine de rektefe olabiliyor ve parçası ucuz. Eğer bu durum 1.0 ecoboost motorda yaşansa komple sandık motor konulurdu. Maliyet 150 bin altına çıkmazdı.

Servisler dahi Dexos 2 yağ koyabiliyor malesef. Yağın buharlaşıp benzinle karışarak aynı dizel benzeri kendi kendine tutuşması sonucu zamansız patlama gerçekleşmekte.

Oluşan vuruntu nedeniyle piston sekman kanalını kırmakta.

Genelde LPG hiç takılmamış Benzinli araçlarda daha sık rastlanır. Çünkü Benzin çözücüdür yağı çözer. LPG çözücü değildir.

Benzer sorun 160 HP 1.4 TSİ motorlarda daha sık görülmektedir. 150 HP Astra K 1.4 turbolarda yine çok daha sık görülür.

1.0 tce LPG'siz Renault Taliant da dahi piston kırma olayını gördüm. En azından Astra j 1.4 t bu motorlar gibi değil rektefe olabilmekte.

Kendi aracımda Yerli King marka Güçlendirilmiş Piston taktım. Orjinal üretici Nüral markaya güvenemedim.

İnşallah tekrar yaşanmaz bu durum kazasız belasız arızasız sürüşler dilerim..
Teşekkür ederim. Servis uzun yıllardır tanıdık olduğu için bu kadar maliyet ucuza çıktı, başka bir yere gitseydim çok farklı olurdu. Herkes için tekrarlamasız, kazasız, sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
340
Tepki puanı
106
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Durumunuzu en iyi anlayanlardan birisiyim dersem yalan olmaz. Aracım 1.4 T 2016 Astra J Sport AT. Sizden birkaç gün önce bayramdan önceki pazar günü İzmir'den İstanbul'a yola çıktım ve Menemen'i geçtikten biraz sonra araçta tekleme, aynı zamanda hata kodu olarak da siboplardan birinde ateşleme sorunu var diye uyarı çıktı. Ustayı aradığımda ateşleme bobini arızası olabilir, geriye dönün bakalım dediler. Yavaş yavaş geriye döndüm.

Ertesi gün servise gittiğimde ilk önce bobini değiştirdiler, teste çıkınca tekleme ve hata uyarısı devam etti. Daha sonra açıp bujileri değiştirdiler. Buji sonrası teste çıkıldığında yine aynı arızalar devam etti ve beyaz duman atma olayı az bir miktar da olsa baş gösterdi. Bu sırada aracın ön kısmından bir yerlerden birkaç damla da olsa yağ aktı. Daha sonra motor külbütör kapağında problem olabilir diyerek açıldı ve külbütör hasarlandığı ve yağ sızdırdığı için değiştirildi. Bunlar yapıldıktan sonra teste çıkıldı ve arıza kodu ve tekleme olayı var mı diye kontrol edildi ve arıza kodu devam edince bu sefer daha alta inmek gerektiği ve sibop ve pistonlarda problem olabileceği ona bakılacağını söylediler.

Ertesi gün açıldığında piston kafasının kırıldığı görülerek arızanın kaynağının bulunduğu söylendi. Yarım motor tabir edilen rektefiye işlemi yapılması gerektiği söylenerek, piston takımı, sibop takımı, triger seti değişimi (Araç 95 bin km.), yağ radyatörü değişimi yapıldı. Toplam maliyet 52 bin TL oldu. Daha önceki ateşleme bobini ve buji değişimi de 4850 TL ye mal olmuştu. Toplamda 57 bin TL gibi bir rakam ortaya çıktı. Bin km sonrası bir kere daha yağ değişimi yapılacağını söylediler.

Araçtan o kadar korktum ve soğudum ki ilk günlerde 90 km üstüne bile çıkmadım desem yeridir. Üstüne İstanbul'a gittim ve döndüm. Şimdilik bir şey yok ama, sanki her an araçtan bir ses gelecek, titreme olacak diye kulaklarımı ve gözlerimi dört açıyorum aracı kullanırken.

Bir de bu arızadan çok önceleri P0171 fakir yakıt karışım hata kodu alıyordum. Servisimde bir şeye kızdığım için bir senedir gitmediğim ustaya değil de farklı yerlerde İki üç ustaya durumu anlattım ama kimse arıza şuradadır diyemedi. Oksijen sensöründen tutun da bayağı bir yerlerden olabilir diye söylendi. Başıma bu tekleme arızası geldiğinde servise gittiğimde bu arıza kodunu söyler söylemez Benzin Buharlaştırma Valfi arızası olduğunu ve değiştirilince herhangi bir problem kalmayacağını tek seferde söyleyince doğru yerde olduğuma bir kere daha sevindim. Kafamda bir yerlerde hala soru işaretleri var bilemiyorum ama, bu piston kırma olayında yanlış yağ veya sahte yağ olayı mutlaka tek neden midir? Bilemiyorum, 7 buçuk senelik sıfır aldığım aracımı tek servis iki şubeden başka bir yere götürmedim, sahte veya yanlış yağ kullansalar, daha önce başıma gelmiş olmaz mıydı? Bunlar da bende kalan soru işaretleri, kafamda deli sorular. Aracımı ne zaman olursa olsun, devir düşmeden kaldırmam, gereksiz yüksek devire çıkmam, soğutma sıvısını devamlı kontrol ederim, cam silecek suyuna bile antifrizli saf su veya arıtma su koyarım, bakım zamanını geçirmem, en ufak arıza durumunda servise giderim. Demek ki ne yaparsan yap bir şekilde kronik arıza olması nedeniyle bir çok etken bir araya geliyor ve bunlar meydana geliyor. Aracımı satsam diye düşünüyorum, arkadaşlar da şimdi hazır sorun çözüldü seni daha beş sene idare eder diyorlar, inanasım gelmiyor.

geçmiş olsun. üzücü bir durum. bazen el üstünde tutsanız da olacak olan oluyor malesef. 57bin az para değil ancak yapılan işleme göre fiyat çok iyi geldi bana da. motoru çöpe atıp yeni sandık motor takmaktan çok daha iyidir. zaten şu an sadece subap değişimine 35-40bin istiyor ustalar, triger,bakım vs. de işin içine girince 50 binlere dayanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: kshuseyin

kshuseyin

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
35
Tepki puanı
17
Puanları
8
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun. üzücü bir durum. bazen el üstünde tutsanız da olacak olan oluyor malesef. 57bin az para değil ancak yapılan işleme göre fiyat çok iyi geldi bana da. motoru çöpe atıp yeni sandık motor takmaktan çok daha iyidir. zaten şu an sadece subap değişimine 35-40bin istiyor ustalar, triger,bakım vs. de işin içine girince 50 binlere dayanıyor.
Teşekkür ederim.
 
Üst