Corsa D Antifiriz Değişimi

Nboyraz78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
ara ara eskileri okuyorum iyi oluyor..gizli menü de motor suyu sıcaklığı degeri konumunda arabayı stop ettiğimizde eksi(-) degerli bir rakam çıkıyor tam sıcaklık degeri olan satırda....acaba antifirizin donma derecesını ölçüyor olabilir mi..
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
ara ara eskileri okuyorum iyi oluyor..gizli menü de motor suyu sıcaklığı degeri konumunda arabayı stop ettiğimizde eksi(-) degerli bir rakam çıkıyor tam sıcaklık degeri olan satırda....acaba antifirizin donma derecesını ölçüyor olabilir mi..

antfriz ömrünü yada donma derecesini ölçebilecek bi sistem barındırdığını sanmıyorum. basit bir ısı sensörünün ölçmesi normal çalışma prensibi. kontak kapalıyken belli bir değere sabitliyor kendini.astrada 70 li bir rakama sabitliyor mesela
 

Nboyraz78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
-40 cikmasi dusundurucu.belkide sabit bi deger dir veya baska biir seydir... Antifiz uerine su koyup bakmak gerek.....
 

cagribey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2016
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
benim arabada bu musluk yok sanıyodum ama varmış beyaz plastiği görünce anladım onu açmak için kaçlık anahtar lazım
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bugün aracın antifirizini değiştirdim. Radyatörde vidalı bir tapa bulunuyor, bunu motor soğukken saat yönünün tersine yavaş yavaş çevirinki tapayı düşürmeyin. Elinizle çeviremiyorsanız uygun bir açık yada kapalı ağız ingiliz anahtarıyla da çevirebilirsiniz anahtar ağzı var yani.



Mevcut antifirizi boşalttıktan sonra bir de temizlemek için ucuza aldığım antifiriz saf su karışımını doldurup aracı çalıştırdım ve fan açmasını bekledim bu arada da kaloriferi sıcak konuma aldım ve havalandırma fanını sonuna kadar açtım. Fan açıldıktan sonra genleşme kabı neredeyse boşalıyor ve üzerini tamamlayarak 5 kilometre turladım.

Geri döndüğümde motoru stop ettim ve kontağı açarak gizli menüden su sıcaklığını açtım. Sıcaklık 55 dereceye düştüğünde tekrar tapayı açtım ve temizlemek için doldurduğum antifirizi boşalttım.

Boşalırken genleşme kabına ağzımı dayayıp üfledim, fakat dikkat edin antifiriz zehirli olduğu için temas etmemesi gerekiyor :D

Daha sonra tapa açıkken bir kaç kere musluk suyu döktüm ve gene ağzımı dayayarak ne var ne yok boşalttım :D

Bu işlemi tapadan berrak su akana kadar devam ettirdim.

Ardından tapayı çok sıkmadan (tapa plastik) kapattım ve üstten 3 litre antifirizi doldurup motoru çalıştırdım. Motor çalıştıkça kap boşaldı, kap boşaldıkça ben üzerine saf su ekledim. Fan açıldıktan sonra biraz daha su koyarak karışımın iyice karışması ve havanın çıkması için aynı şekilde turladım.

Geldiğimde motoru durdurdum ve menüden su sıcaklığını açarak 80 derecede genleşme kabının kapağını açarak kalan havayı da aldım ve işlem bitti.

Antifirizi geçen sene usta değiştirmişti ve pek dikkat etmeden arabayı teslim aldım fakat bu sefer herşeyi ben yaptığım için şunu farkettim.

1-) Motor daha çabuk ısınıyor.
2-) Motor daha çabuk soğuyor.

Antifirizi değiştirmeden önce uzun bir sürüşün ardından rölantide beklerken 95'in altına kolay kolay inmezdi. Antifirizi değiştirdikten sonra çok kısa sürede 80 dereceye indi.

Bundan sonra her sene antifirizi değiştirmeyi düşünüyorum :)

Kusura bakmayın konu hort oldu :) Muzaffer musluk dediğin o beyaz şey mi? Onu mu döndürüp gevşetiyoruz?
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Kusura bakmayın konu hort oldu :) Muzaffer musluk dediğin o beyaz şey mi? Onu mu döndürüp gevşetiyoruz?

Doğrudur abi :) Onu gevşetiyorsun ingiliz anahtarı ile çok aşırı bir kuvvet uygulamadan. Tabi bu arada da sıvının boşalabilmesi için genleşme kabının kapağını da açmayı unutma :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Doğrudur abi :) Onu gevşetiyorsun ingiliz anahtarı ile çok aşırı bir kuvvet uygulamadan. Tabi bu arada da sıvının boşalabilmesi için genleşme kabının kapağını da açmayı unutma :)

Hallettim kardeşim:) ama varya 5 lt bidon un nerdeyse 4,5 lt sini aldi. Sonradan 1 bardak daha ekleme yaptım umarım araç şu eksiltme yapmiyordur.Sistemdeki hava kullandıkça gider diye tahmin ediyorum
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hallettim kardeşim:) ama varya 5 lt bidon un nerdeyse 4,5 lt sini aldi. Sonradan 1 bardak daha ekleme yaptım umarım araç şu eksiltme yapmiyordur.Sistemdeki hava kullandıkça gider diye tahmin ediyorum

Abi fazla havayı almak için de bir vida var fakat yerini unuttum yarın ona da bakarım istersen ama o kadar sıvı aldıysa hava kalmamıştır ☺️
 
Üst