Corsa D Antifiriz Değişimi

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
[MENTION=61380]Nobran[/MENTION] Muzaffer benim aracın radyatörün de öyle tahliye için bir vida yada musluk gibi bir şey yok sadece aracın alt kısmında olan boruyu sökmek gerekiyor. Benim aracım da bir garip yoksa hepsimi böyle?

Abi selamlar, model yılına bağlı olarak daha pratik olması adına böyle bir değişim yapılmış olabilir. Benim antifirizim 2 kere değişti. İlk değişimde yol yordam bilmediğim için özel bir serviste değiştirdiler. İşi yapan usta tanıdıktı ve bana vanayı gösterdi, bir daha bu işler için gelmene gerek yok al antifirizini bak bu vanayı aç kendisi dökülür kendin de yaparsın diyerek öğretti. Bende ikinci değişimi kendim yaparak başkaları da sanayi köşelerinde uğraşmasın diye konu açtım :)

Hepsinin vanalı olduğunu düşünmüyorum abi senin aracının maşallahı var, Alman panzeri :)
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Abi selamlar, model yılına bağlı olarak daha pratik olması adına böyle bir değişim yapılmış olabilir. Benim antifirizim 2 kere değişti. İlk değişimde yol yordam bilmediğim için özel bir serviste değiştirdiler. İşi yapan usta tanıdıktı ve bana vanayı gösterdi, bir daha bu işler için gelmene gerek yok al antifirizini bak bu vanayı aç kendisi dökülür kendin de yaparsın diyerek öğretti. Bende ikinci değişimi kendim yaparak başkaları da sanayi köşelerinde uğraşmasın diye konu açtım :)

Hepsinin vanalı olduğunu düşünmüyorum abi senin aracının maşallahı var, Alman panzeri :)

Eyvallah kardeşim bende bazı işlerin özellikle dayanışma içinde yapılmasından yanayım. Bende değişimi bir kaç kez kendim yaptım. Benim araç otomatik 94 model sol tarafa iyi baktım sadece oradan aracın şanzuman yağının girişi vardı. :D bende sol taraf da olan boruyu yerinden çıkarmıştım. :D o değil de bu gidiş ile o boru yalama olur ise hiç şaşırmam hehe
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hava yada polen filtresini değiştirmekten çok daha kolay abi :) Eğer tereddüt ettiğin bir konu varsa müsait bir zamanda buluşup gösterebilirim :)

60 bin bakımında değiştirdiler bujileri abi. Bujilerde problem olduğu zaman sarsıntıya bağlı olarak arıza ışığı yanıyor ve hata kodu taratıldığında aşağıdakiler çıkabiliyor.

p0300 (rastgele/herhangi bir yanma odası veya odaları)
p0301 (1. yanma odası)
p0302 (2. yanma odası)
p0303 (3. yanma odası)
p0304 (4. yanma odası)

Bakımdan önce motor sesli çalışıyor, adam gibi ısınana kadar da bu ses devam ediyordu. Hoş 4500 5000 devire geldiğimde de ses çıkarıyordu. Mobil1 0w-40 yağ koydurdum bakımda ve daha çabuk yağlamaya başladığı için bu ses 5-6 saniyede kesilmeye başladı. 4500 5000 devire geldiğimde de çıkan ses haliyle sadece motor sesi oldu.

Hava filtresi, yağ, buji gibi faktörlerden dolayı motor sarsıntılı çalışmaya başlıyor olabilir abi, bakım zamanı mı geldi ?

Ben hiç hava filtresinin ciddi sallandığına dikkat etmedim fakat tatlı tatlı sallıyor sanki, buna net bir cevap veremedim gündüz gözüyle video çekme imkanın var mı ?

Sağolasın muzaffer eksik olma. Video çekerim de zaman bulmak lazım dedgin gibi hafiften sallanıyor. Motora elimi tutuyorum hayli ile titriyor :D belki ben evhamlandim. Dediğin gibi bakımı 1 ay oldu geçeli önümüzdeki hafta yaptırıcam hatta bujiler ı de yeniliycem sonuçta 45 tl lik bişi zararı olmaz faydası olur diye düşünüyorum. Eğerki polen Filtresinden kolay bu antifriz işi gözu kapalı yapmalıyım :) bu arada rolanti de gayet stabil
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
O değilde 60 bin km ye kadar buji hiç değişmedi mi çok fazla eğer öyle ise
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Eyvallah kardeşim bende bazı işlerin özellikle dayanışma içinde yapılmasından yanayım. Bende değişimi bir kaç kez kendim yaptım. Benim araç otomatik 94 model sol tarafa iyi baktım sadece oradan aracın şanzuman yağının girişi vardı. :D bende sol taraf da olan boruyu yerinden çıkarmıştım. :D o değil de bu gidiş ile o boru yalama olur ise hiç şaşırmam hehe

Abi dayanışmalar ve forumlar zaten bunun için var. Yalan yanlış ustalarla muhatap olmamak için bildiklerimizi paylaşmalıyız :)

Haha yalama olmaz abi inşallah kelepçe takar halledersin senden kaçmaz :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Abi dayanışmalar ve forumlar zaten bunun için var. Yalan yanlış ustalarla muhatap olmamak için bildiklerimizi paylaşmalıyız :)

Haha yalama olmaz abi inşallah kelepçe takar halledersin senden kaçmaz :D

:D ayıptır söylemesi aynen öyle yaptım üzerinde olan sıkmalı zımbırtı çürümüş resmen :rakir:
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
O değilde 60 bin km ye kadar buji hiç değişmedi mi çok fazla eğer öyle ise

30 bin bakımında ve 60 bin bakımında buji değişiyor abi. İstersen ara bakımlarda da değiştirebilirsin zararı olmaz faydası olur :)

Antifirizi değiştirmek polen filtresini değiştirmekten daha kolay abi. Polen filtresini değiştirmek için 4 vida söküp torpidoyu çıkaracaksın da, oradaki kapağı çıkarıp filtresi alacaksın da, sonra yeni filtreyi takıp dökülen tozu süpürüp sökülenleri geri takacaksın da... :D

Antifirizi değiştirmek ve soğutma sistemini temizlemenin zor olan kısmı motoru her çalıştırıp iyice devir daim yaptırdıktan sonra soğumasını beklemek. Onun dışında hep tek bir vana ile muhatap olacaksın, o yüzden kolay diyorum :D

İlk başta vanayı söküp eski antifirizi boşaltacaksın, vanayı kapatıp üstten su doldurup motoru çalıştıracaksın, devir daim yapmaya başlayınca su seviyesi azalacak, azaldıkça ekleme yapacaksın. 1-2 km tur atıp geri geleceksin. Elini kolunu yakmamak için iyice soğuduktan sonra koyduğun suyu aynen antifirizi boşaltır gibi boşaltacaksın. İstersen daha iyi temizlik için tekrar su koyup bu adımı tekrarlarsın istersen daha önceden hazırladığın 3 birim antifiriz 2 birim saf su karışımını doldurarak işi bitirirsin.

Dikkat etmen gereken nokta şu abi bütün sıvı/su artık ne varsa boşaldığı için yeniden sıvı eklediğinde sistemde kaloriferde olduğu gibi hava oluyor ancak bu sistemin bir hava tahliyesi yok. Bu havayı almak için antifirizi doldurduktan sonra devir daim yaptırmak şart. Devir daim yapmaya başladığı an kaptaki sıvı seviyesinin azaldığını görecek ve çizgiye gelene kadar eklemeye devam edeceksin :)

Devir daim yaptırmak için de kaloriferi sıcak konuma alıp fanı açacaksın, motor ısınınca kendisi devir daime başlar :)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hay yaşa muzaffer bende antifiriz isinde seni tanırım :)

Estağfurullah abi umarım halledersin sıkıntısız :) Bu arada gizli menüden sıcaklığı açıp kontrol etmeyi unutma ne olur ne olmaz :D
 
Üst