Corsa D Antifiriz Değişimi

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
En guzelini yapmışsın temiz iş. Ustalarımız hortumu çıkarır boşaltır takar ustune basar 3 litre antfriz musluk suyu tamamdır ver parasını. Rastgele elinde hangi antfriz varsa basar. Sonrada piyasada ki bütün araçların kaputu bi kaldirirsin genlesme kapı siyah yada içi paslı motor su kanalları kireçle kaplı.
Neyse eline sağlık antfriz ne kullandın.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
3 litre antfriz yaklaşık 3 litrede su konuluyor zaten. Ağır gelme felan yok
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Konu biraz hort olacak kusura bakmayın :). Muzaffer merhaba nasılsın? bizim radyatör toplam kaç lt alıyor. Şimdi yüzde 50 şu yüzde 50 antifriz hazırlarken ona göre hesap yapayım :/ sen 3 litre antifiriz koymuş sun direk ağır gelmedi mi öyle hiç sulandirmadan ?

Abi %50 %50 sulandırarak koymadım antifirizi. Ben bu işi yapmadan önce sistemin içinde eski antifirizden eser kalmaması için su ile doldurup doldurup çalıştırıp devir daim yapmasını sağladım ve tekrar tekrar boşalttım. Her seferinde motorun soğumasını beklemek de epey zaman aldı. Ancak tamamen boşaltılsa bile motor içinde yaklaşık olarak 1 litre su kaldı (eski antifiriz temizlensin diye su doldurdum dedim ya) bunu hesaba katarak ayrı bir kapta 3 litre anifiriz ile 2 litre suyu karıştırdım ki motorun içindekini de hesaba katarak %50 %50 olsun. Genleşme kabından boşaltıp iyice dolana kadar bu 5 litrelik karışımı radyatöre boşalttım. Tamamını almadı tabi ancak epey aldı. Daha sonra motoru çalıştırıp sıcak havalandırmayı açarak gene devir daim yaptırdım, birkaç km tur falan attım. Bu arada gizli menüden sıcaklığı da kontrol etmekte fayda var. Kaptaki sıvı seviyesi azaldıkça üstten ekledim, arta kalan sıvıyı da kapaklı bir kaba boşalttım, saklıyorum :)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
En guzelini yapmışsın temiz iş. Ustalarımız hortumu çıkarır boşaltır takar ustune basar 3 litre antfriz musluk suyu tamamdır ver parasını. Rastgele elinde hangi antfriz varsa basar. Sonrada piyasada ki bütün araçların kaputu bi kaldirirsin genlesme kapı siyah yada içi paslı motor su kanalları kireçle kaplı.
Neyse eline sağlık antfriz ne kullandın.

Febi marka 19400 numaralı ürünü abi, eflatun renkli. Alman malı olması beni cezbetti.

Aramayı kullanarak araca uygun o çıktı :)
http://cars.febi-parts.com/vehicle.php
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Febi marka 19400 numaralı ürünü abi, eflatun renkli. Alman malı olması beni cezbetti.

Aramayı kullanarak araca uygun o çıktı :)
http://cars.febi-parts.com/vehicle.php

Sağolsun muzaffer gm kırmızı organik antifiriz olmaz mı alsak. Bide altta plastik vana dn bahsetmisin herhangi bi kaçak vs olmadı mı güya yeni antifiriz güçlü geldiğinden sıkıntı yaratıyor diye okudum bi yerde
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Sağolsun muzaffer gm kırmızı organik antifiriz olmaz mı alsak. Bide altta plastik vana dn bahsetmisin herhangi bi kaçak vs olmadı mı güya yeni antifiriz güçlü geldiğinden sıkıntı yaratıyor diye okudum bi yerde

Abi o antirifiz de olur yani ben işin fantezi kısmına kaçtım o konuda -52 dereceye inmek için. -52 dereceyi Ankara' da nerede göreceğim yoksa :maden:

Alttaki plastik vana zaten radyatördeki soğutma sıvısını boşaltmak için kullanılıyor abi. Elle zor açılır, kapalı yada açık ağızlı bir ingiliz anahtarı ile biraz gevşetip döndürmeye elle devam ederek rahatça açabilirsin. Açıldığı zaman zaten sıvı otomatik olarak dökülmeye başlayacaktır. Vanadan sıvı akmaya başladığı an döndürme işini bırakabilirsin, daha sonrasında yaradana sığınıp yukardaki genleşme kabından da üflersen daha kolay boşalır :rakir:

Orada plastik vana kullanmalarının sebebi plastiğin oksitlenmemesi, oksitlenmediği için de radyatöre kaynamaması. Plastikler zaten antifiriz ile etkileşime girmiyor, antifirizin hedefinde oksitlenmiş metaller var :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Abi o antirifiz de olur yani ben işin fantezi kısmına kaçtım o konuda -52 dereceye inmek için. -52 dereceyi Ankara' da nerede göreceğim yoksa :maden:

Alttaki plastik vana zaten radyatördeki soğutma sıvısını boşaltmak için kullanılıyor abi. Elle zor açılır, kapalı yada açık ağızlı bir ingiliz anahtarı ile biraz gevşetip döndürmeye elle devam ederek rahatça açabilirsin. Açıldığı zaman zaten sıvı otomatik olarak dökülmeye başlayacaktır. Vanadan sıvı akmaya başladığı an döndürme işini bırakabilirsin, daha sonrasında yaradana sığınıp yukardaki genleşme kabından da üflersen daha kolay boşalır :rakir:

Orada plastik vana kullanmalarının sebebi plastiğin oksitlenmemesi, oksitlenmediği için de radyatöre kaynamaması. Plastikler zaten antifiriz ile etkileşime girmiyor, antifirizin hedefinde oksitlenmiş metaller var :)

Hım oldu bu iş tekrardan sağol yakında olmasada kışa doğru değiştiricem.Zor ise benzemiyor. Bu arada bujileri değiştirdin mi hiç benim son 13 bin km geçti buji değişimi araç biraz sarsinti çalışıyor gibi geliyor hava filtresi kutusu sallanıyor hafif sence bu buji midir ?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
[MENTION=61380]Nobran[/MENTION] Muzaffer benim aracın radyatörün de öyle tahliye için bir vida yada musluk gibi bir şey yok sadece aracın alt kısmında olan boruyu sökmek gerekiyor. Benim aracım da bir garip yoksa hepsimi böyle?
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hım oldu bu iş tekrardan sağol yakında olmasada kışa doğru değiştiricem.Zor ise benzemiyor. Bu arada bujileri değiştirdin mi hiç benim son 13 bin km geçti buji değişimi araç biraz sarsinti çalışıyor gibi geliyor hava filtresi kutusu sallanıyor hafif sence bu buji midir ?

Hava yada polen filtresini değiştirmekten çok daha kolay abi :) Eğer tereddüt ettiğin bir konu varsa müsait bir zamanda buluşup gösterebilirim :)

60 bin bakımında değiştirdiler bujileri abi. Bujilerde problem olduğu zaman sarsıntıya bağlı olarak arıza ışığı yanıyor ve hata kodu taratıldığında aşağıdakiler çıkabiliyor.

p0300 (rastgele/herhangi bir yanma odası veya odaları)
p0301 (1. yanma odası)
p0302 (2. yanma odası)
p0303 (3. yanma odası)
p0304 (4. yanma odası)

Bakımdan önce motor sesli çalışıyor, adam gibi ısınana kadar da bu ses devam ediyordu. Hoş 4500 5000 devire geldiğimde de ses çıkarıyordu. Mobil1 0w-40 yağ koydurdum bakımda ve daha çabuk yağlamaya başladığı için bu ses 5-6 saniyede kesilmeye başladı. 4500 5000 devire geldiğimde de çıkan ses haliyle sadece motor sesi oldu.

Hava filtresi, yağ, buji gibi faktörlerden dolayı motor sarsıntılı çalışmaya başlıyor olabilir abi, bakım zamanı mı geldi ?

Ben hiç hava filtresinin ciddi sallandığına dikkat etmedim fakat tatlı tatlı sallıyor sanki, buna net bir cevap veremedim gündüz gözüyle video çekme imkanın var mı ?
 
Üst