Easytronic Park ve Yokuşlarda Kullanımı Hakkında Yardım İsteği

ilhanaksu

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
2 Mar 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba Forum; iki sorum olacaktı. Tecrübesi olan abi ve kardeşlerimden yardım bekliyorum. Acemi bir şoförüm. Opel Astra 2012 model yarı otomatik aracım var.

1. Soru: Bu zamana kadar aracımı park ederken ayağım frende N konumuna alıp ardından el frenini çektikten sonra aracı istop ettiriyordum. Fakat bir tanıdığım aracı konumuna göre A ya da R aldıktan sonra aracı istop ettirmem gerektiğini söyledi. Bu işin doğrusu nedir? Sırasıyla yapacağım şeyleri bana anlatabilir misiniz rica etsem?

2. Soru: İlk defa dün aracı çok dik yokuşta kullandım. Ve araç 1. Viteste 4.000 devirleri gördü araç bayağı zorlandı gibi geldi bana.Böyle çok dik yokuşlarda ne yapmam gerekir. Aracı nasıl daha efektif kullanırım. Mesela 4.000 deviri gördüğünde manule alıp 2. vitese atsaydım daha mı doğru olurdu. Yoksa aracın beynine mi bırakmam gerekir vites işini. (Bir de yokuş aşağı için de tavsiye verirseniz memnun olurum.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
İlhan bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

1. soruda sorduğunuz konuda kesinlikle siz doğru olanı yapıyorsunuz. Otomatik vites araçlar öncelikle N konumuna alınır, sonrasında el freni çekilir. Araç P konumuna alınarak stop edilir. A yada R konumuna alıp stop etmek bana çok saçma geldi. Hangi mantıkla önerdiler çözemedim.

2. sorunuzda aracınızın otomatikleştirilmiş manuel şanzıman var. Yazdığınız durumlarda saçmalaması bence normal. Aracın sesinden yüke bindiğini hissediyorsanız manuel ile yokuşlarda kullanabilirsiniz.
 

ilhanaksu

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
2 Mar 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hoşbulduk, çok teşekkür ederim Hasip Bey. Araçta P konumu olmadığı için aracın yükü şanzımana biner denildi. Söyleyen kişinin dediği biçimde yapıp sonrasında aracı çalıştırdığımda ekranda vites yine N konumunda gözüküyor onu da anlayamadım. Cevabınız için çok teşekkür ederim tekrar. Bildiğim şekilde yapmaya devam etmek en iyisi demek ki :)
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
2,567
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
araç vitesi N konumunda iken el freni ile aracı sabitleyip stop etmeniz doğru olan. güvenmediğiniz bir yerde aracı viteste de park edebilirsiniz. ama genel olarak N de bırakmak sistem için iyi oluyor. iniş ve çıkış yokuşlarda M konumunda kullanmanızı öneririm. araç 4000 devirde 2. vitese atsa da devir düşer tekrar 1 e alır genellikle. siz duruma göre yokuş çıkarken vitesi ayarlarsınız. ayrıca inişlerde de M konumuna alın. yoksa araç kendi vites küçültüp bağırtmaya başlar aracı.
 

ilhanaksu

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
2 Mar 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
araç vitesi N konumunda iken el freni ile aracı sabitleyip stop etmeniz doğru olan. güvenmediğiniz bir yerde aracı viteste de park edebilirsiniz. ama genel olarak N de bırakmak sistem için iyi oluyor. iniş ve çıkış yokuşlarda M konumunda kullanmanızı öneririm. araç 4000 devirde 2. vitese atsa da devir düşer tekrar 1 e alır genellikle. siz duruma göre yokuş çıkarken vitesi ayarlarsınız. ayrıca inişlerde de M konumuna alın. yoksa araç kendi vites küçültüp bağırtmaya başlar aracı.
teşekkür ederim. Özellikle inişlerde sürekli bağırttığım için arabayı frenle susturmaya çalışıyordum. Bu da hızımı bayağı düşürüyordu. Tekrar sağ olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
Üst