Külbülütör Kapağı Çatladı

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Yeni bir sorunla huzurlarınızdayım :) Biri hallolmadan öteki çıkıyor...

Aracıma daha 1 hafta önce, önceki kapak arabayı aldığımdan beri çatlak olduğundan ve yağ kaçırdığından ötürü çıkma külbülütör kapağı aldım. Aldığım kapakta hiçbir sıkıntı gözükmüyordu.

Bugün kaputu açıp baktığımda şok oldum, kapak iki yerinden ince ince çatlamış. Ayrıca baktığım taraftan ön kısım boyunca da silindir kapağı ile bağlantı yerinden yağ sızıntıları olmuş.

Önemli olan nokta şu; yağ kontrolu yaptığımda aracımda fazla yağ olduğunu gördüm. Gittim petrolde baktırıp teyit ettirdim, yağ fazlasını araçtan emdirdim. Petrollerdeki yağ vakum cihazlarının ölçüsüne göre yaklaşık 2 parmak fazla yağ vardı.

Benim sorum şu; yağ fazlasından külbülütör kapağı çatlar mı? Cevabınız evet ise yeni bir kapağa para vereceğim. Hayır alakası yok der iseniz kapağı alıp taktırdığım yerden para vermeden yeni kapak talep edeceğim. Acil cevaplarınızı bekliyorum, saygılarımla.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1- yağ neden fazla?
2- fazla yağ motora zarar verir
3- kulpütör kapağını kim taktı? nasıl taktı?
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
1- yağ neden fazla?
2- fazla yağ motora zarar verir
3- kulpütör kapağını kim taktı? nasıl taktı?

Yağ fazlası benim hatam, aracımda standart ölçüde bir yağ eksiltimi var. Muhtemelen eğimli bir yerde kontrol edip yağ ilavesi yaptım. Daha sonra fazla yağ koyduğumu anladım, acemilik.

Bir hafta böyle kullandım.

Külbülütör kapağını Şaşmazda Başarı Opel'in elemanları taktı. Kapağı takarken prizmanın dar kenarlarına yani buji kablolarının girdiği taraf ve izdüşümüne sıvı conta eklediler, geri kalan kısmı olduğu gibi oturttular. Ben onlardan sıkıntı çıkarsa düzelteceğime dair garanti aldım ama fazla yağ olmasından ötürü benden kaynaklı çatladıysa, harama girmek istemiyorum.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hayır çatlama yanlış monta etmeden dolayı kaynaklı.
Motorun conta gelen kısmı ve kulpütör kapağı tamamen temizlenecek,O-ringler hafif conta macunu yerlerine oturtulacak kamşaft kısmı yarım hilal şeklindeki kısımlar conta macunu sürülecek sonra kapak oturtulacak ve önce hafif sıkılacak tutacak şekilde sonra içten dışa dairesel şekilde 8Nm ile sıkılacak.Fazla sıkarsanız veya sıraları takip ederek sıkmazsanız gergi oluşacak veya fazla sıkınca çatlayacaktır. Fazla yağ kapağı çatlatmaz
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Cevabınız için çok teşekkürler :) Öğleden sonra ustaya gideceğim, arada geçen diyaloğu sizlerle paylaşırım.

Edit : Ayrıca sizin söylediğiniz tekniği not alıyorum, böyle yapsınlar.
 

Hilaloğlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eski mazda 323 aracıma babam benzin ışığını yağ ışığı sanıp 2 litre yağ eklemiş üstüne 100 km yapmıştı. Araç geldiğinde yağ damlatıyordu keçeden. Ondan sonra iş taa üst kapak contasına kadar uzandı.

Velhasıl fazla yağ motora zararlıdır :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bizim araçlar motora konan fazla yağdan dolayı kolay kolay tahrip olmazlar. Ben yazın komşu ile lafa dalınca motora normalinden 1-1,5 litre fazla yağ koydum, motorda / contalarda herhangi bir tahribat olmadı. Fazla yağ motordan ne kadar erken çekilirse o kadar iyi olur.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kulpütör kapağı sıkma tarifi sırası ile alu dökme kapak için 8Nm
b1dk001c.gif


buda plastik kulpütör kapağı için
008631.jpg
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Şimdi oradan geliyorum, olaylar şöyle gelişti;

Yağ kaçağının kaynağı yağ ekleme kapağı olarak gösterildi. Gerçekten de yağ kapağından sızan yağlar, buji yuvalarının yanlarından süzülerek kapağın etrafına yayılmış, gördüm ve inandım. Dolayısıyla oradan yarım ay şeklindeki conta kısımlarına ve etrafına. Çatlaklardan sızıntı yok.

Çatlaklara ise tam bir açıklama alamadım, sadece şunun garantisini aldım, bundan sonra içinde külbülütör kapağı ve yağ içeren herhangi bir sorun olduğunda hiç diretmeden kapak değişimi olacak. Yani aynı kapak kaldı arabanın üzerinde, yağ kapağının contası değişildi. Teknik hatasından bahsettim, en ufak bir sorunda değiştirelim dediler. Yağ kapağı sorunlu çıktı ya :) külbülütör kapağının suçu ne...

Bekleyeceğiz bakalım. Çok hafif ve yüzeysel de olsa çatlak kapağı değiştirmediler ya, kendim yağ eklerken kenara bir damla taşırsam gidip kapağı değiştireceğim. :sopa: Sonuçlar budur.

Son gönderdiğiniz resmi yeni görüyorum, bir dahaki gidişime (ki çok yakın bence) çıktısını götüreceğim. Selim bey, beni aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Kulpütör kapağı sıkma tarifi sırası ile alu dökme kapak için 8Nm
b1dk001c.gif


buda plastik kulpütör kapağı için
008631.jpg

Abi kim tork anahtarı kullanıyor ki.
Montaj hatasına kurban gitmiş.
 
Üst