Otomatik Vitesi Pratik Kullanma Yöntemleri

cradances

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2014
Mesajlar
57
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Otomatik vitesi yeni kullanmaya başlayan veya bilgisi az olan arkadaşlarımız için bu bilgilerin faydalı olabileceğini düşünüyorum.

1. Aracınınızı P'den D konumuna aldığınızda muhakkak vitesin oturmasını bekleyin ve öyle harekete geçin.

2. Dik yokuş inişlerinde 3-2-1 konumlarını aracın suratine uygun olarak kullanabilirsiniz, bu sayede manuel vitesli araçlardakine benzer bir motor freni şansınız olur.

3. Özellikle şehir içi kullanımlarda rampa çıkarken sport tuşu (vites kolunun üzerinde bulunan düğme devredeyken konsolda sarı renk "s" amblemi çıkar) çok işlevsel bir konumdur. Biraz açmak gerekirse örneğin rampa yukarı kalktınız öndeki araç bi kaç saniye sonra 1 den 2 ye atarken yavaşladı sizde gayri ihtiyarı ayağınızı hafif gazdan çektiniz aracınız direk 2 ye geçer ve öndeki araç tekrar ivmelendiginde sizinki zorlanır çünku devri çok düşüktür tekrar vites küçültmesi içi ya tam gaz yapmak gerekir yada manuel olarak vitesi 1'e almak gerekir işte sport tuşu burada devreye girer tuşa basıp az gaza dokunduğunuzda aracınız hemen tepki verip bir ufak vitese alır.

4. Sport tuşu sadece spor kullanım için değil güvenli kullanım içinde kullanılabilir, örneğin rampa inişinde düğmeye bastığınızda araç bir vites ufaltır ve bir miktar motor kompresyonu sağlanmış olur.

5. Ayda bir kez motor yağ çubuğunun kenarında bulunan sanzuman yağı kontrol çubuğundan sanzumanın yağ seviyesini kontrol edin (sıcak veya soğuk sanzuman için iki farklı kontrol çigisi vardır çubukta)

6. Her 60.000 km de bir sanzuman yağınızı ATF (otomatik sanzuman yağı) ile değiştirmeyi ihmal etmeyin insan için kan ne kadar önemli ise otomatik sanzuman içinde yağ aynı şeydir.

7. Aracınınızı P'den R konumuna aldığınızda muhakkak vitesin oturmasını bekleyin ve öyle harekete geçin.

8. Aracınızı tamamen durdurmadan P konumuna almayınız.

9. Aracınızı yokuş bir yere park ettiğinizde sadece vitesi P konumuna almayın ilave olarak el freninizide çekin çünkü araç P konumunda hareket etmemesini sağlayan ufacık bir metal tırnaktır ve zamanla aşırı yüklenmeden dolayı zedelenip arıza çıkartabilir.

10. Aracınızın viteslerini rahat değiştirebilmesi için vites değişimi istediğinizde ayağınızı hafif gazdan çekerek sanzumana yardımcı olmanız uzun ömrü acısından çok faydalı bir harekettir.

11. Vites kolunun yan kısmında bulunan ve üzerinde kar tanesi işareti olan düğme ise kar modu dur. kaygan zeminde patinaja düşmeden aracı kaldırmaya yardımcı olabilmesi acısından konulmuş bir fonksiyondur, bu düğmeye bastığınızda aracınız 3. viteste kalkış yapar hızınız 70 km/h ye çıktığınızda otomatik olarak devreden çıkar.

12. Ani ve dip gaz kalkışlar yapmak otomatik sanzumanı en yoran ve arıza açmasına sebep verebilecek harekettir, özellikle 5 yaşın üstündeki araçlarda bir kaç kez bu hareketi yapmak nerdeys keçe patlamasını kaçınılmaz hale getirir ve tamiri de masraflıdır.

13. Yaygın kanının aksine otomatik şanzumanlar en az manuel şanzumanlar kadar belki daha da sağlamdır, genellikle özellikle eski modellerde kullanım yanlışlıklarından ve bakımsızlıktan arıza vermektedirler ve bu durumda da aracınızı kesinlikle bu işin ehli tek işi otomatik sanzuman olan ve referansları kuvvetli bir ustanın ellerine emanet ediniz, çoğu kişi onarımını yapabileceğini söyler ama gerçekten bu iş layığıyla yapabilecek insan sayısı gerçekten çok sınırlıdır.

alıntıdır
 

RAINMAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2006
Mesajlar
445
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Uzun zamandır otomatik vites kullanan birisi olarak yazınızı büyük bir memnuniyetle okudum ve bilmedigim konular oldugunu gördüm. Teşekkürler.
 

POYRAZ74

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Pekİ ankarada bu İŞİ en İyİ yapan bİryer varmi tavsİye olarak elİmİzde bulunsun
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Uzun zamandır otomatik vites kullanan birisi olarak yazınızı büyük bir memnuniyetle okudum ve bilmedigim konular oldugunu gördüm. Teşekkürler.

Adam alıntıdır yazmış alta. Bu yazı daha önce de paylaşılmıştı...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Pekİ ankarada bu İŞİ en İyİ yapan bİryer varmi tavsİye olarak elİmİzde bulunsun

Aydoğmuşlar... adamlar kendini aştı. Yaptıkları işe bir yıl garanti de vermekte. Çok bu işi yapan var. Ama bu firma biraz pahalı da olsa adamlar sadece bu işi yapıyor.
 

Gökay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
1,706
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
+ Araç durmadan kesinlikle R ye almayınız...
+ N konumunu yokuş aşağı inerken kullanılmaz, sadece buda hala tartışılır ama, uzun zamanlı beklemelerde kullanılır. Kimi faydalı der kimi kullanmayın der.... Ben şahsen uzun duraksamalarımda N ye alıyorum...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Uzun süre beklemeler de 30 sn üzerinde beklemeler de araç ne konuma alınması demek aracın şanzumanın ısınması ve yıpranmasına engel oldur. Ve buna karşın uzun süre beklemeler de N alınması demek boş yere yakıt yakmaması anlamına gelir.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Benum bildiğim 2 tane basit mantığı var N'nin.
1- ileri geri seçimlerinde dişliyi boşa çıkararak zarar görmesini engeller
2- aracın cekilmesi durumunda dişlilerin zarar görmesini engeller

Vitesi N'ye alırsanız dişlilere yağ basılmaz. Bahsi geçen ısınma olayıda burada ortaya çıkar. Şanzıman içerisindeki yağ dişlilerin arasından gecerek ortamın ısısını alır yağ soğutucuya gelir ve rüzgarla yağ soğur. Siz yağ soğutulamıyor deyip dişlileri yağsız bırakıyorsunuz. Yağ tabi ısınmaz bu durumda.
 
Üst