easytronic yokuşta park sorunu

emreucar06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2010
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,
Aracım 2004 Astra H Easytronic. Dik yokuşta park ettiğimde el frenini çekmezsem araba hareket ediyor. Yokuş aşağı park ettiğimde vitesi R de bırakıp denedim değişen bişey olmadı. Manuel araçlarda böyle bir sorunla karşılaşmadım. Balatadan mı kaynaklanıyor acaba, aynır sorunu yaşayan var mı?
 
Merhaba,
Bende 2005 easytronic Astra H kullanıyorum, aracı yeni satın aldım ama aldığıma alacağıma bin pişman olmuş durumdayım. Aracı el frenini çekmeden bırakamıyorsunuz zaten, ekranda da el freni çekilmedi uyarısı veriyor. Bu tür şanzımanlarda standart olduğunu söylediler, marşı kapatmadan önce vites N'ye alınıp el freni çekilecek dendi.

Yokuş aşağı giderken kafasına göre vites küçültüyor ve motor frenine alıyor buda inanılmaz benzin yakmasına sebep oluyor.

Örneğin dik bir inişte direk A5 ten A3'e düşüyor ve A3 le inmeye kalkıyor, aracın sürati 90-100 motoru patlacak nerdeyse o biçim bağırtıyor ne yaparsanız yapın manual olarak vites yükseltmediğiniz sürece vitesi yükseltmiyor iniş bitene kadar.

Yokuş yukarı geri geri gitmeyi denedinizmi bilmiyorum ama sanki kamyon kaldırır gibi gidemiyor sebebinide bilmiyorum, zorlanır gibi bağara bağara gidiyor. Gaza biraz fazla basınca kafasına göre kick-down modlarına giriyor ve vites atma süreçlerinde gazdan ayağınızı biraz çekmezseniz sarsıntılı vites atıyor.

Debriyaj sistemi farklı olduğundan her vites atışta kamyon gibi öne eğiliyor ben manualde bile daha rahat ve sarsıntısız atıyorum.

Neyse ben pişmanım ve en yakın zamanda satacağım.
 
Son düzenleme:
cem 2011 1.3 classic easy kullanıyorum rampa inerken vites kaçta olursa olsun frene dokunmadıkça küçültmüyor. Kick down sa bir harika zevk için yapıyorum. Satmadan önce bir servise götür belki yazılım güncellemesi falan vardır. Rampada kalkış olayına gelince çok yüklü aşırı dik olanına rastlamadım galiba dizel olduğu için tork kurtarıyor beni diyelim. zevk alarak biniyorum düşünsene 345 km de 3.8 ortalamam var:D
 
Merhaba,
Bende 2005 easytronic Astra H kullanıyorum, aracı yeni satın aldım ama aldığıma alacağıma bin pişman olmuş durumdayım. Aracı el frenini çekmeden bırakamıyorsunuz zaten, ekranda da el freni çekilmedi uyarısı veriyor. Bu tür şanzımanlarda standart olduğunu söylediler, marşı kapatmadan önce vites N'ye alınıp el freni çekilecek dendi.

Yokuş aşağı giderken kafasına göre vites küçültüyor ve motor frenine alıyor buda inanılmaz benzin yakmasına sebep oluyor.

Örneğin dik bir inişte direk A5 ten A3'e düşüyor ve A3 le inmeye kalkıyor, aracın sürati 90-100 motoru patlacak nerdeyse o biçim bağırtıyor ne yaparsanız yapın manual olarak vites yükseltmediğiniz sürece vitesi yükseltmiyor iniş bitene kadar.

Yokuş yukarı geri geri gitmeyi denedinizmi bilmiyorum ama sanki kamyon kaldırır gibi gidemiyor sebebinide bilmiyorum, zorlanır gibi bağara bağara gidiyor. Gaza biraz fazla basınca kafasına göre kick-down modlarına giriyor ve vites atma süreçlerinde gazdan ayağınızı biraz çekmezseniz sarsıntılı vites atıyor.

Debriyaj sistemi farklı olduğundan her vites atışta kamyon gibi öne eğiliyor ben manualde bile daha rahat ve sarsıntısız atıyorum.

Neyse ben pişmanım ve en yakın zamanda satacağım.
N'de stop ediceksiniz diye birşey yok, A1'de veya M1'de stop ederseniz tıpkı manuel şanzımanda stop etmiş gibi kompresörde kalıyor.siz bencede bi servise ggörünün,yazılım güncellemesi falan yaparlar belki.
 
Ama beyler biz bugün sıfır 1.6 easytronic aldık kuzene :D bu sorunlar o araçta da var mı? Bir modifikasyon yapıldı mı bu easytronicte?
 
Ama beyler biz bugün sıfır 1.6 easytronic aldık kuzene :D bu sorunlar o araçta da var mı? Bir modifikasyon yapıldı mı bu easytronicte?

2009 dan itibaren birçok güncelleme yapıldı sorunlar giderildi diye biliyorum ben çok memnunum merak etme memnun kalırsın
 
Sağol Ahmet abi , artık 1.3 yok 1.6 benzin olunca korktum bir an.
 
1. Aracı boşta (N) bırakmayın mutlaka A1 veya M1 konumunda olsun ve el freni çekmeden terk etmeyin. Şanzıman sağlığı için böylesi en iyisi
2. Aracınızın balatasının eskimiş olması büyük bir olasılık, kaçırmalar yapıyor olabilir.
3. Yokuş aşağı düşük viteste kompresörle inen araç yakıt tüketmez.(Bkz. yol bilgisayarı). Çok rahatsız oluyorsanız hafifçe gaz verirseniz bir üst vitese geçer.


2008 Astra H Easytronic kullanıcısıyım. Yukarıdaki anlattıklarım tecrübe ile sabittir. Bizimkilerde Yokuşta kalkış desteği standart olduğu için biraz daha konforlu. Bahsettiğiniz konular problem teşkil etmez, içiniz rahat olsun... Unutmayın ki aracınız OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ MANUEL VİTES'e sahiptir.. Halk arasındaki tabiriyle "OTOMATİK DEBRİYAJLI"dır yani...
 
Bu gün sanayiden çıkamadım zaten arkadaşlar, arabayıda bu şekilde satamam ölmüş eşşek fiyatına alırlar. Neyse alt kısımda oluşan arızaların 2005 serisinde bir hastalık olduğunu neredeyse tümünde yaşandığını belirttiler.

1.) Motor soğutma suyu kabı ve altındaki sensörü değiştirildi çünkü sürekli "motor soğutma sıvı kontrol" arızası veriyordu. 245 TL ye patladı bu işlem. Kıbrıs olunca biraz daha pahalı. 2005 çıkışlılarda bir hastalık haline geldiği söylendi.

2.) Tech sistemine bağladılar, "P1113 Port Deaktivasyonu Pozisyon Sensörü Devre Voltajı Düşük" hatası veriyor. Emme manifoldu ile ilgili ve büyük ihtimal emme manifoldu değişecek diyecekler yarın, 1.000 TL den aşağı olduğunu düşünmüyorum, hayırlısı. Bununda 2005 serisinde hastalık olduğu söylendi, biraz aradım forumları bir dünya var benim gibi.

Hergün yeni bir arıza çıkıyor, az kaldı bir yerden atacağım arabayı okadar üzgünüm.

Onur bey, yokuş aşağıya giderken A3'e aldığında gaza biraz basın yükseltir demişsiniz ben bunu 10 kere denedim, araba 110'na çıktı gene atmıyor motoru patlatacak belkide kalibrasyon ayarı gerekiyordur.

Belki ben 2. el satın aldıktan sonra yaşadığım sorunlar nedeni ile negatif yaklaşıyorum ancak bana öneri şeklinde soracak olursanız, yeni satın alacaklara Astra H easytronic'ten uzak durun derim en azından 2005 modelinden, yenileri bilmiyorum çünkü.
 
Son düzenleme:
cem yokuş aşağı eğer eğim fazla ise gaza basman fayda etmez vites büyütmez bunu manuel yapman lazım. aynı şey rampa çıkarkende geçerli. biraz sakinleş ve bir süre kullan aracın zaten mantıklı olanı tercih ettiğini göreceksin artı manuel kullanırsan senin tarzını kaydediyor ve o şekilde vites atıyor tecrübem ile sabittir. arızalar seni soğutmasın. aslında çok zevkli bir kullanımı var beni tek rahatsız eden yanı şehir içi dur kalklardaki 1. vites sarsıntısı onuda manuellerde bizde yapmıyormuyuz
 
Geri
Üst