Disk mi kampana mı??????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan c@ki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kardeş en iyisi disklerdir göze hoş geliy bundan sonraki alacağım arabada 4 tane tekerleğide disk olucak. işte arabam opel yeni astra sedan 1.7 CDTI 100 hp.
 
aradaşlar yeni astrada esp yi ancak cosmo modeline cosmo paketi ekleyerek yada ids plus almamız gerekiyo buda fiyatı uçuruyo.. enjoy modeli alıp esp yi serviste taktırabilme olanagımız varmı?
bıldıgım kadarıyla ESP bırkac guvenlık sıstemının koordıne calışmasını denetleyerek aracın tepkılerını de degerlendırerek surucuye gerı donusum yapan bır sıstem bunu ne dıye soyledım? bu ESP de harıcı olarak takılan bır donanım elemanı yedek parca gıbı bır sey yok zannedersem bel kı bır ıkı sensor ıle bır ışlemcı unıtesı falan takılıyordur

peugeot 600 ytl verdıgınız zaman esp sız orta sınıf donanım sevıyelı araclara esp yazılımını yukluyor du ( aracta ABS,EBD,TC,ASR gıbı sıstemlerı duzenleyen sıstem ESP galıba )

bu kanıtlarınışıgında neden olmasın derım ben ama sadece ESP yı sunan bır donanım paketı opel de yok herhalde kı o yuzden ekleyemıyoruz dıyorlardır...
 
yanlışın olmasın abs bozuktamı yok dediniz acaba arkaya disk freni boşuna koymamışlardır.o motoru koyupta frensiz bırakmazlar heralde:)
esp kaç senedir warki sizin yada benim araçta olsun :(

valla ben yok diye biliyorum 4 disk olunca abs demi oluyoki seninki gt onda var abs
 
Bence de motoru çok güçlü olmayan arabalarda arkalarda disk olup olmaması çok da önemli değil...
 
kesinlikle disk... Neden derseniz öyle yüksek süratten dolayı falan değil elinize bir barkak alın ve sıkarak kırmaya calışın diğer elinizede aynı bardağı alın ve parmaklarınızı açarak bardağı içten kırmayı deneyin hangisi kolay? Sistem olarak ta disk ve kampanalar bu şekilde işler diskte balata temas yüzeyi iki ise kampanada 4 tür ve bu şekilde aradaki güç kaybını kompanze ederler.Ve araçlardaki fren tertibati ilk önce arkalar belli bir ivmeden sonra önler tutar ve durana kadar arkalar sabit kalır.Böyle bir düzenekte daha az güç ve yol tutuşu bakımından her tekerlekte disk olması daha avantajlıdır.Ama diğer arkadaşlarımın dediği gibi çokta gerek yok arka tekerlerlerin disk olmasına
 
disk.
 
aradaşlar yeni astrada esp yi ancak cosmo modeline cosmo paketi ekleyerek yada ids plus almamız gerekiyo buda fiyatı uçuruyo.. enjoy modeli alıp esp yi serviste taktırabilme olanagımız varmı?


njoy paket eaytronic alırsanıc esp standart....
 
ustalar benim yorumum şöyLe; disk elbette güzel binek otomobillerde hava soğutmalı... kampanada güzel sadece ikiside yani diskte kampanada kışın el freni çekili kaldığı zaman donma riski var kampana zor donar disk daha çabuk donar ama ılık suyla donu çözebiliriz...arkadaşlar hiç dikkat ettinizmi büyük araçlarda arkaları diskmi mesela Dodge AS 950 900 gibi ... kampananın dezavantajlarınadan bir tanesi frenleme zamanında pabucun ( balatanın) kampana içinde kasılması ve düzensiz aşınmadan dolayı maksimum tutunma sağlayamaması...ama kampanadaki balatanın ömrü diske göre daha uzun... diskte kasılma olmadığından düzenli aşınma ve max frenleme sağlanıyor...ayrıca şöyle bir durum var genelde ki benim gördüklerim kadarıyla kampanalı araçlarda arkada merkezden tek hortum geliyor ve ikiye ayrılıyor limitörden sağ sola... disk li araçlarda ayrı ayrı ve hidroliğin basıncı normalden daha fazla olduğundan sağlam frenleme yapıyor ancak disk li araçların balataları daha çabuk aşınıyor burdan da şu akla geliyor sürtünme max. oluyor yani balatanın diski max sıkması sonucu aşıntılar artıyor ve balata çabuk bitiyor... umarım yanlış bişey yazmamışımdır...saygılar..
 
arkadaşlar disk kampana farkk etmez hatta kampana daha iyide diyebilirim
 
Kampana daha iyi degil. Güclü, güvenilir frenler, istiyorsan diskler olacak tabii. Ufak az performansli arabalarda bile 4 disk uygulaniyor artik.
 
Geri
Üst