Külbülütör Kapağı Çatladı

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Onlar iş görmez sanayiide. İzeltaş adeti 400tl den başlar, 8000e kadar yolu vardı eskiden. İşi buysa alıp, kullanmasını bilecek. Hangi motorun neresini kaç newton ile sıkılması gerektiğini bilmeli. Baskı balata dahil. O yüzden, Usta yerine, Servise gidilmeli, iyi servise gidilmeli. Keşke yaptırmadan Ankaradaki servisleri bir araştırsaydınız.
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ahmet kardeşim.
Ankara da isen; benim 2009 dan beri gittiğim güvenilir, iyi bir ustam var.
kayıtlarını tutar, taktığı parçada sorun olursa bedelsiz değiştirir, bir kaç kere gittikten sonra esnek ödeme (sıkışık zamanlarınızda, mesela ay başında ödeme yaparsınız) kolaylığı sağlar.
Hem de yaşıtımız olduğundan, muhabbet, sohbet daha iyi oluyor. Ben her cumartesi gider çay içerim.
Bir de bu sponsor firma var. Ben hiç gitmediğim halde, bir çok olumlu mesajlarını okudum.Bu bağlamda tavsiye ederim.

Kapağı siz mi aldınız ? Kapağı siz almadıysanız...

Bu külbitör kapağını takan usta, ilk başta çatlak olduğunu bile bile mi takmış ?

ikinci gidişinizde, çatlak kapağın, sadece kapak oirlingini değiştirip nasıl yollar ?

Bu nasıl bir ustalık ben anlamadım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Asıl tork (tork metre) anahtarı budur
jv6oBj.jpg
[/url][/IMG]
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Ahmet kardeşim.
Ankara da isen; benim 2009 dan beri gittiğim güvenilir, iyi bir ustam var.
kayıtlarını tutar, taktığı parçada sorun olursa bedelsiz değiştirir, bir kaç kere gittikten sonra esnek ödeme (sıkışık zamanlarınızda, mesela ay başında ödeme yaparsınız) kolaylığı sağlar.
Hem de yaşıtımız olduğundan, muhabbet, sohbet daha iyi oluyor. Ben her cumartesi gider çay içerim.
Bir de bu sponsor firma var. Ben hiç gitmediğim halde, bir çok olumlu mesajlarını okudum.Bu bağlamda tavsiye ederim.

Kapağı siz mi aldınız ? Kapağı siz almadıysanız...

Bu külbitör kapağını takan usta, ilk başta çatlak olduğunu bile bile mi takmış ?

ikinci gidişinizde, çatlak kapağın, sadece kapak oirlingini değiştirip nasıl yollar ?

Bu nasıl bir ustalık ben anlamadım.

Mümkün oldukça sponsorlardan Opel Garage'a gidiyordum. Orada da yapılan işe garanti veriliyor, mesela bobin taktırdım, dene gel bobindense kalsın arabada dediler. Ancak bu aralar yoğun çalışıyor, benim de sınav dönemim olduğu için bir türlü randevulaşamadık. O yüzden böyle farklı ustalara yöneldim.

Bana bahsettiğiniz ustayı mesaj olarak geçerseniz gerçekten sevinirim. Bir daha bir durum olduğunda garaja veya oraya giderim.

Kapağı onlar verdiler. Bana ilk gidişimde iki kapağı da gösterip benim seçmemi istediler, ikisi de aynı diyerek. Fiyat farkı falan koymamışlardı, şu iyi şu kötü diye. Şunu iyi biliyorum, zaten benim değiştirdiğim kapak çatlaklarından yağ sızdırdığı için değişmişti. O yüzden çatlak kapak kesinlikle almadım, almış olmam mümkün değil, altına üstüne baktım.

Ama dün öğleden sonra birkaç saat aralıklarla iki sefer gittim. İlk gidişimde bana söylediği şey "bu olur, sıcaktan çatlar." İkinci gidişimde şunu söyledi: "bu kapak zaten çatlaktı." Varın karakter ölçümünü buradan siz yapın.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
0-50NM için 1/4'' Tork anahtarı,Büyük işler için 1/2'' boy olanı.Ve unutmayın mutlaka industriel yani sanayi için yazılanı,ucuz işlerden kaçının.Ben WÜRTH almıştım zamanında kendime ebay dan artırmada yanılmıyorsam 219 euro gerçek fiyatı 30 euro ya kaptım ve üzerinde zertifika ve test evrakları mühürlü duruyordu (sıfır). Anahtar takımlarım Hazzet ve stahlwille
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Benim de arabamın külbütör kapağı contasından kaynaklı az da olsa yağ kaçağı var. Çok az bi miktar da kaçırsa sonuçta yağlı görüntü hoş durmadığı için değiştireyim dedim. Ama maalesef sırf bu yüzden cesaret edemiyorum. Gittiğim özel opel servisi dahil hiçbir ustaya bu konuda güvenmiyorum (gittiğim ustalara) Kendilerine bu bilgiyi anlatsam al kendin yap çok biliyorsan derler. Zaten ustaların genel sorunu, onlarla iletişim kuramamak. Ben, beni dinlemeyen ustalara hasta oluyorum. Adamlar, anlattığını dinlemiyolar, sadece dinliyormuş gibi görünüyorlar.
Şimdi, bu conta değişimine kalksam allah bilir başıma neler gelecek.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Conta değişimi fikri, hala sürmekte arkadaşlar. Geçen hafta bi usta ile görüştük. Ben daha sormadan şöyle yapmalıyız, böyle yapmalıyız diyip açıklama yaptı bu konuda. Kapağı sıkarken çatlatan çok, falan dedi. Ben de şakayla karışık inşallah bizim başımıza da gelmez, dedim (bi tavsiye ile gitmiştim, muhabbeti iyi ir usta olduğu için dedim tabi)
Yalnız hala tedirginim, karar veremiyorum.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hakan Kardeşim, kendin yap derim motorun basit C14zn olmalı tahminim,
ama usta diyorsan mutlaka tork olmalı veya tork anahtarı olan birinden ödünç al kendin yap.
hortumları kelepçelerinden sök, üst kapak 8 vidayı sök, kapağı ters çevir içini conta gelen kısmı temizle birde güzel balata spreyi ile temizle sil (bu arada kapakdaki süzgeci temizle),sonra kamşaft kısmında contayı sök tüm yüzeyi temizle gene bu sefer beze balata spreyini sık kurula yeni contayı oturt kapağı üzerine koy,sırası ile vidaları hafif tutacak şekilde yani vidalar kendiliğinden dönmeyene kadar tut) sonra 8Nm ile resimdeki gibi ortadan dışa dairesel sık hortumları gecir bitti.
6388,deckel15G6H.jpg
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hakan Kardeşim, kendin yap derim motorun basit C14zn olmalı tahminim,
ama usta diyorsan mutlaka tork olmalı veya tork anahtarı olan birinden ödünç al kendin yap.
hortumları kelepçelerinden sök, üst kapak 8 vidayı sök, kapağı ters çevir içini conta gelen kısmı temizle birde güzel balata spreyi ile temizle sil (bu arada kapakdaki süzgeci temizle),sonra kamşaft kısmında contayı sök tüm yüzeyi temizle gene bu sefer beze balata spreyini sık kurula yeni contayı oturt kapağı üzerine koy,sırası ile vidaları hafif tutacak şekilde yani vidalar kendiliğinden dönmeyene kadar tut) sonra 8Nm ile resimdeki gibi ortadan dışa dairesel sık hortumları gecir bitti.
6388,deckel15G6H.jpg

Abi, çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Motor kodum, X14NZ abi. Arabam, düz, donanımsız. Kendim yapamam. Teorik olarak bilgim fena değil ama uygulamada pek beceremiyorum. O yüzden ustaya gideceğim mecbur. Son gittiğim usta, ben bi şey demeden kendisi biraz anlattı. Bu kapağı soğukken sökmemiz lazım, düzgün sıkmamız lazım falan. Bir de würth yapıştırıcı almamı istedi. Sanırım conta için kullanacak. Kapak deforme olmuştur derken abi, yani conta hariç kapakta da mı bir sıkıntı vardır yani?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hakan Kardeşim deforme olmuş derken bu senin için demedim,konuyu açan arkadaşiçin söyledim ;)
ustanın söylediklerine bakılırsa ona yaptır
 
Üst