- Katılım
- 27 Şub 2009
- Mesajlar
- 386
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 64
yazıyoruz ama dikkate şayan bulunmuyor.. özetle diyoruz ki " evet zararlıdır; ama zararın boyutu farkedilemeyecek kadar azdır". Otomatik şanzumanlar manuellerden çok daha sağlam yapılı ve dayanıklı aksamlardır. Bu nedenle, öyle 2km N gidildi diye çok ağır hasarlar oluşmasını beklemeyin.
Birde hep denilmiş ki manuelde boş ne ise otomatikde N odur. Değildir arkadaşlar.. Çünkü çok farklı yapılardır bunlar. Manueldeki işleyiş ile otomatikdeki şanzuman yapısının işleyişinin alakası yok ki.. Yani Cz75 deki emniyette üst kapaktadır, beretta f92deki emniyette.. ama bu ikisinin birbiyle zerre kadar alakası yoktur. Bilen bilir, bu hadisede böyle işte..
Mesela manuel vites bir araçda, volan dişlisi motordan aldığı momentumu , şanzuman dişlilerine aktarır; debriyaja bastığınızda volan ayrılır ve şanzuman devre dışı kalır. çünkü motorla olan iltisak kesilmiştir ve bu duruma biz BOŞA ALMAK deriz..
Bilirmisiniz bilmem otomatik şanzumanlarda tork konvertörü diye bir parça vardır. Kabaca bir tarifle bu parça, otomatik araçlarda debriyaj-baskı-balata yerine kullanılır. ETF yağ aracılığıyla bu kavramayı sağlar.Yani etf yağ yağlama yapmaz, yoğunluğuyla basınç unsuru yaratır ve vites değişimin sağlar..İşte bu tork konvertörünün içerisinde pompa, türbin ve stator olmak üzere üç parça bulunur. Aralarında da atf yağı bulunmaktadır.
Basitçe çalışma prensibini anlatmak gerekirse, motordan gelen tahrik pompa tarafını döndürür ve aradaki yağın hareketlendirilmesi ile şanzımana giriş yapan turbin tarafı da dönmeye başlar. Bu sayede iki taraf arasında bir sıvı kavrama meydana gelir. Ama araç N konumundayken bile pompa aksamı mütemadiyyen çalışır ve yağı azda olsa sirküle eder. Ayrıca volan gibi şanzumandan büsbütün uzaktada durmaz. Bitişiktir ama gücü iletmez.. Bu durumda da boş yere sürekli çalışarak zorlanan bu parça ve itmeye çalıştığı yağ ısınır. Ve haliyle hem yağda, hem pompada hemde türbinde tahribat oluşur..
Yazılanlara şöyşece bir baktımda pek çok mantık hatası yapılmış.. En sık yapılan hatada manuel vitesle, otomatik vites sisteminin birbiriyle aynı zannedilmesi. DSG-MMT-CVT-EASYTRONİC gibi sistemler manuellere çok benzer ama tam otomatik bir şanzumanın bu yapılarla çokda alakası yoktur.
Bazıları manuel vites mantığından olsa gerek, yanlış tahminde bulunmuş.
Ama "yakuzz" arkadaşımız hariç.
Otomatik şanzuman çalışma matığı farklıdır ve N ile yol katetmek Evet zararlıdır.
Son düzenleme: